Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Varierande laddtryck på OG9-3 Aero -01.

  1. #1

    Varierande laddtryck på OG9-3 Aero -01.

    Tja!

    Har en og9-3 aero - 01 som laddar lite olika. Ibland ligger det på 1,2-1,3 och ibland på 0,9-1,1? Vad jag vet så ska den inte vara chippad i alla fall. Var nere på saab o en kille provade den o han sa att den går som orginal. Men det va precis när jag köpte den förra sommaren. Har märkt det här med laddet nu i våras först.
    Jag kopplade bort mv för att kolla GLT och det gick bara upp i 0,3? Lite lågt väll? Vet inte vad GLT ska ligga på min bil? Sen satte jag dit mv och drog bort R-slangen på mv, för att på skoj kolla om det blev nån skillnad. Och me R-slangen borta så låg laddet på 1,3 hela tiden :S Bilen kanske är chippad och det är dom blåa backventilerna som spökar? Ska ut o dra M-slangen o se ifall bilen tokladdar nu. Åter kommer. Tacksam för svar

    MVH Marcus

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    386

    Re: Olika laddtryck?

    Tror redan du har konstaterat att den är trimmad och att det är backventilerna som är paj
    Nuvarande: Saab 9-3 SC 1.8t BioPower -07 | Saab 9-5 SC 2.0t BioPower -06 |
    Tidigare: Saab 9-3 2.0t -98 | Saab 9-3 Aero SS Hirsch 2.8t -06 | Saab 9-5 Aero -00 |

  3. #3

    Re: Olika laddtryck?

    Citat Ursprungligen postat av ekon
    Tror redan du har konstaterat att den är trimmad och att det är backventilerna som är paj
    haha joo kanske :P men finns det nått sätt att kolla om den är trimmad? med tech II eller nått?? :P

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    386

    Re: Olika laddtryck?

    Ja om någon läser ut och granskar programmet så går det ju att se om den är trimmad. Vet inte vad Saab skulle ta för det dock...
    Nuvarande: Saab 9-3 SC 1.8t BioPower -07 | Saab 9-5 SC 2.0t BioPower -06 |
    Tidigare: Saab 9-3 2.0t -98 | Saab 9-3 Aero SS Hirsch 2.8t -06 | Saab 9-5 Aero -00 |

  5. #5

    Re: Olika laddtryck?

    Citat Ursprungligen postat av ekon
    Ja om någon läser ut och granskar programmet så går det ju att se om den är trimmad. Vet inte vad Saab skulle ta för det dock...
    Okej, men känner en kille där så det blir nog inte så dyrt Men då vet jag att det går i alla fall. Men när man ska dra W-slangen från mv:n, ska man täppa igen den då eller ska man bara dra ut den o sen prova? Och sen det där med GLT. Nån som vet vad det ska ligga på?

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrhult
    Inlägg
    3 571
    Medlem#
    5737

    Re: Olika laddtryck?

    Citat Ursprungligen postat av MaCCe_93
    Och sen det där med GLT. Nån som vet vad det ska ligga på?
    GLT går inte att kolla genom att rycka kontakten till MV på en T7-bil. Hur man gör står (givetvis) att läsa i FAQ: viewtopic.php?f=30&t=152946
    Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
    9000 CC 2.3T -91
    9-3 SS 1.8t BioPower -08
    Triumph Speed Triple -04

  7. #7

    Re: Olika laddtryck?

    Citat Ursprungligen postat av Garfield
    Citat Ursprungligen postat av MaCCe_93
    Och sen det där med GLT. Nån som vet vad det ska ligga på?
    GLT går inte att kolla genom att rycka kontakten till MV på en T7-bil. Hur man gör står (givetvis) att läsa i FAQ: viewtopic.php?f=30&t=152946
    haha okej då var det ju inte så konstigt, men länken i länken du skickade funkade inte?

    MVH

  8. #8
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 880

    Re: Olika laddtryck?

    Citat Ursprungligen postat av MaCCe_93
    Citat Ursprungligen postat av Garfield
    GLT går inte att kolla genom att rycka kontakten till MV på en T7-bil. Hur man gör står (givetvis) att läsa i FAQ: viewtopic.php?f=30&t=152946
    haha okej då var det ju inte så konstigt, men länken i länken du skickade funkade inte?

    MVH
    Båda länkarna i FAQ-tråden fungerar i alla fall för mig nu. Prova igen.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  9. #9

    Re: Varierande laddtryck på OG9-3 Aero -01.

    Tja!

    Nu har jag bytt båda backventilerna och tillhörande slangar, samt lite andra vakum slangar från dump etc. Men bilen laddar fortfarande olika :S ibland ligger den stadigt på ca1,0-1,1 på alla växlar och ibland upp till 1,3-1,4 och då peakar den på 1,5-1,6 :S känns lite riskabelt att köra så när den peakar så högt.

    Är det magnetventilen som kan vara kass eller nått annat det kan vara?

Liknande ämnen

  1. Lågt/varierande laddtryck 9000 Aero B234R
    Av Dab i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-09-18, 15:12
  2. Varierande laddtryck på delgas 9-5 Aero -98
    Av iqbad i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-29, 22:15
  3. varierande laddtryck
    Av Saabemils i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-25, 21:08
  4. varierande laddtryck
    Av abbe86 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-10, 15:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •