Visa resultat för omröstning: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

Antal röster
83. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Ja

    50 60,24%
  • Nej

    33 39,76%
Sidan 5 av 9 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 81 till 100 av 180

Ämne: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

  1. #81
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 578

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Det här med att säga till om de blir för högljudda funkar inte alltid speciellt bra. Sa faktiskt åt en 3-5-åring (vad det nu kan ha varit) som sprang omkring på en restaurant och skrek och kastade servetter. Då bad jag detta barn i fråga, på ett väldigt mysigt och trevligt sätt (faktiskt), att han kunde väl springa någon annan stans.

    Fick en väldans otrevlig avhyvling av fadern i fråga. Så kunde man ju inte säga till ett barn för att "det är ju bara ett barn". Det verkar vara ett känsligt ämne att säga åt föräldrar, eller barn, att man störs. Eller så har jag bara träffat fel typ av förälder som inte kan ta en önskan på rätt sätt.

    Min erfarenhet när det kommer till biosalonger, retauranter, flyg, buss, tåg etc.. är att föräldrar ofta inte orkar säga till sina ungar, utan låter dem hållas. Modern till ungen som kräktes i mitt knä sa till exempel "kom och sätt dig nu". Inte ett ord om ursäkt för mina nerspydda byxor.

    Långt ifrån alla föräldrar är på detta sätt ska sägas, många har bra pli på sina barn. Men det märker man inte, för då störs man ju inte heller.
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  2. #82

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Jag hade en gång en tråd om när grannens ungar höll på med div otyg.

    Fick då tipset att det bästa är att bli "vänn med buset" och visst fasen funkar det.
    Vem är roligast att jävlas med, surgubben eller den häftiga gubben med massa godis, jag hade ju alla dagar i veckan sparkat på surgubbens stol, som en del uttrycker det så kan man ju tolka det som surgubbar.

    Ta med ett packe tuggummi eller nått och ge ungarna om de är jobbiga istället för att sitta och sura, ungarna tycker bara det är roligare och jävlas och man själv mår bara dåligt.
    Jag har lärt mina barn att akta sig för just gubbar med godis

    och att ge tex en baby oftast dom som grinar mest tuggummi är inte att rekomendera. (bättre då att mamman ammar)

    Ska du ge ett barn något ska man alltid fråga en förälder först.

    Har lärt mig den hårda vägen att ta emot något som jag inte viste vad det var som barn

  3. #83
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Jaha nu var det bebisar som var jobbiga, tidigare var det ju barn som sprang runt.
    Bebisar har ju speciella platser, iaf på de flygplanen jag rest med så är speciella platser reserverade för så små,

    Jag vidhåller likväl att det är roligare att jävlas med folk ju mer förbanande de blir, det är knappast roligt att sparka på en stol där personen inte bryr sig, blir man istället förbannad så har man ju uppnått ett av delmålen med att just sparka på stolen.
    Därför ska man ju agera helt tvärt om vad ungarna har väntat sig, då blir det inte roligt längre.

    Sen så är ju barnen inte ensamma i det hela, om det är ett jäkla levande så är det väl bara erbjuda föräldrarna att ge ungarna ett tuggummi om det nu är så att de missat den biten.

    Mata barn i parken med godis är det ju inte som det är frågan om...
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  4. #84
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 633

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Mvh Timmy

  5. #85
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    289

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Dom ligger i topp.

    I topp ligger ryggsparkar och andras störiga barn.
    Verkar inte vara nån speciell ordning på listan till höger.

  6. #86
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    337

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Jag vidhåller likväl att det är roligare att jävlas med folk ju mer förbanande de blir, det är knappast roligt att sparka på en stol där personen inte bryr sig, blir man istället förbannad så har man ju uppnått ett av delmålen med att just sparka på stolen.
    Därför ska man ju agera helt tvärt om vad ungarna har väntat sig, då blir det inte roligt längre.
    Ehhh, varför skall jag behöva ägna mig åt någon sorts omvänd psykologi för att få bukt med jobbiga ungar? Det är väl föräldrarna som skall se till att deras "guldklimp" inte stör, eller?

    Grundproblemet är just att föräldrarna ofta skiter i om deras ungar sparkar i stolar, skriker och springer runt. Det är ju bara "charmigt" tycks tankegången vara.
    Saab 9000 2.0t Classic - 98

  7. #87

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    psykologi eller omvänd psykologi skit samma
    det löser sig ju snart redan vid bokningen...
    JAGUAR - spinner som en katt

  8. #88
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    768

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Flyger för all del inte så regelbundet men jag tror aldrig jag blivit vidare störd av
    ett barn på något flyg. Det är uteslutande alltid någon överförfriskad person/personer som står för det, så hellre spritfria flyg för min del.

    Dock skulle jag inte betala mer för något av det. Förstår inte varför det skulle bli dyrare utan barn? Går planet tyngre då?
    9-5 Vector -02 "Hector" SÅLD
    Mazda 6 2.5 Sport - i väntan på att ng9-5 ska komma ner i pris
    Ducati 944 ST2 "Isabelle"

  9. #89
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Citat Ursprungligen postat av Styrman_Jansson
    Flyger för all del inte så regelbundet men jag tror aldrig jag blivit vidare störd av
    ett barn på något flyg. Det är uteslutande alltid någon överförfriskad person/personer som står för det, så hellre spritfria flyg för min del.

    Dock skulle jag inte betala mer för något av det. Förstår inte varför det skulle bli dyrare utan barn? Går planet tyngre då?

    Ett plan med halvfeta surgubbar väger säkert mer än ett med småbarn på, sen måste ju någon servera spriten så att gubbarna överlever resan.

    Det handlar ju bara om att få ut mer pengar, det borde ju vara billigare att annordna resor där man slipper hantering med barn, då det ska vara bamseklubb och lekledare hit och dit.
    Så det är klart att man ser det som ett sätt att tjäna mer pengar på, det vore ju kanske inte så smidigt att göra tvärtom, sänka priset, då skulle ju ingen välja vanligt flyg.

    men jag håller med 99 då 9-5 nu, båda svarta delvis, det blir skönt att kunna välja bort alla surgubbar från planet utan att ens behöva göra en knapptryckning.
    kunde de bara göra nått åt alla som väger över 80kg, sätta 100kr avgift på toan och ta bort spriten så hade det säkert blivit trevligare att flyga.

    Sura gubbar finns det alltförmycket av så det vore ju skönt om man fick slippa dem ett tag.


    Dock så åker jag inte på några budget resor till kanarieholmarna mer, tråkigare semester får man ju leta efter.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  10. #90
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 578

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    En undersökning gjord av British Airways sätter fingret på de ömmaste punkterna, flygkabinens skräck. I topp ligger ryggsparkar och andras störiga barn. Hela 70 respektive 66 procent av de 3.000 tillfrågade uppgav detta som jobbiga störningsmoment.
    http://www.dn.se/nyheter/varlden/sparka ... -1.1153436

    Så det finns ju god grund för denna typen av tjänst.
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  11. #91
    Steg 3 Marcus Js avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 716
    Medlem#
    3346

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Finns ett roligt kinesiskt ordspråk som i svensk översättning lyder ungefär "om du vill göra din granne galen, ge trumpeter till hans barn."

    F.ö. blir det svårt för en annan att flyga barnfritt numera, men alltid retar det någon på planet...
    All makt åt Thengil!

  12. #92
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 008

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Betala extra jaja klart att man ska få välja om man vill det men kommer ni lämna barnen hemma då när ni själva får barn eller hur funkar det då för er, kanske sätter barnet på den andra flighten. Jag stör mig mer på flottiga pubertets svin som fått i sig för mkt jordgubbssaft.

  13. #93
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Betala extra jaja klart att man ska få välja om man vill det men kommer ni lämna barnen hemma då när ni själva får barn eller hur funkar det då för er, kanske sätter barnet på den andra flighten. Jag stör mig mer på flottiga pubertets svin som fått i sig för mkt jordgubbssaft.
    Man kan ju hoppas för barnens skull att vissa inte skaffar sig några alls med tanke på inställningen från en del.

    Jag vet inte men jag tycker det hela är ganska löjligt, ska man göra lika dant i parken, på bussen,på tåget, i biblan osv med?

    Ska väl inte vara så svårt att samsas, 2 timmar flyg ner till grekland kan man väl så ut med ett par ungar?
    Klarar man inte ens det så ska man nog avstå från att skaffa ungar.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  14. #94
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    463

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Enbart i Sverige kan valfrihet få människor upprörda :(
    I garaget: BMW 325i Touring M-Sport Bavaria 2008 - nu med bilder
    fd: BMW 525dAT -08, BMW 325iA Touring -08, Volvo V70II 3.2 Momentum -08, BMW Z4 3.0 -03, S40N T5 AWD -05 Geartronic, BMW 530i -02

  15. #95
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 008

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Citat Ursprungligen postat av Andreas_Lofgren
    Enbart i Sverige kan valfrihet få människor upprörda
    Upprörd å upprörd, man kan ju inte annat än skratta åt sånna sjuka fjanterier som inte är större än en fis i rymden, borde ju va billigare att köpa en burk alvedon eller ett par Peltor.

    En fråga, hur mkt är ni villiga att betala för denna barn fria flight.

  16. #96
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Citat Ursprungligen postat av Andreas_Lofgren
    Enbart i Sverige kan valfrihet få människor upprörda

    Enbart i Sverige kan man bevittna "knyta näven i fickan syndromet" på den här magnituden.

  17. #97
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    289

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Ska väl inte vara så svårt att samsas, 2 timmar flyg ner till grekland kan man väl så ut med ett par ungar?
    Nu finns det väl lite andra resmål som tar något längre att flyga till.
    Sen förstår inte jag varför ni blir upprörda över att folk ska kunna ha det som sagts massor med gånger i tråden, valfrihet.
    Det stog dessutom tydligt i artikeln att för närvarande går det 2 flygningar dagligen varav dom funderar på att göra den ena barnfri, så ni barnfamiljer behöver inte oroa er ni kommer iväg ni också, med skillnaden att på erat flyg så kommer det att bli betydligt fler än "ett par ungar" och vi andra kommer också ner men till en högre kostnad som vi själva har valt.

  18. #98

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Citat Ursprungligen postat av hampe4pet
    Betala extra jaja klart att man ska få välja om man vill det men kommer ni lämna barnen hemma då när ni själva får barn eller hur funkar det då för er, kanske sätter barnet på den andra flighten. Jag stör mig mer på flottiga pubertets svin som fått i sig för mkt jordgubbssaft.
    eller så har man barn som är stora nog att flyga barnfria flighter
    dom som har barn tar planet som tillåter barn

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Jag vet inte men jag tycker det hela är ganska löjligt, ska man göra lika dant i parken, på bussen,på tåget, i biblan osv med?
    på tåget fanns, även om det är 10 år sedan jag nyttjade det, en vagn med lekrum, vilket gjorde vagnen jag satt i "barnfri", så de verkar vara löst redan
    och argumenten bibban, tåget osv verkar som tagna ur sandlådan
    JAGUAR - spinner som en katt

  19. #99
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 938

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Jag har rest i yrket i en ca 10 år nu, vissa år väldigt mkt. Guldkort på SAS i 3 år mha att bara flyga Ekonomi-klass säger en del om hur mkt jag flygigt. Asien rätt mkt tex. Kan väl inte säga att barn är det som stört mig mest, snarare då bara mkt folk i allmänhet i fullsatta ekonmi-avdelningar. Sista åren blev det jobbigt, då avstånden tenderade sjunka mellan sätena, och färre flighter skapade fulla flyg. Mest störd vart jag nog ändå av fulla ryssar, 3 svenska herrar som pratade högt, skrattade och drack i 11h nightflight till Bangkok från Stockholm, etc. Möjligheten att betala extra och få barnfritt finns ju nästan redan - det kallas Business-klass, eller möjligen Economy-extra. Inte garanterat barnfritt, men väldigt mkt bättre, och man slipper familjen med 3 åksjuka övertrötta barn som gnäller bredvid sig.

    Ett insidertips för er som inte vill utsätta er för barnfamiljerna - undvik charterflighterna till Thailand etc. Reguljärt is da shit. Till Kanarieholmarna kan man ta 5 timmars ångest, bara ha Ipoden fylld med mkt bra musk.
    MEDLEM 7032.

  20. #100

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Citat Ursprungligen postat av Andreas_Lofgren
    Enbart i Sverige kan valfrihet få människor upprörda

Liknande ämnen

  1. Flyga från Landvetter
    Av RZ i forum Off Topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-07-27, 14:32
  2. Flyga med Freebird Airbus a320
    Av MattA i forum Off Topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-10-15, 20:02
  3. Vad betala för 9-3og?
    Av Jimmy2626 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 14:29
  4. Vad ska man betala för extra utrustning, viggen paket mm?
    Av Ekan i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-04-09, 16:27
  5. Hur mkt ska man betala
    Av MoHa i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-04-06, 13:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •