Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Högtalare "slår igenom"?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2004
    Inlägg
    363

    Högtalare "slår igenom"?

    Har byggt om ljudet lite i min bil på det senare. Byggde in 2st JBL basar i sidofacken bak med hjälp av glasfiber osv. Blev kanon och det låter väldigt bra, mer än vad jag behöver.

    Nu tyckte jag att det var dags att byta högtalare i framdörrar. Ljudisolerade och drog fram nya kablar till dem. Högtalarna är av märket Hertz, varken billiga eller dyra koaxialer.

    Nu till min fråga, drar man på lite så tycker jag att de "slår igenom" och ljudet blir bara skrapigt och dåligt. Beror detta på att högtalarna inte pallar mer än så eller är slutsteget för klent för att leverera klart ljud?

    tycker att basarna spelar mindre sen jag kopplade på 2 nya högalare (inte underligt iofs). Slutsteget är ett äldre MDS slutsteg som jag inte riktigt vet effekten på.

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Romakloster
    Inlägg
    81

    Re: Högtalare "slår igenom"?

    Är det ett 2/4-kanalssteg?
    Hur har du kopplat högalarna till slutsteget?
    Har du delningsfilter?
    Om vi utgår från det du skrivit så skulle jag nog råda dig att byta slutsteg. Dom äldre MDS-slutstegen var inte roliga. Ingen ork och lät rent ut skit. Fast det är klart då snackar vi steg från ett annat sekel.
    Effekten på slutsteget har igentligen ingen betydelse men det kan i detta fall vara orsaken.
    Har ingen erfarenhet av Hertz högtalarna men efter en snabb sök så ser dom ju helt ok ut.
    Min åsikt har alltid varit köp heller beg. bra prylar änn nytt skit för samma peng. Det vinnar man alltid på. Köper man nytt skall man kolla med butiken man hadlar från och dom SKALL kunna rekomendera prylar som passar din musiksmak och budget.
    Det är vad JAG tycker....
    Mvh Daniel

    Saab 9-5SC 2,3t Bio Power Vector Anniversary 2007

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2004
    Inlägg
    363

    Re: Högtalare "slår igenom"?

    Det är ett 4 kanaligt steg med inbyggda delningsfilter. Har inga separata delningsfilter då jag inte kör kitsystem. Men jag skall försöka hitta ett annat steg och testa med!

    TAck för tipset

Liknande ämnen

  1. "bolt on / plug n play" högtalare till Saab 9-3og
    Av SAAB_AERO1 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2012-07-31, 12:09
  2. Saab 93 aero hackar/"slår" vid gaspådrag.
    Av Schwalan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-01-31, 10:23
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-16, 01:19
  4. og900s "slår näsan i ratten"
    Av beatone i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 23:15
  5. [LÖST] Eftermarknadsslutsteg slår ifrån
    Av j-boy i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-16, 22:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •