Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Telefon i 93sc -06

  1. #1

    Telefon i 93sc -06

    Tja!
    Är relativt ny ägare till en 93 aero sc, bilen är telefon förberedd och min fråga är nu, Vad gör jag för att kunna använda telefonen? Har ett telenor abonemang i min vanliga telefon, skaffar jag ett tvilling kort eller ett nytt nr? Vad kan kostnaden vara? Har försökt titta i tidigare trådar men inte hittat något som vart till nån hjälp! Så jag är tacksam för alla svar jag får!!!

  2. #2
    Individuell mappning sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    7 006
    Medlem#
    4706

    Re: Telefon i 93sc -06

    Har du den inbyggda telefonen är det bara att skaffa ett simkort och sätta i. Det skall vara den stora modellen så bryt inte av det när då får ditt nya.

    Kör själv med Telenor tvillingkort och det funkar bra, något som kan vara bra att veta är att nära du ringer från kort som inte kan ta emot samtal för stunden så kommer den du ringer till se det som att du har dolt nummer.

  3. #3

    Re: Telefon i 93sc -06

    Okej, Men hur funkar det när någon ringer till mig då? ringer det i både bil och mobil då eller? Är det vanlig samtals taxa eller?
    Tack för svaret!

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    283

    Re: Telefon i 93sc -06

    Citat Ursprungligen postat av KillerDempa
    Okej, Men hur funkar det när någon ringer till mig då? ringer det i både bil och mobil då eller? Är det vanlig samtals taxa eller?
    Tack för svaret!
    Hej!

    Nej det ringer bara i den telefonen där du ställt in att det ska ringa. Du ställer lätt om vilken telefon som ska ta emot samtal. Man ringer "333" och trycker sen "#" för att växla inkommande telefon. Rösten i telefonen säger också om den telen du ringer ifrån är inställd för utgående eller ingående. Det där kan man göra från båda telefonerna. Exempelvis: Du har varit ute och åkt och ställt in att telen i bilen ska ta emot samtal. Du kommer hem och inser att du glömt bort att det är så. Då tar du bara upp din mobil och ringer 333 och sen trycker du #. Då kopplas det om så att mobilen tar emot samtal. Smidigt som 17

    Edit: Glömde bort att man kan ringa ut från båda telefonerna samtidigt också om man skulle vilja. Men som sagt, bara en telefon kan ta emot samtal "per gång". Jag har alltid min extramobil liggandes hemma så tjejen kan ringa från den om hennes skulle få slut på pengar eller om hon ska sitta i telefonkö osv.

  5. #5

    Re: Telefon i 93sc -06

    Härligt! tack för det utförliga svaret ;D Verkar grymt smidigt!
    Bara beställa ett kort och prova!

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    283

    Re: Telefon i 93sc -06

    Citat Ursprungligen postat av KillerDempa
    Härligt! tack för det utförliga svaret ;D Verkar grymt smidigt!
    Bara beställa ett kort och prova!
    Hej igen.

    Ja det funkar faktiskt rätt smidigt så beställ ett kort du


    Mvh Fredde

Liknande ämnen

  1. Takräcke 93sc
    Av Pot i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-04-07, 08:12
  2. Bakrutetorkare 93SC
    Av RXP_rider i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-04-03, 11:01
  3. Lacksläpp 93SC -06
    Av KillerDempa i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 21:14
  4. takrails 93sc
    Av PALLE71 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 01:14
  5. 93sc Vikter!
    Av dresen i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-08-29, 19:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •