Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Ljud i og 9-3 hur gör man bäst?

  1. #1

    Ljud i og 9-3 hur gör man bäst?

    beställde ett par 6.5" och 6x9 högtalare idag.

    nu till frågan
    var låter 6x9 bäst? i original hålen eller på hatthyllan?
    6.5" i fram då, men är det bara att montera dom hur blir det liksom med ljudet brukar det skramla mycket i dom dörrarna? eller fins det bra tips om hur man kan göra med dörrarna för bästa ljud?

    sen undra jag om jag ska ha 1st 15"bas el två 10" istället?

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Borås/Gislaved
    Inlägg
    453

    Re: Ljud i og 9-3 hur gör man bäst?

    När det gäller dörrarna så är det dämpning och åter dämpning som gäller, utan något som helst fusk. Är en del jobb att få det riktigt bra men sedan känns bilen ett snäpp dyrare när man öppnar och stänger dörrarna

  3. #3

    Re: Ljud i og 9-3 hur gör man bäst?

    åh det låter jobbigt.. är det bara att fylla dörrsidan med skum el funkar inte det?

    6x9 då? var låter dom bäst? ska man bygga om hatthyllan i trä? el låter dom bra i original hålen som fins?

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Borås/Gislaved
    Inlägg
    453

    Re: Ljud i og 9-3 hur gör man bäst?

    Skum tror jag inte hjälper då det är ljudet av vibrerande plåt man vill få bort. Till det är asfaltsmattor ett prisvärt alternativ som jag använt mig utav. Men återigen, vet man med sig att man inte orkar med att dämpa dörrarna så lägg inga stora pengar på högtalare till dem är mitt tips. Körde den första månaden utan nämnvärd dämpning och det lät rent ut sagt skit men efter lite tid och tålamod så låter det finfint

    Hur det är med bakhögtalarna vet jag faktiskt inte, men jag skulle tro att det inte är något fel på originalplatserna faktiskt

  5. #5

    Re: Ljud i og 9-3 hur gör man bäst?

    Nä det ska jag inte göra. Köpte billiga proson högtalare fram och bak allt för 700 med frakt och allt. De inga bra grejer men de låter nog bättre än det jag har nu. Nu funkar bara en av mina högtalare. Så de blir nog inte sämre. Ska köra dom på en 4 kanalers DLS genesis och en billig mono steg av okänt märke till kicker basen

  6. #6
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: Ljud i og 9-3 hur gör man bäst?

    6*9 kör man i org hål, MEN man måste i 99 fall av 100 montera dem underifrån då hålet är en aningens förlitet för standard 6*9 högtalare.

    Dörrarna fram är som sagt mer eller mindre ett måste att dämpa dem med asfaltsmattor, annars är det till stor del att kasta pengarna i sjön.
    Det blir ett helt otroligt lyft tom med originalhögtalarna om man dämpar dörrarna.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

Liknande ämnen

  1. Vad är bäst 5-56 eller WD-40?
    Av -Rickard- i forum Off Topic
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-06-06, 17:34
  2. Nytt ljud, vad blir enklast och bäst? Vad har jag?
    Av massesaab i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-02, 18:42
  3. Vilken 9-3 är bäst?
    Av Molla i forum Allmänt
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2005-01-06, 20:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •