Hej jag har en saab 9-5 aero sportkombi 2005. Jag har nåt fel jag inte kan hitta..

Jag har somsagt nåt glapp eller klockljud då jag släpper upp kopplingen och också då jag duttar till på bromsen, jag skulle gärna vilja bli av med detta men vad kan det vara?

Jag har hört att vissa säger att man behöver fylla nåt slags fett i rattstången eller nåt sånt men jag tror inte det är mitt problem.

Saab bytte min koppling då vi köpte bilen nåt år sen... och med vinterdäck verkade allt bra, sen med sommardäck kände jag direkt att fel var kvar men då fick jag ingen mer hjälp av saab

Jag servar alltid min bil på en mindre verkstad där jag har stort förtroende för ägaren (litar 0 på stora verkstäder). Sist på service i vintras sa han att....hmm tror det var hjullagret som var lite glapp men ej ännu måste att byta så kanske är det. Jag har bytt bakdämpare tidigare så kanske nåt glappt i dämparen eller i någon "led".

Min gissning är att nåt glappar i framvagnen. Bilen ska besiktas nu från typ juli till sept eller nåt sånt så hoppas de säger nåt om detta så får jag felet ur världen en gång för alla för nåt liksom klickar eller glappar lite då jag släpper upp kopplingen, det glappar också till då jag bromsar. Bilen går som ett skott på e85 så jag vill inte att nåt går sönder då man kör lite för fort