Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Trionic 5 styrbox

  1. #1

    Trionic 5 styrbox

    få se om jag har fattat det rätt? man kan ta en T5 box från vilken model som helst och ladda in programvara i boxen? ex min bil en 9-3 med B204R har dom här sifrorna på boxen 4301909, jag har fattat att det inte är original boxen men bilen ska ha ett steg 3 program. den boxen kommer väl från 9000 170hk? är det inte så att man använder original mjukvaran som grund när man ändrar i dom olika parametrarna?

  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128

    Re: Trionic 5 styrbox

    Du har fattat rätt, men vilja siffror som står På en box behöver ju inte ha nāgot med innehållet att göra om någon har trimmat den. Alla t5-boxar är identiska så man kan ju tänka ur originalprogrammet, trimma och tänka in i annan box för att kunna behålla originalet. Den där boxen kommer nog från skroten och sen har man lagt in rätt program fór sin bil.

  3. #3
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 573
    Medlem#
    7567

    Re: Trionic 5 styrbox

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Du har fattat rätt, men vilja siffror som står På en box behöver ju inte ha nāgot med innehållet att göra om någon har trimmat den. Alla t5-boxar är identiska så man kan ju tänka ur originalprogrammet, trimma och tänka in i annan box för att kunna behålla originalet. Den där boxen kommer nog från skroten och sen har man lagt in rätt program fór sin bil.
    Det är väl skillnad på en T5.2-box och en T5.5-box?
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  4. #4
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128

    Re: Trionic 5 styrbox

    Det är riktigt.
    Jag ber också om ursäkt för det usla språket i mitt tidigare inlägg. Ipadden rättstavar lite konstigt ibland.

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Inlägg
    1 480

    Re: Trionic 5 styrbox

    16 vs 20mhz på t5.5
    F.d 9-5 Aero -00 och 99 Turbo -78

  6. #6
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128

    Re: Trionic 5 styrbox

    Man kan använda 20 och 16 boxar vilket som. Däremot kan man inte stoppa i ett 20-program i en 16 box, men tvärtom går hur bra som helst.

  7. #7
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    2 947

    Re: Trionic 5 styrbox

    20 MHz-prog i en 16 MHz box kan gå hur bra som helst men det finns ingen garanti för det... Jag har kört så under långa perioder utan att ha upplevt några problem
    Bruksbil: Opel Insignia med A20NHT. Busbil: Mazda MX-5 -91
    Största problemet med stämningen på detta forum är det lilla antal personer som ideligen klagar över stämningen.

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Inlägg
    1 480

    Re: Trionic 5 styrbox

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Man kan använda 20 och 16 boxar vilket som. Däremot kan man inte stoppa i ett 20-program i en 16 box, men tvärtom går hur bra som helst.
    Det jag menade var att T5.5 faktiskt inte ÄR helt identiska boxar heller. Det finns med andra ord risk för felkälla om man switchar.
    F.d 9-5 Aero -00 och 99 Turbo -78

  9. #9
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 573
    Medlem#
    7567

    Re: Trionic 5 styrbox

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Det är riktigt.
    Jag ber också om ursäkt för det usla språket i mitt tidigare inlägg. Ipadden rättstavar lite konstigt ibland.
    Jag antog att du skrev på en i-någonting och var nära på att påpeka det då du annars är så vältalig (välskrivlig?), men jag lät bli
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

Liknande ämnen

  1. Gifta in Trionic 8 styrbox
    Av Arc i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-10-11, 20:17
  2. Styrbox Trionic programvara ng900 2,0T -97
    Av sandbergs i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-07, 21:40
  3. Box under trionic styrbox...
    Av Chrisha i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-23, 14:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •