Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: 9-5 2,0t -00 210bhp Byta ut gröna spridare till vad?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Linden NJ USA/Södertälje/Stockholm/Danmark
    Inlägg
    45

    9-5 2,0t -00 210bhp Byta ut gröna spridare till vad?

    Hej Har sökt på forumet med sökfunktionen men har inte hittat något vettigt svar ang. spridare..
    I min bil sitter det gröna spridare orginal vilket inte ger speciellt mycket flöde tydligen men det funkar för min bil...
    om jag nu skall trimma bilen har jag hört om både bruna tegelbruna/röda och röda spridare och några typ monsterspridare...
    är det någon som kan reda upp denna djungeln av spridare när det gäller alla dessa spridare, vilket man skall ha, vilken som passar till min bil och vilken ordning de rankas in ... jag har en 9-5 2,0t -00 210bhp....(Sämst till bästa spridaren... och vad dessa flödar mm)
    Jag har fått höra att jag skall skaffa tegelbruna/tegelröda spridare för att jag skall kunna hämta lite roligare trim/program... skall jag ha dessa eller skall man ha röda vilka är störst? och vilka passar min bil?


    //
    Rescue
    Jag kan själv - Dock inte om Motorer och bilar
    9-5 2,3t vector pilot -04 185bhp just nu....som skall byggas om...

  2. #2
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 405

    Re: Spridarfråga....

    Om du ändå ska trimma så finns ju eftermarknads spridare som många sätter på o de är ju oftast gröna spridare eller svarta spridare. O ska man upp på etanol med så är ju nästan dessa ett krav.
    Men att köpa orginal spridare ser jag inte som nån fördel utan gå upp några steg till o prata med den trim firman du har tänkt köpa trim av.
    Men de finns ju ganska mycket info annars på speedparts. Vet dock inte om flödet står med där.

    /F
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Linden NJ USA/Södertälje/Stockholm/Danmark
    Inlägg
    45

    Re: Spridarfråga....

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik.j
    Om du ändå ska trimma så finns ju eftermarknads spridare som många sätter på o de är ju oftast gröna spridare eller svarta spridare. O ska man upp på etanol med så är ju nästan dessa ett krav.
    Men att köpa orginal spridare ser jag inte som nån fördel utan gå upp några steg till o prata med den trim firman du har tänkt köpa trim av.
    Men de finns ju ganska mycket info annars på speedparts. Vet dock inte om flödet står med där.

    /F
    Hej Fredrik... njae jag ville veta vad det gällde spridarna för jag fick veta att jag skulle skaffa tegelbruna/tegelröda spridare för då kunde man kräma ur en del ur bilen via trim... men många pratar om röda spridare men vilken av dessa spridare flödar mest? röda eller dessa tegelbruna/tegelröda spridare.... mm... och är de tegel bruna spridarna samma som speedparts bruna spridare??? jag har ingen aning om detta det är därför jag ställer frågan till dem som vet mer.....
    Jag kan själv - Dock inte om Motorer och bilar
    9-5 2,3t vector pilot -04 185bhp just nu....som skall byggas om...

  4. #4
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 405

    Re: Spridarfråga....

    På speedparts sida så står ju tyvärr inte vilket flöde dom har tyvärr.
    De har funnits en lista här på forumet om vilka spridare som flödar mest.
    Men om de är tegel bruna så är de ju aero motorns spridare o de är ju dom som sitter på alla bensin 4or från -01 vad jag har fattat för.
    Om du kollar på speedparts lista över spridare är de dom som är precis ovanför dom 6 cylindriga spridarna du ska ha.
    Om de är dom med mest flöde då du ska ha.
    Dom kostar 460:-/st vad jag har sett.

    /F
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Spridarfråga....

    Varför inte studera FAQ-tråden om detta?

    FAQ:Bränsle-Spridare/Pumpar/BTR

    Av samma anledning som att man inte skriver en tydlig trådrubrik kanske dvs okunskap?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  6. #6

    Re: 9-5 2,0t -00 210bhp Byta ut gröna spridare till vad?

    Spridare från 9-5 2,3t 98-00 passar i din + nytt program då. dessa spridare klarar minst 270hk, dessa http://www.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=19892480

Liknande ämnen

  1. Behövs maptuns adapter till gröna spridare?
    Av supermannen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-10-16, 22:11
  2. Val av Turbo till 9000 steg5 gröna Volvo spridare
    Av SonnnyJ i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-07-04, 15:04
  3. annat kablage till gröna spridare 456 än orignal SS/SC 93
    Av tjohopp i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-07, 23:30
  4. Hur ser distanserna ut till gröna spridare
    Av extreme i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 13:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •