Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: CD dör

  1. #1

    CD dör

    Fick ett besynnerligt problem idag på min saab.
    Rätt som det var när jag var ute o körde så stängdes stereon av, lyssnade på CD.
    Tryckte på knoppen och den sattes igång, radion spelade musik.
    Tryckte på CD knappen, men inget hände, tryckte otaliga gånger till och "No disc" uppenbarade sig i rutan.

    Tryckte ut cd'n och stoppade in den igen, radion spelade fortfarande hela tiden, den ville liksom inte byta till cd läget.
    provade några gånger till, med cd knappen och trycka ur och in cd'n. provade även att byta cd. men radion var det enda som ville spela.

    "Aja" tänkte jag, får kolla när jag kommer hem.
    Efter ett litet tag av åkande så lessnade jag på radion och tänkte att jag skulle prova cd'n igen. tryckte ur och in den igen, vips så fungerade cd... i ca: 3-5 sekunder sedan så stängdes radion av igen. fick återigen trycka på knappen så att radion kom på. men cd fungerade inte då heller. Men efter att man väntat ett tag så fungerade den i 3-5 sekunder igen.

    Bilen är en 9-5 -01 2,3T.

    Någon som har haft samma problem eller vet vad det kan bero på?

  2. #2

    Re: CD dör

    Uppdatering:

    Blev trött och ville lyssna på mina nyinkpta skivor så jag slog till hårt på högersidan av stereon, på sidan.

    Poff så hoppade CD'n igång och har fungerat klanderfritt i några timmar.
    Men rätt som det var dog alla instrument samt sid'en m.m. bara hastighetsmätaren som fungerade..
    Sid'en kunde jag få igång om jag tryckte på on knappen på stereon. men inte resten.

    Fick stanna, stängde av bilen och satte på den igen, då funkade det..

    Låter som om det vore något glapp ngnstans, kanske någon bristfällig jordning?
    Men då skulle det väll inte räcka med att stänga av bilen och sätta på den igen?

    Känns lite oroligt eftersom jag ska göra en 60 mils resa nästa vecka.. :/

    Någon som har några felsökningsförslag?

    Kan nämna också att för ett tag sedan så klagade siden på att Framljuset var ur funktion, men då räckte det med en "omstart" också. Sen när det hände igen så gick jag ut o kollade, men båda framljusen lös. Sedan efter omstarten igen så har det inte uppenbarat sig.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •