Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Blir utloggad varje gång jag trycker på "Home" (överst t vä)

  1. #1

    Blir utloggad varje gång jag trycker på "Home" (överst t vä)

    Gäller forumet. Använder IE 7.0. Fler som har detta irriterande problem?

  2. #2
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 161
    Medlem#
    2555

    Re: Blir utloggad varje gång jag trycker på "Home" (överst t vä)

    Japp, IE.

    Måste surfa på forumet via Gogle Chrome här hemma.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 941

    Re: Blir utloggad varje gång jag trycker på "Home" (överst t vä)

    Surfa till http://forum.saabturboclub.com/ istället för adressen ni använder nu så är problemet löst.
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  4. #4
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118

    Re: Blir utloggad varje gång jag trycker på "Home" (överst t vä)

    IE 7?

  5. #5

    Re: Blir utloggad varje gång jag trycker på "Home" (överst t vä)

    Citat Ursprungligen postat av root
    Surfa till http://forum.saabturboclub.com/ istället för adressen ni använder nu så är problemet löst.
    Nix. Använder alltid den adressen och problemet finns då. Så felet beror av annan orsak. Dock förekommer inte felet i IE8.

  6. #6
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 585
    Medlem#
    4156

    Re: Blir utloggad varje gång jag trycker på "Home" (överst t vä)

    Citat Ursprungligen postat av turbo4ever
    Dock förekommer inte felet i IE8.
    Men... Puckad som jag är så undrar ju jag då varför du inte använder 8 om det funkar?

    En förutsättning för att man dels ska kunna fortsätta se på sidor på Internet som det är tänkt när nya metoder och standardiseringar sätts är ju att man uppdaterar sin webläsare. Samt så är det ju en säkerhetsaspekt att sitta på så nya uppdateringar som möjligt.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    289

    Re: Blir utloggad varje gång jag trycker på "Home" (överst t vä)

    Citat Ursprungligen postat av Kongo
    Men... Puckad som jag är så undrar ju jag då varför du inte använder 8 om det funkar?

    En förutsättning för att man dels ska kunna fortsätta se på sidor på Internet som det är tänkt när nya metoder och standardiseringar sätts är ju att man uppdaterar sin webläsare.
    Han kanske sitter på jobbet där dom inte har rullat ut den uppdateringen, på mitt jobb där jag sitter nu är det IE7 som gäller fortfarande och vi har inte acces för att installera några uppdateringar själva.
    Dock så kör jag med Firefox portable så inga problem här.

  8. #8
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 585
    Medlem#
    4156

    Re: Blir utloggad varje gång jag trycker på "Home" (överst t vä)

    Citat Ursprungligen postat av mostling
    Han kanske sitter på jobbet där dom inte har rullat ut den uppdateringen, på mitt jobb där jag sitter nu är det IE7 som gäller fortfarande och vi har inte acces för att installera några uppdateringar själva.
    Den "jobbversion" av IE7 jag har gör inte som ni beskriver. Så antingen är väl eran IE trasig eller också så kanske det är en inställning eller säkerhetsnivå som gör att ni inte kan "jobbsurfa" lika som ni gör hemma?

    Hur som så verkar det ju vara ett problem med de datorer ni sitter vid snarare än forumet som sådant. Kolla inställningar. Kanske finns nån inställning som är "stanna inte inloggad"? och får ni inte röra inställningarna, ja då vet jag inte vad vi ska hitta på?
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    289

    Re: Blir utloggad varje gång jag trycker på "Home" (överst t vä)

    Har inte sagt att jag har problemet, jag skrev bara för att påvisa att alla inte har möjlighet att uppdatera till senaste versionen.

  10. #10
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 585
    Medlem#
    4156

    Re: Blir utloggad varje gång jag trycker på "Home" (överst t vä)

    Citat Ursprungligen postat av mostling
    Har inte sagt att jag har problemet, jag skrev bara för att påvisa att alla inte har möjlighet att uppdatera till senaste versionen.
    Det är uppfattat.

    Hoppas också det framgick av det jag skrev att alla MÅSTE inte uppgradera till senaste versionen men om man KAN så bör man uppgradera för att man ska kunna titta på sidor som det är tänkt även i framtiden. Detta gäller oavsett om man sitter hemma eller på jobbet.

    Detta verkar dock vara ett inställningsproblem snarare än ett IE7 problem så det är väl rätt meningslöst att spekulera vidare på den biten. Ställer man in IE8 med för hög säkerhet så kanske problemet finns där också, vad vet jag?
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

Liknande ämnen

  1. [LÖST] CE & Limp-home på OG9-5 -00
    Av Rostig 9000i -88 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-07-04, 20:16
  2. "Limp home" med trimbox, går som den ska med orgin
    Av 9-5-Staffan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-09, 17:51
  3. Slippa "koppla in" farthållaren varje gång bilen v
    Av Xmit i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-03-08, 00:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •