Hur fungerar den här "Manual Boost Controler" som finns här http://www.mpperformance.com/ng900.asp , och kan jag få högre turbotryck och snabbare turbokick med den utan att chiptrimma?
Hur fungerar den här "Manual Boost Controler" som finns här http://www.mpperformance.com/ng900.asp , och kan jag få högre turbotryck och snabbare turbokick med den utan att chiptrimma?
SAAB ng900 Turbo -94
Genom att förbigå magnetventilen kan du själv styra det tryck som ska byggas upp. De som använder en sån säger att det är snabbare tryckuppbygnad, men det kan ju inte vara så mycket tycker jag. Vad du däremot förlorar är ju programmets möjlighet att styra ner trycket om det blir spikningar. Direkt obra och kan ge svåra skador, framförallt om man skruvar lite för mycket.
Gå den säkra vägen, köp ett program från din lokala chiptrimmare!
ett säkert sätt att skaffa sig dyra rep kostnader när man försöker spara några 1000lappar på att inte köpa en trim box.
9-5 Sportkombi 2,0T -99, Ng900 2,0T -95
Ng 9-3 2,0T -05 ss