Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: AC funkar inte og9-3, ny magnetkoppling hjälper inte

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Örnsköldsvik (Bjästa)
    Inlägg
    76

    AC funkar inte og9-3, ny magnetkoppling hjälper inte

    Hej igen, nytt problem på tapeten nu.

    De är så här att min AC inte fungerar, har kollat alla säkringar och testat å byta relä. Man känner hur de klicka i reläet men ac:n slår inte till. AC-kopplingen blev bytt 090608 till en splitter ny. Kan även säga att ja råkade bryta av motståndet på kupesensorn när jag skulle smörja den men ac:n fungerade inte innan heller.

    MVH Daniel
    Saab 9-5 2.0t -98

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    282

    Re: AC fungerar ej

    Citat Ursprungligen postat av Dallleee
    Hej igen, nytt problem på tapeten nu.

    De är så här att min AC inte fungerar, har kollat alla säkringar och testat å byta relä. Man känner hur de klicka i reläet men ac:n slår inte till. AC-kopplingen blev bytt 090608 till en splitter ny. Kan även säga att ja råkade bryta av motståndet på kupesensorn när jag skulle smörja den men ac:n fungerade inte innan heller.

    MVH Daniel
    Hej. Om det klickar i reläet när du slår på ACC:n så låter det som att endera fungerar inte kopplingen eller så har du något kabelbrott mellan relät - kopplingen. Kan även vara ett dåligt relä, testa med ett annat. Eftersom reläet drar så vill ju ACC:n starta AC-anläggningen låter det som. Kupésensorn borde du byta till en fungerande också, annars kommer nog inte klimatanläggningen fungera tillfredställande..

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Örnsköldsvik (Bjästa)
    Inlägg
    76

    Re: AC fungerar ej

    Citat Ursprungligen postat av Hyppe
    Hej. Om det klickar i reläet när du slår på ACC:n så låter det som att endera fungerar inte kopplingen eller så har du något kabelbrott mellan relät - kopplingen. Kan även vara ett dåligt relä, testa med ett annat. Eftersom reläet drar så vill ju ACC:n starta AC-anläggningen låter det som. Kupésensorn borde du byta till en fungerande också, annars kommer nog inte klimatanläggningen fungera tillfredställande..
    Kupesensorn va inte direkt billig så de komma ja köpa när ja känner att ekonomin tillåter. Tyck inte de låter som kopplingen är dålig då den bara är 1 år gammal så de kanske är ett kabelbrott da. För förra ägaren sa att den funkade en gång några dagar innan ja tog över den.
    Saab 9-5 2.0t -98

  4. #4
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 571
    Medlem#
    7567

    Re: AC fungerar ej

    Nu vet jag inte vad det är för bil det gäller, men är det en lite äldre Saab så kanske du kan plocka en innertempgivare på skroten.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Örnsköldsvik (Bjästa)
    Inlägg
    76

    Re: AC fungerar ej

    Just ja. Kan vara bra å skriva va de handla om för bil
    Bilen är en 9-3 -00 2.0t
    Saab 9-5 2.0t -98

  6. #6
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 571
    Medlem#
    7567

    Re: AC fungerar ej

    Citat Ursprungligen postat av Dallleee
    Just ja. Kan vara bra å skriva va de handla om för bil
    Bilen är en 9-3 -00 2.0t
    Då ska det inte vara några större bekymmer att hitta en på skroten.
    Nu vet jag inte var du bor, för det har du inte heller skrivit men på skroten i Västerhaninge, strax söder om Stockholm, står två og9-3.
    Visst finns det ingen garanti för att begagnade fungerar, men det kan vara värt risken.
    Vad kostade en ny?
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Örnsköldsvik (Bjästa)
    Inlägg
    76

    Re: AC fungerar ej

    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Citat Ursprungligen postat av Dallleee
    Just ja. Kan vara bra å skriva va de handla om för bil
    Bilen är en 9-3 -00 2.0t
    Då ska det inte vara några större bekymmer att hitta en på skroten.
    Nu vet jag inte var du bor, för det har du inte heller skrivit men på skroten i Västerhaninge, strax söder om Stockholm, står två og9-3.
    Visst finns det ingen garanti för att begagnade fungerar, men det kan vara värt risken.
    Vad kostade en ny?
    Bor strax söder om Örnsköldsvik. En ny med verkstads rabatten skulle gå på typ 1100 kr -.-

    Näe men de är nog bättre å ha en som är hel än en som är iaf
    Saab 9-5 2.0t -98

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-05-28, 12:30
  2. SCC funkar inte !
    Av -= Marcus =- i forum Allmänt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-08-10, 15:34
  3. [LÖST] Varför funkar inte signalhornet när SIDen inte är inkopplad? OG9-5/OG9-3
    Av sportsedan i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-04-13, 10:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •