Visa resultat för omröstning: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

Antal röster
83. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Ja

    50 60,24%
  • Nej

    33 39,76%
Sidan 3 av 9 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 180

Ämne: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

  1. #41

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    jag har heller aldrig haft något problem med barn på ett flygplan. MEN bara för att jag personligen inte haft problem med barn kan jag inte säga att valfrihet inte skall finnas. spritfria? ja gärna för mig, jag kan hålla mig några timmar. slår man ihop dom så ja varför inte. den som vill ha barn ombord tar planet för barn och sprit, den som vill ha det lungt och skönt tar barn och spritfria planet. bingo
    valfrihet finns inom vården, boende, bilval, när du handlar mat.
    så svara på frågan varför valfrihet inte skall få finnas. valfrihet drabbar inte någon annan

    ja LM, jag har använt 5 versaler, hoppas det är okey
    JAGUAR - spinner som en katt

  2. #42

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Citat Ursprungligen postat av Andreas_Lofgren
    På samma sätt som vi har rökförbud i flygplan för att 1 person inte ska kunna förpesta flygningen för 99 andra så kan jag inte se något diskriminerande med att ha barnförbud.

    Jag skulle gladeligen välja ett barnfritt flyg framöver om möjligheten fanns.

    Sedan LM kan det vara bra för dig att lära dig att för att en åsikt avviker från din så är den inte nödvändigtvis "stollig". Bara annorlunda. Och det är fullt tillåtet.
    Håller med Andreas till 100%.
    Mvh
    Patrik 319
    Saab 9-3 2,0t BioPower / Opel Rekord -62

  3. #43
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    166

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Tycker som regel inte om människor jag inte känner överhuvudtaget. Man delar ju planet med kreti och pleti för att man inte har råd med privatflyg. Så enkelt är det. Att betala mer för att välja bort barn skulle jag aldrig göra. Vem fan vill inte skrika efter några timmars resa med ett charterplan? Det är befriande att någon gör det.
    Samtidigt kan man ju undra vem man ska skylla på när man lagt av den där brakaren man har sparat på sedan planet lyfte om det inte finns några ungar på planet. Klart att det är den skrikiga ungen som skitit ner sig. Eller?
    Johan B. Kör en 9-5 Aero 2001. Mnr.5833
    http://www.garaget.org/?car=8208

  4. #44

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Citat Ursprungligen postat av 43R0
    Tycker som regel inte om människor jag inte känner överhuvudtaget. Man delar ju planet med kreti och pleti för att man inte har råd med privatflyg. Så enkelt är det. Att betala mer för att välja bort barn skulle jag aldrig göra. Vem fan vill inte skrika efter några timmars resa med ett charterplan? Det är befriande att någon gör det.
    Samtidigt kan man ju undra vem man ska skylla på när man lagt av den där brakaren man har sparat på sedan planet lyfte om det inte finns några ungar på planet. Klart att det är den skrikiga ungen som skitit ner sig. Eller?
    då är ju saken klar DU vill åka med barn, och då skall ALLA andra också göra det... yes...
    JAGUAR - spinner som en katt

  5. #45
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    761

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Haha betala för att slippa barn... Vad kommer härnäst? Jag vill betala för att slippa gamla gubbar och kärringar som fiser på flygen. Bitterhet yttrar sig på väldigt speciella sätt

  6. #46
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 077

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Har aldrig råkat ut för något något skrikande barn, däremot folk framför som fäller ner stolarna max så man själv får sitta som ärtor i en fryspåse.

    Kan tänka mig betala för ett barnfritt flyg om jag hade varit rik, förstår hela idén och låter jättebra sålänge det inte påverkar priset för dem som flyger med barn. Om de nu ska börja flyga 2ggr istället för en gång etc.

    Skrikande ungar botar man med MP3 spelare eller öronproppar av lite bättre kvalité, de formar sig efter örat och man känner knappt av dem.

    Det där med nerdragen stolsrygg och illa luktande blöjor får man väl leva med i ekonomi klass
    Saablös dåre

  7. #47
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 280

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Citat Ursprungligen postat av 99 då 9-5 nu, båda svarta
    Citat Ursprungligen postat av 43R0
    Tycker som regel inte om människor jag inte känner överhuvudtaget. Man delar ju planet med kreti och pleti för att man inte har råd med privatflyg. Så enkelt är det. Att betala mer för att välja bort barn skulle jag aldrig göra. Vem fan vill inte skrika efter några timmars resa med ett charterplan? Det är befriande att någon gör det.
    Samtidigt kan man ju undra vem man ska skylla på när man lagt av den där brakaren man har sparat på sedan planet lyfte om det inte finns några ungar på planet. Klart att det är den skrikiga ungen som skitit ner sig. Eller?
    då är ju saken klar DU vill åka med barn, och då skall ALLA andra också göra det... yes...


    Har han skrivit det?

  8. #48
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    166

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Har han skrivit det?
    Nej. Men jag tycker att pojken har tagit ett bra initiativ när han låter mig bestämma över alla andra.
    Johan B. Kör en 9-5 Aero 2001. Mnr.5833
    http://www.garaget.org/?car=8208

  9. #49

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Ser ut som att det är flera som är inne på linjen med valfrihet på flyg och hotell.

    "Charterflygbolagen Thomas Cook Airlines (Ving) och TUI Fly (Fritidsresor) funderar på att göra flygningar där barn under 12 år inte är välkomna"
    http://www.aftonbladet.se/resa/article7597406.ab

  10. #50
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 896

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    En liten fråga, varför tror ni detta alternativ kommit på tal?

    För att det är ovanligt att barn stör resenärer mindre än övriga grupper?
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  11. #51

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Citat Ursprungligen postat av Plupp
    En liten fråga, varför tror ni detta alternativ kommit på tal?

    För att det är ovanligt med barn som för oväsen?
    Kan det vara så att barnuppfostran blivit slappare.......
    Ja menar skola och kommun är ju inte med på dessa flyg och tar hand om illbattingarna, man läser ju var dag om att det är skolans fel att ungarna blev som dom blev och inte som dom skulle..

    Nu kan ju lilla Kalle tjata hål i huvudet på Mamma eller Pappa utan resultat...och det är mindre roligt att lyssna på...

    Kan inte minnas att man blev tillsagd mer än 2 gånger som liten innan det var dags att se sig om efter ett gömställe.....

  12. #52
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Citat Ursprungligen postat av Plupp
    En liten fråga, varför tror ni detta alternativ kommit på tal?

    För att det är ovanligt att barn stör resenärer mindre än övriga grupper?
    Antagligen för att man letar efter sätt att tjäna mer pengar på, det blir ju winwin för bolaget.
    Man slipper ha personal som underhåller barnen och gästerna får betala extra för att det inte finns barn.

    Ni som råkat ut för dessa enorma problem, brukar ni säga till personalen eller gör ni som alla andra svenskar, sitter tyst och surar?
    De gånger jag haft problem med feta personer så brukar personalen alltid kunna ordna så man får en annan plats, borde ju inte vara svårare om det är jobbiga ungar.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  13. #53
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 584

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Betalar gärna för att slippa barn. Jag har försökt se till att inte hamna bredvid barn sen jag blev spydd på i min flygstol av en 5-åring 2007. Testa sitta med spya i knät (som inte ens är din egen!) i 7 timmar över Atlanten.

    Jag tycker att detta är ett fantastiskt initiativ.
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  14. #54

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Citat Ursprungligen postat av Plupp
    En liten fråga, varför tror ni detta alternativ kommit på tal?

    För att det är ovanligt att barn stör resenärer mindre än övriga grupper?
    Antagligen för att man letar efter sätt att tjäna mer pengar på, det blir ju winwin för bolaget.
    Man slipper ha personal som underhåller barnen och gästerna får betala extra för att det inte finns barn.

    Ni som råkat ut för dessa enorma problem, brukar ni säga till personalen eller gör ni som alla andra svenskar, sitter tyst och surar?
    De gånger jag haft problem med feta personer så brukar personalen alltid kunna ordna så man får en annan plats, borde ju inte vara svårare om det är jobbiga ungar.
    Jag säger alltid till föräldrarna men tyvärr är ju dom för det mesta av en helt annan uppfattning en jag vad gäller störande barn.
    För dom är det tex normalt att Stina 2år gråter pga tryckfall i kabinen både vid start och landning så det är bara att acceptera att hon gråter i 1-3 timmar (vid start) att Albert 3 år sliter och drar i allt som inte är fastskruvat brukar förklaras med att han är så glad att få åka bort, men vart han ska vet han inte när jag frågar....
    Kan ju inte gärna be att han går ut och leker även om jag skulle vela...

    Ja det finns flera varianter...dom som reste med tvillingar max (8månader) och har ett barn gråtandes under sätet

    Att hänvisa annan plats åt barnen skulle vara perfekt, men vid 2års ålder brukar dom bli mobila och då är enda platsen utanför ett plan som gäller

  15. #55
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 280

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    @ Hamilton, har du barn själv?

  16. #56

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Citat Ursprungligen postat av 93t
    @ Hamilton, har du barn själv?
    Ja

  17. #57
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Kan man inte få möjligheten att boka flyg där inga fula människor får åka med istället? Jag retar mig till vansinne på fula ansikten, otränade kroppar och apelsinhud. Fula kläder borde också förbjudas på flygen!


    ...
    Självklart är det ironi. Finner det ganska lustigt att man kan tänka sig betala extra för att slippa barn på flyget. Jag retar mig alltid mer på vuxna än på barn på flygen.

  18. #58

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Citat Ursprungligen postat av Roger #2378
    Jag väljer hellre flyg utan supande tonåringar, fyllkärringar, fyllgubbar, feta personer i stolen bredvid, svettluktande passagerare och såna som måste springa på muggen varje halvtimme...

    Rent ut sagt skitlöjligt att frågan om barnfria flyg ens ska diskuteras! Kan man inte tåla att andra människor stör då och då kanske man ska ta flygcert och byta bilen mot en Cessna.
    Varför är det löjligt att låta kunden själv få välja?
    Valfrihet måste ju gynna alla även dig och efterfrågan finns ju uppenbarligen.
    Tänk vad bra det blir för barnfamiljerna som kan starta bamseklubben redan i incheckningen.

    Det måste ju vara något specielt med vissa föräldrar....dom hugger ju ta mig fan på allt så fort ordet barn finns med.

  19. #59
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    761

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Citat Ursprungligen postat av Hamilton
    Citat Ursprungligen postat av Roger #2378
    Jag väljer hellre flyg utan supande tonåringar, fyllkärringar, fyllgubbar, feta personer i stolen bredvid, svettluktande passagerare och såna som måste springa på muggen varje halvtimme...

    Rent ut sagt skitlöjligt att frågan om barnfria flyg ens ska diskuteras! Kan man inte tåla att andra människor stör då och då kanske man ska ta flygcert och byta bilen mot en Cessna.
    Varför är det löjligt att låta kunden själv få välja?
    Valfrihet måste ju gynna alla även dig och efterfrågan finns ju uppenbarligen.
    Tänk vad bra det blir för barnfamiljerna som kan starta bamseklubben redan i incheckningen.

    Det måste ju vara något specielt med vissa föräldrar....dom hugger ju ta mig fan på allt så fort ordet barn finns med.
    Ännu löjligare är det med vuxna människor som stör sig på barn och som vill åka barnfritt??!? Jag gissar på att du är äldre än 50 inte sant?

  20. #60

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Citat Ursprungligen postat av Marre90
    Citat Ursprungligen postat av Hamilton

    Varför är det löjligt att låta kunden själv få välja?
    Valfrihet måste ju gynna alla även dig och efterfrågan finns ju uppenbarligen.
    Tänk vad bra det blir för barnfamiljerna som kan starta bamseklubben redan i incheckningen.

    Det måste ju vara något specielt med vissa föräldrar....dom hugger ju ta mig fan på allt så fort ordet barn finns med.
    Ännu löjligare är det med vuxna människor som stör sig på barn och som vill åka barnfritt??!? Jag gissar på att du är äldre än 50 inte sant?
    Nej jag är inte över 50 och vad har ålder med det här att göra får jag säkert ett bra svar på eller?
    Varför ska man inte kunna åka barnfritt?
    Jag har ju valmöjligheten att gå på barnfri bio och krog med åldersgräns men ska inte kunna välja att åka barnfritt.

    Jag stör mig inte alls på barn tvärtom men vill själv ha valet att välja när jag vill bli "störd" är det för mycket begärt eller?

Liknande ämnen

  1. Flyga från Landvetter
    Av RZ i forum Off Topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-07-27, 14:32
  2. Flyga med Freebird Airbus a320
    Av MattA i forum Off Topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-10-15, 20:02
  3. Vad betala för 9-3og?
    Av Jimmy2626 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 14:29
  4. Vad ska man betala för extra utrustning, viggen paket mm?
    Av Ekan i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-04-09, 16:27
  5. Hur mkt ska man betala
    Av MoHa i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-04-06, 13:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •