Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Var sitter givare för bakluckan/lås?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    22

    Var sitter givare för bakluckan/lås?

    Hej, min bil indikerar att bakluckan är öppen men så är inte fallet. Var sitter givaren som styr detta?
    Finns det några andra ställen som kan börja glappa, för felet har succesivt blivit värre.

    Mvh
    Detomaso
    SAAB 9-5 2,3t kombi, -99.

  2. #2

    Re: Var sitter givare för bakluckan/lås?

    Citat Ursprungligen postat av detomaso
    Hej, min bil indikerar att bakluckan är öppen men så är inte fallet. Var sitter givaren som styr detta?
    Finns det några andra ställen som kan börja glappa, för felet har succesivt blivit värre.

    Mvh
    Detomaso

    Den ska sitta integrerat med låset i bagage. skruvabort stängningshandtaget och klädseln i och koppla bort mikrobrytaren. gör rent osv och på med skiten igen och prova. Om inte det hjälper så blir jobbigare

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    22

    Re: Var sitter givare för bakluckan/lås?

    Ok tack. Ska kika i låskistan.
    SAAB 9-5 2,3t kombi, -99.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm/Solna
    Inlägg
    30

    Re: Var sitter givare för bakluckan/lås?

    Har samma problem. Försökte få liv i micro-switchen i låskistan, men utan framgång. Kopplade bort kontakten i väntan på bättre tider... Svenska Bil vill ha 2000 kr för en ny låskista.

    hälsningar Peter

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    22

    Re: Var sitter givare för bakluckan/lås?

    Citat Ursprungligen postat av PH
    Har samma problem. Försökte få liv i micro-switchen i låskistan, men utan framgång. Kopplade bort kontakten i väntan på bättre tider... Svenska Bil vill ha 2000 kr för en ny låskista.

    hälsningar Peter
    Är larmet sammanlänkat med brytaren med eller?
    SAAB 9-5 2,3t kombi, -99.

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2016
    Inlägg
    508
    Gammal tråd men för framtida läsare kan jag säga att min trasiga givare var lätt att laga (ng9-3 SC -06). Symptom var mörkt i bagaget trots hela lampor o säkring, samt ingen indikation på öppen lucka i insteumentpanelen. Ta bort sidopanelerna på bakluckan, skruva loss fyra skruvar kring låset, ryck klädsel rakt ut utav bara h-vete, lossa kistan med en skruv. Öppna kistan, hittade att lödningen till mikrobrytaren lossnat. Lite lödtenn så var det fixat.

    IMG_0848.jpg

  7. #7
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    Fast tråden handlar om OG9-5
    Är det samma konstruktion? Jag tror inte den låskistan går att öppna och få ihop igen.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

Liknande ämnen

  1. Var sitter kontakt/givare för belysning i bagaget 9-3 sc 06
    Av Gulis72 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-04-01, 12:39
  2. Var sitter strömbrytaren till bakluckan i en 9-3 OG?
    Av pinoccio i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-03, 00:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •