Visa resultat för omröstning: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

Antal röster
83. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Ja

    50 60,24%
  • Nej

    33 39,76%
Sidan 9 av 9 FörstaFörsta ... 789
Resultat 161 till 180 av 180

Ämne: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

  1. #161
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Borås men bor i Linköping
    Inlägg
    754

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Sen kan man ju undra varför man tar med småbarnen spå en så lång flygning som till Thailand när Bamseklubben finns på närmare håll.
    9-3 SS Vector-11 TX 1,9 TTiD4 Maptun steg1 http://www.garaget.org/?car=230051
    9-3 Aero-01 Maptun Steg 3 http://www.garaget.org/?car=67361 SÅLD
    BE20-86 2*850hk/3083Nm ren turbinkraft.

  2. #162
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Citat Ursprungligen postat av Frogfoot
    Sen kan man ju undra varför man tar med småbarnen spå en så lång flygning som till Thailand när Bamseklubben finns på närmare håll.
    För föräldrarna kanske vill ha lite kul på semestern oxå?
    Saablös dåre

  3. #163
    Steg 1 NPs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 313
    Medlem#
    1887

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Flög nu från Katowice till Frankfurt med en litet barn som grät delar av resan, tyckte mest synd om barnet.
    Betala för att slippa det? Bah...
    Pensionsfonden
    Saab 9-5 SC -06 / Saab 9-3T Cabriolet -99 / Porsche 997.1TT M6 / BMW 530d M -17 / BMW M135i -16

  4. #164
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 085

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    tjaaa inte bara flygen som vill att det ska vara tyst...

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7764833.ab


    //T
    900s-90 & 900T8-87
    9000 2.3T -91 & 9000 2.3T A50 -97
    http://www.garaget.org/?car=36979 varit forumsmedlem sedan 2002

  5. #165
    Steg 1 NPs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 313
    Medlem#
    1887

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Det där är skillnad, ouppfostrade barn som får härja fritt, utan att de ännu mindre uppfostrade föräldrarna ingriper är absolut störande.

    Lika störigt oavsett miljö
    Pensionsfonden
    Saab 9-5 SC -06 / Saab 9-3T Cabriolet -99 / Porsche 997.1TT M6 / BMW 530d M -17 / BMW M135i -16

  6. #166

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Citat Ursprungligen postat av termos
    tjaaa inte bara flygen som vill att det ska vara tyst...

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7764833.ab
    //T
    77 - 22 var det där (avrundat)

    senariot har väl nämts även här tror jag

    till viss del kan det här vara en åldersfråga. dom som har små barn/snart troligtvis kommer skaffa lite tolerantare
    do med äldre/utflugna barn tar nog gärna lite mer lugn och ro
    JAGUAR - spinner som en katt

  7. #167
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 085

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    frågeställningen är väl typisk för AB
    jag störs inte av barn på restaurang....
    men om dom skriker och är jobbiga så störs jag av dom
    så jag rösta faktiskt nej även om jag skulle betala för att resa barnfritt....


    //T
    900s-90 & 900T8-87
    9000 2.3T -91 & 9000 2.3T A50 -97
    http://www.garaget.org/?car=36979 varit forumsmedlem sedan 2002

  8. #168
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Borås men bor i Linköping
    Inlägg
    754

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    9-3 SS Vector-11 TX 1,9 TTiD4 Maptun steg1 http://www.garaget.org/?car=230051
    9-3 Aero-01 Maptun Steg 3 http://www.garaget.org/?car=67361 SÅLD
    BE20-86 2*850hk/3083Nm ren turbinkraft.

  9. #169
    Steg 1 NPs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 313
    Medlem#
    1887

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Varför reflekterar ingen över följande..
    1. Varför skall just flygresor vara ett område där särbehandling och segregation är ok? (Finns ju viss historik kring andra "egenskaper" som genererat transportrestriktioner. Känns det igen?)

    Eller kan det kanske vara för att man är så viktig när man flyger att man får inte bli störd av yttre påverkan likt ljud??

    Hur många timmar flyger genomsnittschartereuropén per år? För de är väll de som svarar på denna typ av fråga
    5 timmar?
    (För inte har jag NÅGONSIN sett några barn på Måndagmorgonflight till München eller Frankfurt eller liknande gråkostymsflighter )

    2. När undersökningar görs ställs frågan
    "Hur många skulle kunna tänka sig att betala....."
    Säkert många....

    När frågan istället skulle verifiereras efter implementering
    "Hur många har betalt xxxx:- för att undvika RISKEN att ett barn följer med på planet.
    Antagligen väldigt få.....


    Konsensus:
    En smart marknads/affärsutvecklare jobbar givetvis gärna med denna lipsillsfåfänga och viktighetshybris från flygresenärer, och snart kan du säkert betala extra (på de vanligtvis underbelagda flighterna) för att slippa barn.
    Pensionsfonden
    Saab 9-5 SC -06 / Saab 9-3T Cabriolet -99 / Porsche 997.1TT M6 / BMW 530d M -17 / BMW M135i -16

  10. #170
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    391

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Jag är beredd att betala en ganska stor slant extra för att flyga barnfritt. Dock handlar det om att när jag har semester så vill jag komma bort från mitt yrke, vilket är lärare, mao jag vill vara fri från allt vad barn heter på semestern.
    SÅLD :'( : 9-3SS V6 2.8T Aero Hirsch

  11. #171
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 003

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Antar att du då väljer ett resmål där inte barn semestrar. Till resmål där inte barn reser går det även barnfria flyg...
    Fredrik J

  12. #172
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    337

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Citat Ursprungligen postat av NP
    Varför reflekterar ingen över följande..
    1. Varför skall just flygresor vara ett område där särbehandling och segregation är ok?
    Jag tror inte att det är isolerat till flygresor även om denna tråd handlar om just det. Samma resonemang kan användas för restauranger, bio, teatrar och andra miljöer där barn kan upplevas som störande.

    Just på flygplan så finns det extra problemet att det inte går att komma undan. Om man upplever något som är störande på en lokalbuss t.ex. så kan man oftast byta plats eller i värsta fall hoppa av och ta nästa buss om man verkligen vill. Det är ju knappast möjligt på ett flygplan.

    Personligen så har jag inte upplevt barn som så störande att jag skulle vilja flyga barnfritt men jag kan ändå förstå tankegången. Många småbarnsföräldrar verkar tycka att de har rätt att göra vad som helst bara för att de har barn, detta inkluderar att köra på folk med barnvagnen samt att ha oförståelse för att deras unge kan störa.

    Jag ser utspelet om barnfria flyg som ett inlägg i debatten för att få småbarnsföräldrar att förstå att deras barn kan vara jobbiga för omgivningen. Vill man göra sig hörd så skadar det inte att vara lite provocerande, eller hur?
    Saab 9000 2.0t Classic - 98

  13. #173
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    391

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Antar att du då väljer ett resmål där inte barn semestrar. Till resmål där inte barn reser går det även barnfria flyg...
    Som typ bergen i Afghanistan, Sibirien, eller random del av Rio de janeiro där barnen kidnappas och försvinner spårlöst. Nej men du förstår vad jag menar, att sitta på ett flyg fullt av sockerstinna ungar med föräldrar som inte vet bättre vill jag inte betala för. Betalar hellre en större peng och kan koppla av under flygturen som annars kan vara hemsk.
    SÅLD :'( : 9-3SS V6 2.8T Aero Hirsch

  14. #174
    Steg 1 NPs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 313
    Medlem#
    1887

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Citat Ursprungligen postat av Mussla
    Citat Ursprungligen postat av NP
    Varför reflekterar ingen över följande..
    1. Varför skall just flygresor vara ett område där särbehandling och segregation är ok?
    Jag tror inte att det är isolerat till flygresor även om denna tråd handlar om just det. Samma resonemang kan användas för restauranger, bio, teatrar och andra miljöer där barn kan upplevas som störande.

    Just på flygplan så finns det extra problemet att det inte går att komma undan. Om man upplever något som är störande på en lokalbuss t.ex. så kan man oftast byta plats eller i värsta fall hoppa av och ta nästa buss om man verkligen vill. Det är ju knappast möjligt på ett flygplan.

    Personligen så har jag inte upplevt barn som så störande att jag skulle vilja flyga barnfritt men jag kan ändå förstå tankegången. Många småbarnsföräldrar verkar tycka att de har rätt att göra vad som helst bara för att de har barn, detta inkluderar att köra på folk med barnvagnen samt att ha oförståelse för att deras unge kan störa.

    Jag ser utspelet om barnfria flyg som ett inlägg i debatten för att få småbarnsföräldrar att förstå att deras barn kan vara jobbiga för omgivningen. Vill man göra sig hörd så skadar det inte att vara lite provocerande, eller hur?
    Allt innefattas av min 97% tes. Har inget med barnet att göra.
    Har du pilotlicens (Vill inte ha bilder ) kan du få jobba hos mig i mitt nystartade flygbolag...
    Pensionsfonden
    Saab 9-5 SC -06 / Saab 9-3T Cabriolet -99 / Porsche 997.1TT M6 / BMW 530d M -17 / BMW M135i -16

  15. #175
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 003

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Citat Ursprungligen postat av Phed
    Som typ bergen i Afghanistan, Sibirien, eller random del av Rio de janeiro där barnen kidnappas och försvinner spårlöst.
    Trevlig semester på ditt barnfria resmål...
    Fredrik J

  16. #176
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    391

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    Citat Ursprungligen postat av Phed
    Som typ bergen i Afghanistan, Sibirien, eller random del av Rio de janeiro där barnen kidnappas och försvinner spårlöst.
    Trevlig semester på ditt barnfria resmål...
    SÅLD :'( : 9-3SS V6 2.8T Aero Hirsch

  17. #177
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    616

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Ärligt snubbar, det här var fan det dummaste jag hört sedan jag konfirmerades. En sak är förbannat säker, och det är att jag inte vill betala extra för att hamna på ett plan fullt med sned-tittande gnällspikar och livsgnagande kommentatorer!
    SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
    SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001

    Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384

  18. #178
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    781

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Med risk för att det sagts förut, läste bara de senaste sidorna...

    Vi som har barn vet att det är till stor del generna som styr hur en unge beter sig (den ständiga debatten arv/miljö). Det finns helt omöjliga ungar, känner till flera bara i den egna släkten, men de brukar rätta till sig i 4-5årsåldern när storhjärnan tar över lillhjärnan. Jag tycker nog föräldrarna även till dessa barn skall få följa med till Gran Canaria eller vart ni nu åker.

    Åk affärsklass! Det brukar jag göra om jag verkligen _måste_ sova på flighten, t.ex. för att kunna jobba omedelbart efter framkomsten. Där finns sällan småbarn.

  19. #179
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    616

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Just ja, tänkte inte på det. Om man nu är villig att betala extra så finns det redan den möjligheten, affärs och förstaklass.
    SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
    SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001

    Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384

  20. #180
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Inlägg
    1 008

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Citat Ursprungligen postat av NP
    Varför reflekterar ingen över följande..
    1. Varför skall just flygresor vara ett område där särbehandling och segregation är ok? (Finns ju viss historik kring andra "egenskaper" som genererat transportrestriktioner. Känns det igen?)

    Eller kan det kanske vara för att man är så viktig när man flyger att man får inte bli störd av yttre påverkan likt ljud??

    Hur många timmar flyger genomsnittschartereuropén per år? För de är väll de som svarar på denna typ av fråga
    5 timmar?
    (För inte har jag NÅGONSIN sett några barn på Måndagmorgonflight till München eller Frankfurt eller liknande gråkostymsflighter )

    2. När undersökningar görs ställs frågan
    "Hur många skulle kunna tänka sig att betala....."
    Säkert många....

    När frågan istället skulle verifiereras efter implementering
    "Hur många har betalt xxxx:- för att undvika RISKEN att ett barn följer med på planet.
    Antagligen väldigt få.....


    Konsensus:
    En smart marknads/affärsutvecklare jobbar givetvis gärna med denna lipsillsfåfänga och viktighetshybris från flygresenärer, och snart kan du säkert betala extra (på de vanligtvis underbelagda flighterna) för att slippa barn.

Liknande ämnen

  1. Flyga från Landvetter
    Av RZ i forum Off Topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-07-27, 14:32
  2. Flyga med Freebird Airbus a320
    Av MattA i forum Off Topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-10-15, 20:02
  3. Vad betala för 9-3og?
    Av Jimmy2626 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 14:29
  4. Vad ska man betala för extra utrustning, viggen paket mm?
    Av Ekan i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-04-09, 16:27
  5. Hur mkt ska man betala
    Av MoHa i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-04-06, 13:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •