Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Få ljud i alla högtalare via Bluetooth?

  1. #1
    Steg 1 Slenders avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    1 081
    Medlem#
    7289

    Få ljud i alla högtalare via Bluetooth?

    Hej!

    Köpte för ett tag sedan ett bluetooth-kit till min bil, av modellen Parrot MKi9000, som stöder A2DP, dvs att kunna streama musik från telefonen till bilstereon.

    Men grejen med min 9-3'a som var handsfree-förberedd är att ljudet endast kommer ur högtalarna på instrumentbrädan.

    Så jag undrar om det finns något smidigt eller krångligt sätt att få ljud ur alla högtalare från handsfreen så jag slipper använda AUX-sladden.

    Bilen är en 9-3ss Aero -05 med Premium 150-systemet. Antar att man måste dra sladdar från slutsteget under stolen eller nåt?

    Tacksam för svar!
    Mvh Marcus

  2. #2
    Steg 1 Slenders avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    1 081
    Medlem#
    7289

    Re: Få ljud i alla högtalare via Bluetooth?

    Ingen som har koll på ljudssystemet i ng9-3?

    Mvh Marcus

  3. #3
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378

    Re: Få ljud i alla högtalare via Bluetooth?

    Nej det går inte på nåt enkelt eller bra sätt. Använd AUX-ingången istället.

    Du kan annars köpa en sån här: http://www.telgeimport.se/bluetooth-han ... p-107.html eller liknande. då kan du köra Bluetooth till mottagaren som använder FM-sändare eller AUX-ingången till stereon.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    145

    Re: Få ljud i alla högtalare via Bluetooth?

    Citat Ursprungligen postat av Slender
    Hej!

    Köpte för ett tag sedan ett bluetooth-kit till min bil, av modellen Parrot MKi9000, som stöder A2DP, dvs att kunna streama musik från telefonen till bilstereon.

    Men grejen med min 9-3'a som var handsfree-förberedd är att ljudet endast kommer ur högtalarna på instrumentbrädan.

    Så jag undrar om det finns något smidigt eller krångligt sätt att få ljud ur alla högtalare från handsfreen så jag slipper använda AUX-sladden.

    Bilen är en 9-3ss Aero -05 med Premium 150-systemet. Antar att man måste dra sladdar från slutsteget under stolen eller nåt?

    Tacksam för svar!
    Mvh Marcus
    Hej.
    Jag fattar det som att du vill ha musiken i din mobiltelefon ut via samtliga högtalare och detta trådlöst?
    Det ska finnas nån orginalkabel till Parrot (äger själv en Parrot MKi9200) som som du kopplar och får stereobluetooth (den är rätt dyr dock, och är ej säker den funkar med MKi9000).
    MEN jag undrar vad du har för mobiltelefon? I min Nokia N97 finns det FM sändare och det ska gå streama till bilens radio/stereo..då slipper man dra kablar..
    Saab 9-5 2.0t SC Biopower-06

  5. #5
    Steg 1 Slenders avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    1 081
    Medlem#
    7289

    Re: Få ljud i alla högtalare via Bluetooth?

    Citat Ursprungligen postat av Kincop
    Citat Ursprungligen postat av Slender
    Hej!

    Köpte för ett tag sedan ett bluetooth-kit till min bil, av modellen Parrot MKi9000, som stöder A2DP, dvs att kunna streama musik från telefonen till bilstereon.

    Men grejen med min 9-3'a som var handsfree-förberedd är att ljudet endast kommer ur högtalarna på instrumentbrädan.

    Så jag undrar om det finns något smidigt eller krångligt sätt att få ljud ur alla högtalare från handsfreen så jag slipper använda AUX-sladden.

    Bilen är en 9-3ss Aero -05 med Premium 150-systemet. Antar att man måste dra sladdar från slutsteget under stolen eller nåt?

    Tacksam för svar!
    Mvh Marcus
    Hej.
    Jag fattar det som att du vill ha musiken i din mobiltelefon ut via samtliga högtalare och detta trådlöst?
    Det ska finnas nån orginalkabel till Parrot (äger själv en Parrot MKi9200) som som du kopplar och får stereobluetooth (den är rätt dyr dock, och är ej säker den funkar med MKi9000).
    MEN jag undrar vad du har för mobiltelefon? I min Nokia N97 finns det FM sändare och det ska gå streama till bilens radio/stereo..då slipper man dra kablar..
    Precis, jag vill ha stereoljud ur alla högtalare när jag streamar musik från telefonen. Jag har en HTC Desire.

    Frågan är ju om denna originalkabeln från Parrot du pratar om fungerar på en SAAB 9-3 som är handsfreeförberedd. Du kopplar ju inte in bluetoothen i en sån bil på samma sätt som i en bil med en vanlig stereo.

    På kontakten till bluetoothboxen som kommer från bilen så ser jag bara ett fåtal kablar, ström och signal till främre högtalarna, sen är det en väldans massa tomma platser kvar i kontakten som sitter i Bluetooth-enheten.

    Jag vet inte om jag har fm-sändare i min Desire, tror knappt det, men det är egentligen inte lösningen jag vill ha, även om den är bättre än ingen lösning alls.


    Mvh Marcus

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    145

    Re: Få ljud i alla högtalare via Bluetooth?

    Citat Ursprungligen postat av Slender
    Citat Ursprungligen postat av Kincop

    Hej.
    Jag fattar det som att du vill ha musiken i din mobiltelefon ut via samtliga högtalare och detta trådlöst?
    Det ska finnas nån orginalkabel till Parrot (äger själv en Parrot MKi9200) som som du kopplar och får stereobluetooth (den är rätt dyr dock, och är ej säker den funkar med MKi9000).
    MEN jag undrar vad du har för mobiltelefon? I min Nokia N97 finns det FM sändare och det ska gå streama till bilens radio/stereo..då slipper man dra kablar..
    Precis, jag vill ha stereoljud ur alla högtalare när jag streamar musik från telefonen. Jag har en HTC Desire.

    Frågan är ju om denna originalkabeln från Parrot du pratar om fungerar på en SAAB 9-3 som är handsfreeförberedd. Du kopplar ju inte in bluetoothen i en sån bil på samma sätt som i en bil med en vanlig stereo.

    På kontakten till bluetoothboxen som kommer från bilen så ser jag bara ett fåtal kablar, ström och signal till främre högtalarna, sen är det en väldans massa tomma platser kvar i kontakten som sitter i Bluetooth-enheten.

    Jag vet inte om jag har fm-sändare i min Desire, tror knappt det, men det är egentligen inte lösningen jag vill ha, även om den är bättre än ingen lösning alls.


    Mvh Marcus
    Tror tyvärr stereokabeln bara funkar för Saab 9-3 fr.om årsmodell -07
    http://www.m-sjoberg-ab.se/pdf/Priser/P ... 100701.pdf
    Saab 9-5 2.0t SC Biopower-06

Liknande ämnen

  1. Saab 9-3 SC bluetooth samt uppgradering av ljud
    Av 24-seven i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2013-05-18, 22:16
  2. Få ljudet i alla högtalare med hansfree 9-3 ss -05
    Av Aalto i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-18, 20:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •