Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Hur funkar GLT

  1. #1

    Hur funkar GLT

    Hur fungerar GLT är det öppen WG eller Stängd Å var för går det att rycka 5ans säkring eller lägga foten på bromsen för att få GLT vad är det som gör att turbon inte laddar fullt
    Kör själv med en 19t med 6ans avgas som jag tycker ligger litte för högt(0,6-0,9 Skall väll vara 0,38-0,45) Kan det bero på förstärkt mebran dosa vill gjärna få till GLTn innan jag lyfter dit dom Gröna och steg 5boxen i min 9000 a50
    Ursäkta min lite röriga fråga

    m.v.h Sonnny J

  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 130

    Re: Hur funkar GLT

    Glt eller grundladdtryc är det turbotryck som krävs innan wastegaten öppnar. Alltså det tryck som membrandosan är inställt på. Mellan wastegate och trycksidan sitter magnetventilen som gör att styrsystemet kan välja att inte skicka allt tryck till wastegaten och därmed fås ett högre tryck.
    När du sätter foten på bromsen så säger styrsystemet till magnetventilen att skicka allt tryck till wastegaten och därmed erhålls glt.
    När man kör med större aggregat och/eller högt laddtryck, justerar man upp glt eftersom ett alltför lågt glt gör det svårt för styrsystemet att reglera trycket, det blir för stor skillnad mellan önskat tryck och glt.

  3. #3

    Re: Hur funkar GLT

    Man tackar för svaret
    De som ser ut jag får problem med att hitta rätt glt mitt svajar ganska rejält kanske det beror på för stor turbo till min programv.
    Får väll kasta dit dom gröna + steg 5 boxen och köra en sväng med LM-2an å logga värdena

    m.v.h Sonny J

Liknande ämnen

  1. Hur funkar tcs ? 9-5 -99
    Av Jonas_latt i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-23, 16:11
  2. 9-3 SS...Funkar det här??
    Av Fredrik87 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 19:56
  3. ABS funkar ej
    Av bobby9000 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-29, 14:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •