Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: 9-5 fönstermallar för toning?

  1. #1

    9-5 fönstermallar för toning?

    Hej
    Skulle försöka mig på att tona min 9-5 sedan från -01. Och det va ju ett rent helvete! Kan ju tillägga att jag aldrig gjort det förut coh använder en billig film från mekonomen.
    Ja, jag vet att kvalitetsfilmer är lättare och jobba med osv, men nu är detta vad jag har att använda
    Så till frågan finns det några färdiga mallar man kan skriva ut och skära efter?

    //EasterN

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    skillingaryd
    Inlägg
    51

    Re: 9-5 fönstermallar för toning?

    Köp färdigskuren så sliper man det problemet. Köpte av en på blocket för 700 kr inkl frakt Till min bil det blev kanon! Det svåra är att få rutorna riktigt rena innan man lägger på filmen! Jag skulle aldrig ge mig på att skära själv man blir bara förbanad..
    Citat Ursprungligen postat av eastern
    Hej
    Skulle försöka mig på att tona min 9-5 sedan från -01. Och det va ju ett rent helvete! Kan ju tillägga att jag aldrig gjort det förut coh använder en billig film från mekonomen.
    Ja, jag vet att kvalitetsfilmer är lättare och jobba med osv, men nu är detta vad jag har att använda
    Så till frågan finns det några färdiga mallar man kan skriva ut och skära efter?

    //EasterN
    Saab 9-5 aero kombi automat-00

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Romakloster
    Inlägg
    81

    Re: 9-5 fönstermallar för toning?

    Jag köpte färdigskuren film för 7 fönster till min och det tog ca 2,5 timmar att montera ensam.
    Det var väldigt länge sedan jag gorde det sist och jag blev väldigt nöjd.
    Det kostede 1690:- inkl.frakt från Solfilmsmontören.
    Kommer garanterat att köpa färdigskuren nästa gång oxå...
    Mvh Daniel

    Saab 9-5SC 2,3t Bio Power Vector Anniversary 2007

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Heby (Uppsala)
    Inlägg
    67

    Re: 9-5 fönstermallar för toning?

    Citat Ursprungligen postat av daniel1973
    Jag köpte färdigskuren film för 7 fönster till min och det tog ca 2,5 timmar att montera ensam.
    Det var väldigt länge sedan jag gorde det sist och jag blev väldigt nöjd.
    Det kostede 1690:- inkl.frakt från Solfilmsmontören.
    Kommer garanterat att köpa färdigskuren nästa gång oxå...
    Jag är också ute efter film till framdörrana och detta verkar vara intressant! Behöver man ha värmepickan för att montera filmen?
    Saab 9-5 2.3t bio Vector -07a (Fusion blue) Hirschpreppad..

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Romakloster
    Inlägg
    81

    Re: 9-5 fönstermallar för toning?

    Jag är också ute efter film till framdörrana och detta verkar vara intressant! Behöver man ha värmepickan för att montera filmen?
    Jag fick lite veck på backrutan som inte ville fästa. Det var bara att värma försiktigt med värmepistol från utsidan och skrapa med skarpan på filmen så fäste det direkt.
    Så, ja värmepistol är bra att ha.
    Mvh Daniel

    Saab 9-5SC 2,3t Bio Power Vector Anniversary 2007

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    skillingaryd
    Inlägg
    51

    Re: 9-5 fönstermallar för toning?

    Den filmen jag köpte passade perfekt jag bara såpade rutan sen passade jag in filmen och sen var det bara att skrapa bort såpvattnet med en plast skrapa. Den filmen jag köpte påminner om soya filmen alltså om det blir bubblor eller skit som syns är det bara att ta den filmen på med nytt såpavatten tills det blir bra:
    Citat Ursprungligen postat av daniel1973
    Jag är också ute efter film till framdörrana och detta verkar vara intressant! Behöver man ha värmepickan för att montera filmen?
    Jag fick lite veck på backrutan som inte ville fästa. Det var bara att värma försiktigt med värmepistol från utsidan och skrapa med skarpan på filmen så fäste det direkt.
    Så, ja värmepistol är bra att ha.
    Saab 9-5 aero kombi automat-00

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    15

    Re: 9-5 fönstermallar för toning?

    Citat Ursprungligen postat av eastern
    Hej
    Skulle försöka mig på att tona min 9-5 sedan från -01. Och det va ju ett rent helvete! Kan ju tillägga att jag aldrig gjort det förut coh använder en billig film från mekonomen.
    Ja, jag vet att kvalitetsfilmer är lättare och jobba med osv, men nu är detta vad jag har att använda
    Så till frågan finns det några färdiga mallar man kan skriva ut och skära efter?

    //EasterN
    Färdiga mallar finns i programvaran de flesta toningsfirmorna har. Dock lär dom nog inte ge dig en kopia på dem bara så där med tanke på att programvaran är rätt dyr plus att du kanske skickar vidare den till nästa person.. om du förstår vad jag menar, multisharing.. Färdigskuret eller skära själv är det som gäller..

    Att tona/skära själv är pilligt och tar tid. Tips: Skär på utsidan en bit in på gummilisten, va varsam dock med listen. Lägg ngn plastbit under .. Ska det bli bra tar det en stund. Speciellt bakrutan! Så glöm inte värmepistolen på den. !
    (tror jag la ner 5-6 timmar på bara bakrutan.. Första gången jag tona en 9-5 nämnligen.. Sedan modellen är jobbig pga hatthyllan som inte går att flytta bara så där)

    Mvh- Hallbäck

Liknande ämnen

  1. Toning
    Av lobbas i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-07-09, 07:50
  2. toning
    Av AeroJocke93 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2008-05-17, 10:07
  3. Toning 9-3 SS
    Av putte9-5 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 13:08
  4. Toning eller inte toning på og900?
    Av silence i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-06-07, 20:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •