Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Problem med 2,2 TID

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Kalix
    Inlägg
    228

    Problem med 2,2 TID

    Hej hej, en polare har köpt sig en 9-3 2,2 Tid -99 och nånting måste vara fel på bilen, den toppar 160 när man plågar den rejält och den tar ca 1,1 liter milen när man ligger 110-115, man måste gå ner på 80 för att ligga på ca 0,55 per mil... Vi hade lös lmm på den och rengjorde och så men det ändra inte ett skit, sen hade vi igång bilen med lmm lös och prova blåsa på den men bilen hosta inte ens till, när man gör så på typ en bmw så dör nästan bilen, iofs kanske det inte är samma sak på saab men jag vill ju ändå få det till att nått måste vara galet med lmm eftersom den knappt reagera när en annan bil håller på att stanna... Sen prova vi köra med lmm urkopplad också och bilen gick ungefär lika bra som när lmm är i funktion... Tycker ni att man kan dra slutsatsen att det är lmm som det är fel på? Vi håller på att bli vansinnig på bilen, den är förresten chippad också men jag tror jag skulle köra bort den med en ford fiesta från 80 talet både i acc och topp... :/

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Kalix
    Inlägg
    228
    ...

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Partille
    Inlägg
    1 037
    Medlem#
    4097
    Byt lmm det är den det är fel på. bilen skall gå riktigt bra ivanligafall.
    Åk till saab och fråga om du kan testköpa en.
    Byt på parlkeringen.
    Kör och du skall se på skillnad.
    /per
    SAAB Nr 23 och Medlem nr 4097
    BMW G30 530e M-sport, 9-3 Cab Turbo X paket + Griffin inredning TTiD 2008, samt BMW 320d GT xdrive m-sport

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Kalix
    Inlägg
    228
    Nån mer som med hyfsad säkerhet vill säga att det är det som är felet? Ni vet, bor man i en stad (by) med endast ca 20000 invånare i hela kommun så brukar inte Saab handlarn vara så villig att "låna" ut saker för att prova, dom är ganska snikna av sig faktiskt å det kostar ju en slant att köpa en ny lmm så....

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    1 110
    dieselmotorn är väldigt bra förutom två saker: lmm:en försämras med tiden vilket känns genom att bilen blir mer och mer orkeslös, detta sätts dock inga felkoder på.

    Spridarnas läckslangar(returslangar) spricker vilket gör bilen svårstartad eftersom luft kommer in i systemet
    Dennis Mollberg
    Saab 96 -73 b202 turbo

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Kalix
    Inlägg
    228
    Ok, får väl försöka ringa runt till kommunerna runt om och höra om dom har en nånstans som man skulle kunna få prova med innan man köper den... Kostar ju ändå runt 3 blad tror jag det var :/

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Lås och startproblem NG9-3
    Av Dell-Net i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 22:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •