Visa resultat för omröstning: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

Antal röster
83. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Ja

    50 60,24%
  • Nej

    33 39,76%
Sidan 2 av 9 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 180

Ämne: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

  1. #21
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Borensberg
    Inlägg
    1 417

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    skulle jag gärna göra, det är det värsta som finns med gapskrik.

  2. #22
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    463

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Självklart är det tillåtet att ha åsikter som vardagsfascism såväl som andra stolligheter, har jag hävdat annat? Det väl hur dessa åsikter sedan omsätts i praktiken som vi diskuterar här?
    Man får vara bra vänstervriden för att likställa valfrihet med fascism.

    Riktigt dåligt av dig och återigen nedvärderar du andras åsikter. Låt bli det.
    I garaget: BMW 325i Touring M-Sport Bavaria 2008 - nu med bilder
    fd: BMW 525dAT -08, BMW 325iA Touring -08, Volvo V70II 3.2 Momentum -08, BMW Z4 3.0 -03, S40N T5 AWD -05 Geartronic, BMW 530i -02

  3. #23
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    417

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    jag har inte rest mkt & inte upplevt störande barn i den miljön men vet att trötta & uttråkade men ändå väluppfostrade barn , kan bli bra jobbiga.Som förälder själv skulle jag faktiskt kunna tänka mig betala lite extra för att åka barnfritt om jag skulle känna för det då. Fast som nån skrev innan så kan det va skönt å höra nån annans unge låta ibland ist för ens egen . Det är väl bara bra att alternativ finns men kan det inte komma ett där man slipper fulla dryga människor som jag upplever finns mer av & som stör mer . Vem drabbas negativt av att alternativen finns???
    9-3 ss 2.0t Vector 04:a /// Mackanized BioPower Garaget

  4. #24
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 507
    Medlem#
    9481

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    ja det är ju bara välja, barnavdelningen eller avdelningen med halvfulla gubbar...

    Det finns så många kattegorier med folk så det skulle rent av vara svårt att göra alla till lags, kanske bygga separata rum till varje ressällskap...

    Skulle man plocka bort folk som stör andra osv så får man ju rensa halva planet...
    Fulla ungdommar
    Fulla gubbar
    Fulla kärringar
    Sura kärringar
    Sura gubbar
    Barn
    Föräldrar till barn
    Feta gubbar
    Feta kärringar
    handikappade
    självmordsbombare
    Gubbar med prostataproblem
    Kärringar med för liten blåsa
    Och fan vet allt som kan finnas på plygplan...

    Tänk även vad detta skulle göra för miljön, bara en liten kategori som tycker dem själva är bättre än alla andra var dem enda som fick åka med flyg.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  5. #25

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Ser att några inte vill förstå frågan..
    Det handlar ju inte om att förbjuda barn på flyg utan ger mig som kund ett val
    Det är just Charter som är så inibövelen stökig med alla gapiga och griniga ungar
    Pumpa: Folk som stör plockas redan i dag av från flyg utan att jag som resenär måste betala extra för så där är det inget nytt.

  6. #26
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 507
    Medlem#
    9481

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Citat Ursprungligen postat av Hamilton
    Ser att några inte vill förstå frågan..
    Det handlar ju inte om att förbjuda barn på flyg utan ger mig som kund ett val
    Det är just Charter som är så inibövelen stökig med alla gapiga och griniga ungar
    Pumpa: Folk som stör plockas redan i dag av från flyg utan att jag som resenär måste betala extra för så där är det inget nytt.
    Åk inte på charter då, trodde det var anpassat till barnfamiljer och pensionärer?
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  7. #27

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Citat Ursprungligen postat av Hamilton
    Ser att några inte vill förstå frågan..
    Det handlar ju inte om att förbjuda barn på flyg utan ger mig som kund ett val
    Det är just Charter som är så inibövelen stökig med alla gapiga och griniga ungar
    Pumpa: Folk som stör plockas redan i dag av från flyg utan att jag som resenär måste betala extra för så där är det inget nytt.
    Åk inte på charter då, trodde det var anpassat till barnfamiljer och pensionärer?
    Ja så kan man ju också göra, det är ju ett val det med.
    Men tack och lov så börjar arrangörerna nu ge mig valet att boka barnfria hotell så jag får väll stå ut med ungarna ett år till på planet.

    Flyga reguljärt blir ofta struligare och dyrare+att man inte får bo på det hotell man vill pga avtal mellan charterarrangören och hotellägaren...(Har kollat upp det allterativen)

  8. #28
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 507
    Medlem#
    9481

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Du borde ju ha alla chanser i världen att fixa dig en resa själv när du inte har barn att bry dig om.
    Köpa en flygbiljett och sen boka sina hotell via nätet är ju lätt som en plätt?
    Kan du ju skapa exakt den resa du vill och därmed slippa saker som stör dig.
    Jag bokar alltid bara flygstol och fixar hotell själv,enklast s bokar man ju typ 2 hotelnätter och kollar efter andra allternativ när man är på plats istället.

    Känns ju lite som att man gnäller över att det växer jordgubbar i jordgubbslandet.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  9. #29
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kumla..
    Inlägg
    1 235

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Citat Ursprungligen postat av Hamilton
    Ser att några inte vill förstå frågan..
    Det handlar ju inte om att förbjuda barn på flyg utan ger mig som kund ett val
    Precis.. men här i Sverige verkar ju just "valfrihet" vara något dåligt.
    Saab 99 Turbo -78 (Projekttråd)
    Saab 9-3 2.0t -99
    Volvo V50 2.0D -07

  10. #30
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 507
    Medlem#
    9481

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Citat Ursprungligen postat av T16_AeRo
    Citat Ursprungligen postat av Hamilton
    Ser att några inte vill förstå frågan..
    Det handlar ju inte om att förbjuda barn på flyg utan ger mig som kund ett val
    Precis.. men här i Sverige verkar ju just "valfrihet" vara något dåligt.
    Valet kan du ju göra redan i resekattalogen, varför välja att resa till ett resmål som är anpassat för barnfamiljer om man inte vill ha barn omkring sig.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  11. #31

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Du borde ju ha alla chanser i världen att fixa dig en resa själv när du inte har barn att bry dig om.
    Köpa en flygbiljett och sen boka sina hotell via nätet är ju lätt som en plätt?
    Kan du ju skapa exakt den resa du vill och därmed slippa saker som stör dig.
    Jag bokar alltid bara flygstol och fixar hotell själv,enklast s bokar man ju typ 2 hotelnätter och kollar efter andra allternativ när man är på plats istället.

    Känns ju lite som att man gnäller över att det växer jordgubbar i jordgubbslandet.
    Men problemet är ju som jag skrev i förra inläget att man inte kan bo på det hotellet man vill pga avtal med researrangörer dvs jag är tvungen att köpa en Charter för att få just det hotellet jag vill.

    I ärlighetens namn så förstår jag inte varför man inte ska kunna få ha den valfriheten det finns ju massor av ställen,tjänster som inte är tillåtna för barn så varför inte då även ha det för utvalda flyg?

    Leta hotell på plats är inget jag vill syssla med på semestern....

  12. #32
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 507
    Medlem#
    9481

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Citat Ursprungligen postat av Hamilton

    Men problemet är ju som jag skrev i förra inläget att man inte kan bo på det hotellet man vill pga avtal med researrangörer dvs jag är tvungen att köpa en Charter för att få just det hotellet jag vill.

    I ärlighetens namn så förstår jag inte varför man inte ska kunna få ha den valfriheten det finns ju massor av ställen,tjänster som inte är tillåtna för barn så varför inte då även ha det för utvalda flyg?

    Leta hotell på plats är inget jag vill syssla med på semestern....
    Har aldrig råkat ut för det problemet du beskriver, boka hotel är ju simpelt...
    Förstår dock inte poängen med att resa reguljärt till samma ställe som alla charterturister gör, då kommer du ju likväl ha alla barnfamiljerna runt dig som du vill slippa.

    Finns massor med länder att resa till där inga barnfamiljer åker, jag betalar gärna mer för att komma till ett annorlunda ställe, vilket ställe runt medelhavet du än åker till så ser du ju ingen skillnad, har varit på kanarieholmarna, cypern, italien osv och det ser ju exakt lika dant ut, hade jag inte vetat om landet i förväg så hade jag nog gissat på att jag var i samma kvarter alla gångerna.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  13. #33

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Du borde ju ha alla chanser i världen att fixa dig en resa själv när du inte har barn att bry dig om.
    Köpa en flygbiljett och sen boka sina hotell via nätet är ju lätt som en plätt?
    Kan du ju skapa exakt den resa du vill och därmed slippa saker som stör dig.
    Jag bokar alltid bara flygstol och fixar hotell själv,enklast s bokar man ju typ 2 hotelnätter och kollar efter andra allternativ när man är på plats istället.

    Känns ju lite som att man gnäller över att det växer jordgubbar i jordgubbslandet.
    ja det kanske han kan, men om det nu kommer ett företag som ordnar en resa som stämmer med hans önskemål, varför kan han inte då få anlita det företaget? nej LM jag är inte facist för att jag inte trycker på shift eller caplook stup i kvarten
    JAGUAR - spinner som en katt

  14. #34

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Citat Ursprungligen postat av Hamilton

    Men problemet är ju som jag skrev i förra inläget att man inte kan bo på det hotellet man vill pga avtal med researrangörer dvs jag är tvungen att köpa en Charter för att få just det hotellet jag vill.

    I ärlighetens namn så förstår jag inte varför man inte ska kunna få ha den valfriheten det finns ju massor av ställen,tjänster som inte är tillåtna för barn så varför inte då även ha det för utvalda flyg?

    Leta hotell på plats är inget jag vill syssla med på semestern....
    Har aldrig råkat ut för det problemet du beskriver, boka hotel är ju simpelt...
    Förstår dock inte poängen med att resa reguljärt till samma ställe som alla charterturister gör, då kommer du ju likväl ha alla barnfamiljerna runt dig som du vill slippa.

    Finns massor med länder att resa till där inga barnfamiljer åker, jag betalar gärna mer för att komma till ett annorlunda ställe, vilket ställe runt medelhavet du än åker till så ser du ju ingen skillnad, har varit på kanarieholmarna, cypern, italien osv och det ser ju exakt lika dant ut, hade jag inte vetat om landet i förväg så hade jag nog gissat på att jag var i samma kvarter alla gångerna.
    Att slippa barnfamijer på resemålet är inget jag eftersträvar utan på just flyget och hotellet...

    Alla har vi olika syften med våra resor några åker till samma ställe hela livet några åker till nytt ställe varje år det är ju även det ett val

    Visst ser det lika ut runt medelhavet men det är likadant i Asien och Västindien med (det ser snarlikt ut på det olika öarna).....

    Att det inte går att boka rum på just dom hotellen jag vill bo på har ju att göra med att Researrangörerna köper upp alla rum under hela säsongen och då är man hänvisad till Charter

  15. #35
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 875

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Citat Ursprungligen postat av Andreas_Lofgren
    Man får vara bra vänstervriden för att likställa valfrihet med fascism.
    Riktigt dåligt av dig och återigen nedvärderar du andras åsikter. Låt bli det.
    Inte så mycket bättre av dig att då felaktigt göra bedömningen av mig som"vänstervriden" och inte inte inse vad jag avser med analogin att bedriva segregation. utifrån detta att ena gången är det barn som "stör", nästa gång är det någon annan grupp som man klumpar ihop människor i, tex förståndshandikappade eller funktionshindrade och vill stänga ute och DÅ om inte förr uppstår en segregering som fler än de som inte tål skrikande barn under några timmar skulle ha svårt att acceptera.
    Börjar man dra gränser har det en tendens att inom kort uppstå yttringar för att flytta gränserna för att på så sätt utesluta eller innefatta större grupper.

    Dessutom gör nog du då en liknande tabbe som "nedvärderar" de som i så fall har uppfattningar som ligger till vänster om dina egna.

    Jag brukar även allt som oftast beskyllas för att vara "reaktionär" vilket väl är att betrakta som direkta motsatsen till "vänstervriden" och ditt uttalande om än att det inte handlar om exakt samma ord får mig faktiskt att tänka på Tyko Jonsson i Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton:
    Citat Ursprungligen postat av Tage Danielsson
    Tyko Jonsson hörde till dem som tror att alla som frivilligt ger bort nånting är kommunister.
    Lika lite som att hjälpa våra mindre bemedlade medmänniskor är förbehållet kommunister är väl uppfattningen om lika behandling av människor nödvändigtvis "vänstervriden"?

    Att det skall vara så svårt att faktiskt läsa innantill: Ordet jag använde var "vardagsfascism" och syftade (uppenbarligen alltför raljant?) på de av oss som har en benägenhet att å ena sidan i teorin plädera alla människors lika värde men sedan inte leva som man själv lär. Ibland baserat på rädsla för det okända, ibland bara på vår egen bekvämlighet.
    Det är INTE att likställas med den italienska fascism som uppstod i mellankrigstiden och fortfarande dyker upp ibland, det trodde jag var solklart om man verkligen läser mina inlägg i tråden och inte hänger upp sig på ett enstaka ord men där bedrog jag mig möjligen?

    Om man verkligen lägger sig vinn om att läsa det jag skrivit i tråden så har jag inte heller här hävdat att det skulle handla om "diskriminering" att erbjuda denna "valfrihet" dvs att utestänga en viss åldersgrupp från vissa flyg eller resmål vilket även juridiskt håller eftersom diskrimineringslagen i det avseendet undantar och därmed också tillåter negativ särbehandling utifrån ålder.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  16. #36
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Jag ser ärligt talat inte problemet, jag har åkt massor av charter under mina år och har aldrig upplevt störande barn på flyget, snarare en hel del andra störande element men aldrig barn.

    Var själv ganska nervös för att par år sedan då vi skulle flyga med vår dåvarande tvååring för första gången, men det gick alldeles utmärkt.

    Känns löjligt att reta upp sig på en sådan sak, lite på samma nivå som rasismhetsen kring nogger black, 88.an och coops kalsonger.

  17. #37

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Citat Ursprungligen postat av LM
    utifrån detta att ena gången är det barn som "stör", nästa gång är det någon annan grupp som man klumpar ihop människor i, tex förståndshandikappade eller funktionshindrade och vill stänga ute och DÅ om inte förr uppstår en segregering som fler än de som inte tål skrikande barn under några timmar skulle ha svårt att acceptera.
    men det är inte att utestänga. att utestänga är att inte låta dom vara med på något plan överhuvudtaget. utestängande av handikappade har vi dagligen i vårt land, vurma för dom innan du ger dig på dom som likt dom som ville sitta rökfritt skulle utestänga rökarna. ingen utestängde rökarna då, dom fick sitta på speciella platser, dom barnfria passagerarna får sitta på speciella plan... och frid råder i kabinen...
    JAGUAR - spinner som en katt

  18. #38
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 507
    Medlem#
    9481

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Men vad är det som hindrar folk från att välja ett annat resmål?
    MÅSTE man resa till de områden som allt som ofta är anpassade för barnfamiljer?

    Flera är ju tydligen villiga att betala mer för flyget för att slippa barnfamiljer, varför inte betala lite extra på resmålet och uppnå samma grej?

    Jag är för en gångs skull på 93ts linje, har aldrig haft problem med ungar, däremot andra problem, mycket av de konstigheter jag upplevt har varit relaterade till spritintag på ett eller annat vis.
    Jag är själv mer oroad över vad en överförfriskad vuxen kan ta sig till än vad en uttråkad småunge kan göra.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  19. #39
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    830

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    LM: Du vill uppenbarligen bara se en sida av myntet så jag tänker inte lägga någon möda på att bemöta dig.

    Pumba: Jag reser gärna till chartermål med mycket barn, det betyder oftast att det inte är jättefest på hotellet utan att det blir en rätt så behaglig hotellvistelse.
    Nu närmast ska jag åka till Agia Napa, jag har då precis som jag oftast gör valt ett av fritidsresors Blue Village-hotell som ska vara mer familjeinriktade. Trevliga hotell, jag behöver inte vara precis där barnen är hela tiden till skillnad mot för i ett flygplan och även vid poolkanten så är de oftast betydligt mindre "störande" än i ett flygplan. Hotellet är lite dyrare än de jag egentligen hade kunnat nöjja mig med, men jag betalar lite extra för att slippa party party hela natten.

    Jag betalar alltså lite extra för att slippa partyprissarna, precis som jag kan tänka mig att betala lite extra för att sitta slippa instängd i en metallcylinder i 3-10h med gallskrikande ungar. Ser inget fel med det
    (även om jämförelsen haltar något då det inte är förbjudet för partyprissarna att checka in på samma hotell, men det handlade ju här inte om att hindra barnen från att resa, bara att dela in flighterna)

    mvh
    Anders
    V70 II Dieseltraktor 205hk/450nm "Duger att frakta barnvagnen i"
    Fd. Saab 9-5 2.0T & Saab 9000 CSE 2.3T

  20. #40
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 006

    Re: Är du villig att betala extra för att flyga barnfritt?

    Jag skulle vilja slippa tjocka människor på stolen intill.

    Barn har aldrig stört mig på charter. Därimot partygäng som inte kan lugna sig tills dom kommer fram. Spritfria flighter?
    Fredrik J

Liknande ämnen

  1. Flyga från Landvetter
    Av RZ i forum Off Topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-07-27, 14:32
  2. Flyga med Freebird Airbus a320
    Av MattA i forum Off Topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-10-15, 20:02
  3. Vad betala för 9-3og?
    Av Jimmy2626 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 14:29
  4. Vad ska man betala för extra utrustning, viggen paket mm?
    Av Ekan i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-04-09, 16:27
  5. Hur mkt ska man betala
    Av MoHa i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-04-06, 13:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •