Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 35

Ämne: Grymmaste apparna till iphone???

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    280

    Grymmaste apparna till iphone???

    Ja som topic ! vad har ni som ni tycker är bra,ballt ja allt som är kul osv ös på bara :-D
    köpte mig en iphone och jag är helt såld :-D vilken lurjävel :-P

    men vill ha lite tips på lite balla appar och aven användbara osv allt är av intresse

    läste att man kunde använda iphonen via OBD2 och släcka felkoder osv??? funkar det bra??? någon som har erfarenhet av detta?
    /peppe
    Bruksbilen Og93 /Maptun Steg7http://www.garaget.org/?car=205505

  2. #2
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 569
    Medlem#
    7567

    Re: Grymmaste apparna till iphone???

    De appar som jag har och använder rätt ofta för att de är smidiga, roliga och bra är:

    eBuddy, en MSN-klient
    hitta.se
    iTranslate, man vet aldrig när det är något man vill översätta
    PS Mobile, Paintshop i mobilen
    Shazam, som Track ID fast till iPhone
    tv.nu
    UniConvertor, där man kan konvertera alla möjliga saker, hastighet, area, distans osv
    yr.no, väderleksrapport för hela världen
    Wikipedia
    Hemnet, eftersom jag letar lägenhet
    7-Eleven, där man kan få gratisgrejer ibland
    Pressbyrån, där man får gratis kaffe om man är snabb på morgonen
    Cams Ahoy! som via GPS:en varnar för kommande fartkameror när du kör
    Baby Scratch, spela in något du säger eller sjunger och scratcha det som om det vore 1992
    Chalkboard Stunts, det bästa spelet jag hittat till iPhone där folk gör egna banor som man kan ladda ner och spela
    Förstahjälpen, som förklarar vad du ska göra i olika situationer där folk blivit skadade. Att plocka fram telefonen är kanske inte det första man tänker på när man är med om en olycka, men den kanske kommer tilll användning någon dag.

    Sen har jag en massa appar som man bara kan ha om telefonen är jailbreakad, men det utgår jag (kanske felaktigt) från att den inte är.

    Jag hoppas du har minst 1 Gb surf i månaden, för nu i början kommer du ladda ner gaaanska så mycket
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    986

    Re: Grymmaste apparna till iphone???

    Spotify-Appen är ju ett måste, dock så lär du ha ett premium-konto då!

    MVh J
    Saab 9-5 2,3T B235R -2004 - Såld
    VW CC 170TDI DSG 2013 Extra allt! - Såld
    Volvo XC60 D4 AWD 2014 - Såld
    Audi A6 Quattro s-line 2,0tdi S-tronic 2016 - i bruk

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    418

    Re: Grymmaste apparna till iphone???

    Ang. OBDII så citerar jag från en annan tråd.

    Citat Ursprungligen postat av Toneloc
    Det kan ju vara intressant att använda sin mobil som OBDII-skanner, testa tex Torque OBD 2 engine diagnostics http://ian-hawkins.com/?p=6 och en bluetooth OBDII-modul, finns lite mer info i denna tråd på swedroid.se
    finns lite mer kanske att läsa mitt på sida 5
    http://forum.saabturboclub.com/viewt...81560&start=80

    MVH K.Andersson
    Saab 9-3 SS 2,0t Vector -04
    http://www.garaget.org/K_Andersson

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    280

    Re: Grymmaste apparna till iphone???

    Citat Ursprungligen postat av Travis
    De appar som jag har och använder rätt ofta för att de är smidiga, roliga och bra är:

    eBuddy, en MSN-klient
    hitta.se
    iTranslate, man vet aldrig när det är något man vill översätta
    PS Mobile, Paintshop i mobilen
    Shazam, som Track ID fast till iPhone
    tv.nu
    UniConvertor, där man kan konvertera alla möjliga saker, hastighet, area, distans osv
    yr.no, väderleksrapport för hela världen
    Wikipedia
    Hemnet, eftersom jag letar lägenhet
    7-Eleven, där man kan få gratisgrejer ibland
    Pressbyrån, där man får gratis kaffe om man är snabb på morgonen
    Cams Ahoy! som via GPS:en varnar för kommande fartkameror när du kör
    Baby Scratch, spela in något du säger eller sjunger och scratcha det som om det vore 1992
    Chalkboard Stunts, det bästa spelet jag hittat till iPhone där folk gör egna banor som man kan ladda ner och spela
    Förstahjälpen, som förklarar vad du ska göra i olika situationer där folk blivit skadade. Att plocka fram telefonen är kanske inte det första man tänker på när man är med om en olycka, men den kanske kommer tilll användning någon dag.

    Sen har jag en massa appar som man bara kan ha om telefonen är jailbreakad, men det utgår jag (kanske felaktigt) från att den inte är.

    Jag hoppas du har minst 1 Gb surf i månaden, för nu i början kommer du ladda ner gaaanska så mycket


    Tackar :-D
    Nu har jag en del att pilla med med andra ord :-P , nej den är inte jailbreakad men jag har installerat iOS4 på den ,
    Och dum som man är vad är jailbreak egentligen? och vad är det bra för? nackdelar? vs fördelar? eller behövs det ens nr man har iOS4?
    Spotify har jag redan faktist :-D sjukt grymt att köra spotify i bilen :-D

    Travis: jag tog ett abb med obegränsad surf så det ska inte vara ngn fara :-P

    Kan dela med mig några som jag har också :-D

    Bilregistret ,grymm som fan!!!
    TrueCaller , lägger in adresser och skit i telefonboken till alla du känner automatiskt :-D
    pocket dyno+ liknande g-tech pro
    OuttaMyWay
    blinkande rött och blått som polis sirener :-D riktigt kul att sätta i framrutan när man ligger bakom nån som man vill jävlas med :-D hahha


    Ös på mera bara :-D är helt tagen över hur grym denna telefon är :-D

    beställde hem ett sånt bluetooth OBD2 uttag så får se hur det funkar sen när man får hem skiten :-D
    Bruksbilen Og93 /Maptun Steg7http://www.garaget.org/?car=205505

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    240

    Re: Grymmaste apparna till iphone???

    TomTom = gpsnavigering.

    Wificam = använd mobilen som webcam

    Shazam = mobilen lyssnar på musiken som spelas och berättar sen vilken låt det är, funkar riktigt bra

    The creeps = förbaskat roligt spel där man skall försvara ett barn ifrån spöken.

    Har du datorn till stereon så kan iAmpRemote vara intressant. Styrar musiken du har i din playlist i winamp.

    Sen har du alla podradiostationer.

    Saknar du dumpventil i bilen så kan iBoost Turbo vara skoj.

    Swedbank = säger väl sig själv

    tv.nu = visar vad som går på tv

    Hemnet = bostäder/hus villor osv till salu.

    Prisjakt = letar upp bästa priserna

    Imdb = Info om filmer/skådespelare

    Hitta.se = funkar väl sådär egentligen, eniro funkar bättre.

    ZombieBooth = Klockren ap, ta ett kort på ansiktet och sen lägger du in det i programmet, vips så har du fått dig en zombieversion som hugger dig efter fingrarna. Är bättre och häftigare än vad det låter.

    1942 = Gammalt klassiskt flyg arkadspel

    Slayer HD = pinball alá Slayer, snyggt som tusan!

    Glömde säga att du behöver jailbreaka din iPhone för att hitta många utav dom jag tipsade om.
    Saab Aero 9-5 00
    Saab Og 900i 91
    Bilder på bilen, http://www.minhembio.com/Niklas%20F/241163/

  7. #7
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 569
    Medlem#
    7567

    Re: Grymmaste apparna till iphone???

    Citat Ursprungligen postat av Peppli
    Och dum som man är vad är jailbreak egentligen? och vad är det bra för? nackdelar? vs fördelar? eller behövs det ens nr man har iOS4?
    Jailbreaka är något man gör för att dels låsa upp telefonen för att kunna använda den med någon annan operatör än den den är låst till.
    Har du t.ex. köpt din iPhone med ett Telenor-abonnemang så är den låst till Telenor.
    Vill du då köra med t.ex. Tele2 så måste du jailbreaka den, alltså låsa upp den helt enkelt.
    Dels för att få tillgång till en annan app-affär än App Store, kallad Rock (eller Cydia, samma sak).
    I Rock finns en massa appar som inte finns i App Store.
    Inte bara spel och sådant, utan även grejer som gör att man kan modifiera själva telefonen.
    T.ex. så har jag en app som gör att man trycker en gång på skärmen för att låsa upp istället för att "slajda".
    Det finns hur mycket som helst egentligen, en del grejer som har funnits tillgängligt i Rock sen länge har nu kommit till iOS4, bl.a. mappfunktionen och att man kan ha sin bakgrundsbild som bakgrund även i menyn.

    Till iOS4 finns ingen jailbreak än, men det lär komma.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    98

    Re: Grymmaste apparna till iphone???

    Kan bidra med en grym app jag nyss skaffat, dock är detta en cydia app (alltså måste du jailbreaka för att få den) och den heter WhoIsCalling och fungerar så att när det ringer ett okänt nummer söker appen på eniro.se/hitta.se och hittar den får du upp namn i telefonen innan du svarar! Funkar klockrent

    Andra braatthaappar som finns i Cydia är "Categories" som kan dölja appar, eller göra mappar som du lägger t.ex spel, sport i osv.
    Sen finns det en som gör att du kan ha 4x5 appar per sida istället för 4x4, och 5 appar längst ner på docken som det kallas.
    SAAB 900 Aero -90 Finbilen
    Audi S2 Coupé -91 Kulbilen
    SAAB 93 TTiD -08 Bruksbilen

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Österbybruk
    Inlägg
    347

    Re: Grymmaste apparna till iphone???

    Hur jailbreakar man sin iphone?
    Peugeot 607 2.2 -06.

  10. #10
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 105

    Re: Grymmaste apparna till iphone???

    Hej,

    Kan Google ge något svar på jailbreak ?

    Mvh
    Johan
    9-3X Hirsch www.garaget.org/?car=268780
    9-5 Aero xwd Biopower Hirsch m/11www.garaget.org/?car=365428

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    240

    Re: Grymmaste apparna till iphone???

    Citat Ursprungligen postat av madmax31
    Hur jailbreakar man sin iphone?
    Googla på Blackra1n
    Saab Aero 9-5 00
    Saab Og 900i 91
    Bilder på bilen, http://www.minhembio.com/Niklas%20F/241163/

  12. #12
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    98

    Re: Grymmaste apparna till iphone???

    Citat Ursprungligen postat av madmax31
    Hur jailbreakar man sin iphone?
    Nu vet jag inte hur det är idag men när jag jailbreakde min iphone 3.1.3 så fanns det bara en som hette "Spirit" om jag inte minns fel. Man bara pluggade in telefon i datorn, öppnade Spirit och tryckte på jailbreak och vips så var det klart! Sen var det bara börja att pilla
    SAAB 900 Aero -90 Finbilen
    Audi S2 Coupé -91 Kulbilen
    SAAB 93 TTiD -08 Bruksbilen

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    289

    Re: Grymmaste apparna till iphone???

    Det kom en ny jailbreak igår eller om det var i förrgår som funkar på alla enheter inklusive iphone4, surfa bara till http://www.jailbreakme.com/ i safari på din iphone och välj sedan slide to jailbreak så sköter den allt själv, kan ta ett par minuter men det är smärtfritt.

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    240

    Re: Grymmaste apparna till iphone???

    Citat Ursprungligen postat av mostling
    Det kom en ny jailbreak igår eller om det var i förrgår som funkar på alla enheter inklusive iphone4, surfa bara till http://www.jailbreakme.com/ i safari på din iphone och välj sedan slide to jailbreak så sköter den allt själv, kan ta ett par minuter men det är smärtfritt.
    Låter nästan för bra för att vara sant
    Någon här som har testat, isf kör jag nog på en update så jag får senaste mjukvaran i.
    Saab Aero 9-5 00
    Saab Og 900i 91
    Bilder på bilen, http://www.minhembio.com/Niklas%20F/241163/

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    289

    Re: Grymmaste apparna till iphone???

    Du bör ju alltid synca telefonen innan jailbreak så att du har backup på all din data.

  16. #16
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 939

    Re: Grymmaste apparna till iphone???

    Citat Ursprungligen postat av Niklas F
    Citat Ursprungligen postat av mostling
    Det kom en ny jailbreak igår eller om det var i förrgår som funkar på alla enheter inklusive iphone4, surfa bara till http://www.jailbreakme.com/ i safari på din iphone och välj sedan slide to jailbreak så sköter den allt själv, kan ta ett par minuter men det är smärtfritt.
    Låter nästan för bra för att vara sant
    Någon här som har testat, isf kör jag nog på en update så jag får senaste mjukvaran i.
    Har testat med iOS 4.0.1 på iPhone 3G och iPhone 4, samt ioS 3.nånting på iPod 2G - fungerar kanon, men eftersom jag är lite skeptisk till att jailbreaka (främst säkerhetsskäl - de säkerhetsproblem som det pratas om när det gäller iPhone gäller enbart jailbreakade) så gjorde jag en restore på båda telefonerna efter att ha konstaterat att det inte gav tillräckligt för att motivera risken...
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  17. #17
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    289

    Re: Grymmaste apparna till iphone???

    Citat Ursprungligen postat av root
    Har testat med iOS 4.0.1 på iPhone 3G och iPhone 4, samt ioS 3.nånting på iPod 2G - fungerar kanon, men eftersom jag är lite skeptisk till att jailbreaka (främst säkerhetsskäl - de säkerhetsproblem som det pratas om när det gäller iPhone gäller enbart jailbreakade) så gjorde jag en restore på båda telefonerna efter att ha konstaterat att det inte gav tillräckligt för att motivera risken...
    Är väl bara att ändra root och mobile passwords så är man betydligt säkrare än med standard lösen.

  18. #18
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 939

    Re: Grymmaste apparna till iphone???

    Citat Ursprungligen postat av mostling
    Är väl bara att ändra root och mobile passwords så är man betydligt säkrare än med standard lösen.
    Fast just det handlar såklart bara om remote exploits - man får inte glömma bort eller underskatta risken med att tanka ner appar med inbyggda bakdörrar i stil med de som Android dras med i sin vanliga store ...
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  19. #19
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Österbybruk
    Inlägg
    347

    Re: Grymmaste apparna till iphone???

    Testade att jailbreaka via jailbreakme.com och det fungerade fantastiskt smidigt, även operatörslåset försvann med redsn0w. provat endast med telia men jag ska även pröva med 3 när jag kommer hem. Har fått för mig att man kan få problem med operatörsspecifika tjänster ifall man låser upp telefonen, återkommer med rapport senare när jag testat detta ordentligt.
    Peugeot 607 2.2 -06.

  20. #20
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    463

    Re: Grymmaste apparna till iphone???

    Efter att multitasking äntligen kom i os4, vilka appar är det som man kan köra på en jailbreakad telefon som verkligen uppväger risken att nåt går snett? Kan ni ge några exempel på vad för kul grejer det finns?
    I garaget: BMW 325i Touring M-Sport Bavaria 2008 - nu med bilder
    fd: BMW 525dAT -08, BMW 325iA Touring -08, Volvo V70II 3.2 Momentum -08, BMW Z4 3.0 -03, S40N T5 AWD -05 Geartronic, BMW 530i -02

Liknande ämnen

  1. Bland det grymmaste jag någonsin sett!
    Av Peppli i forum Tidsfördriv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-20, 19:32
  2. Koppla in Iphone till AS3?
    Av sjoan83 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-02-10, 22:45
  3. Svar: 19
    Senaste inlägg: 2012-01-24, 09:29
  4. Iphone till 9-3 -01
    Av Simpa86 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-09, 02:34
  5. till er iphone fanatiker.....
    Av termos i forum Off Topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-03-02, 17:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •