Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Budget ljud till saab NG900, OG9-3

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    55

    Budget ljud till saab NG900, OG9-3

    Tänkte bara dela med mig av en billig men välljudande lösning som jag numera kör med i min Saab 9-3 SE.

    Hade från början ett AS2 system med totalt värdelöst ljud i.

    Köpte ett DLS recerence kit på blocket för 800 kr med 6,5" bas och diskant med delningsfilter
    Sedan hittade jag även ett begagnat AS3 slutsteg som jag köpte för 300 kr.
    Detta kompleterades med org högtalardistanser från en krockad talladega på skroten för 20 kr. (snodde även din kabeln därifrån, kostnad 20:-)

    (Har man redan AS3 så är det bara till att byta högtalarna)

    AS3 steget kopplades in på sin org plats, högtalarkablarna var redan fördragna i min bil så det var bara att klippa av kontakten och sedan på med kabelskor och in i högtalarna.

    Uppe i instrumentbrädan kopplade jag på diskanterna ihop med org 3,5" högtalare vilket gav ett mycket klarare ljud.

    Mycket enkel installation och väldigt bra pris (1140 kr) fungerar säkert likabra med andra kit också. Originalsteget driver iaf DLS systemet riktigt bra, man får dock dra ner basen ganska ordentligt.

  2. #2

    Re: Budget ljud till saab NG900, OG9-3

    Citat Ursprungligen postat av -Foffe-
    Tänkte bara dela med mig av en billig men välljudande lösning som jag numera kör med i min Saab 9-3 SE.

    Hade från början ett AS2 system med totalt värdelöst ljud i.

    Köpte ett DLS recerence kit på blocket för 800 kr med 6,5" bas och diskant med delningsfilter
    Sedan hittade jag även ett begagnat AS3 slutsteg som jag köpte för 300 kr.
    Detta kompleterades med org högtalardistanser från en krockad talladega på skroten för 20 kr. (snodde även din kabeln därifrån, kostnad 20:-)

    (Har man redan AS3 så är det bara till att byta högtalarna)

    AS3 steget kopplades in på sin org plats, högtalarkablarna var redan fördragna i min bil så det var bara att klippa av kontakten och sedan på med kabelskor och in i högtalarna.

    Uppe i instrumentbrädan kopplade jag på diskanterna ihop med org 3,5" högtalare vilket gav ett mycket klarare ljud.

    Mycket enkel installation och väldigt bra pris (1140 kr) fungerar säkert likabra med andra kit också. Originalsteget driver iaf DLS systemet riktigt bra, man får dock dra ner basen ganska ordentligt.
    Hoppas att du la ett delningsfilter mellan org. 3½" och diskanterna bara? Annars kommer dina diskanter snart att vara historia.

    Men kul att du upplevde trevligare ljud

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    55

    Re: Budget ljud till saab NG900, OG9-3

    Oj, var kanske otydlig där. Ja självklart kopplade jag in delningsfiltret till diskanten. Annars hade den nog inte låtit så bra och orkat så länge =O)

    Dämpade faktiskt upp dörrarna med.

Liknande ämnen

  1. SAAB 9-5 Extrem budget - SÅLD!
    Av Soundcorp i forum Projekt
    Svar: 178
    Senaste inlägg: 2013-02-13, 01:00
  2. ng900 "viggen budget" f28 monterad 12/12
    Av turbo_joel i forum Projekt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 22:56
  3. Saab 900 Aero -84 (Ultimate budget)
    Av Spawn i forum Projekt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-04-15, 17:57
  4. Budget pimp my SAAB, går det ?
    Av Brandten i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 09:34
  5. saab 9000cd cab [low budget]
    Av Jocke.Kö i forum Projekt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-11, 23:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •