Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: värva medlemmar till Stcs

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Hillerstorp
    Inlägg
    95

    värva medlemmar till Stcs

    Tjo!

    Kan hända att tråden ligger i fel forumdel, men visste inte vart den skulle va redigt

    Iaf tjötade me en kille som hjälpte mig redigera några bilder, han körde själv saab och ja frågade då givetvis om han va medlem här i klubben. Han svarade nej och sa att han tänkt bli de. De som förvåna mig i hans motivering till vrf han inte va medlem va att han tyckte de va lite "pinsamt" då hans saab 9000 nästintill va helt original.
    Ok större delen av medlemarna här har väl gjort något me sina bilar, men finns ju fortfarande många som kör original.
    Klubben är ju till för alla oavsett trimmat eller original!

    Så för att få detta till en diskussion eller liknande hehhe

    har ni träffat folk ni försökt "värva" till klubben som känner samma sak?
    Man går ju ändå me i klubben för ett intresse för saab och att få träffa likasinnade och givetvis få plåga bilen lite

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    240

    Re: värva medlemmar till Stcs

    Kan inte ett par av er som är med skriva ner andledningar som ni tycker gör att det är värt att vara med i STCS.

    Jag äger ju trots allt 2 st saabar, inget superfan än men visst har dom sin charm. (särskillt og900, såg ju en og900 Aero på blocket nu, måste erkänna att jag blev lite sugen )
    Bil nr 2 kom mest av anledning att mors gubbe är saabnörd och äger säkerligen 10-15st og900:s så det kanske är dags att man går med, Men varför skall jag gå med, kör på med era bästa anledningar.
    Saab Aero 9-5 00
    Saab Og 900i 91
    Bilder på bilen, http://www.minhembio.com/Niklas%20F/241163/

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    26
    Medlem#
    6511

    Re: värva medlemmar till Stcs

    Citat Ursprungligen postat av Niklas F
    Kan inte ett par av er som är med skriva ner andledningar som ni tycker gör att det är värt att vara med i STCS.

    Jag äger ju trots allt 2 st saabar, inget superfan än men visst har dom sin charm. (särskillt og900, såg ju en og900 Aero på blocket nu, måste erkänna att jag blev lite sugen )
    Bil nr 2 kom mest av anledning att mors gubbe är saabnörd och äger säkerligen 10-15st og900:s så det kanske är dags att man går med, Men varför skall jag gå med, kör på med era bästa anledningar.
    Den fina rabatten hos bl.a. Speedparts samt att få köra på bana till ett väldigt lågt pris.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    240

    Re: värva medlemmar till Stcs

    Citat Ursprungligen postat av hipotop
    Citat Ursprungligen postat av Niklas F
    Kan inte ett par av er som är med skriva ner andledningar som ni tycker gör att det är värt att vara med i STCS.

    Jag äger ju trots allt 2 st saabar, inget superfan än men visst har dom sin charm. (särskillt og900, såg ju en og900 Aero på blocket nu, måste erkänna att jag blev lite sugen )
    Bil nr 2 kom mest av anledning att mors gubbe är saabnörd och äger säkerligen 10-15st og900:s så det kanske är dags att man går med, Men varför skall jag gå med, kör på med era bästa anledningar.
    Den fina rabatten hos bl.a. Speedparts samt att få köra på bana till ett väldigt lågt pris.

    Vad ligger rabatten på hos speedparts?
    Vad kostar det att köra bana med/utan stcs?
    Vilka banor?
    Saab Aero 9-5 00
    Saab Og 900i 91
    Bilder på bilen, http://www.minhembio.com/Niklas%20F/241163/

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Kessmansbo (Gävle)
    Inlägg
    340

    Re: värva medlemmar till Stcs

    Rabatten är helt klart tillräckligt hög för att gå med bara man handlar nått då och då av de olika firmorna vi har rabatt på.

    Angånde banan har jag inte vågat provat något sådan men kanske i sommar.

    I övrigt så får alla medlemmar Turbotycket några gånger per år en mycket fin tidsskrift.

    Å bara det att få fylla i ett medlemsnummer på detta forumet tycker jag är trevligt.

    Dock är jag just nu mest med för att jag handlar å handlar från speedparts så jag har "sparat" avgiften med råge i år igen.

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    240

    Re: värva medlemmar till Stcs

    Mina frågor står kvar obesvarade
    Saab Aero 9-5 00
    Saab Og 900i 91
    Bilder på bilen, http://www.minhembio.com/Niklas%20F/241163/

  7. #7
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Mellanmjölkens land
    Inlägg
    2 115
    Medlem#
    5389

    Re: värva medlemmar till Stcs

    Citat Ursprungligen postat av Niklas F
    Vad ligger rabatten på hos speedparts?
    Med hänsyn till just Speedparts vill inte klubbens styrelse att rabatten diskuteras "rakt ut" men det är en bra rabatt! Handlar du som normal medlem ett par gånger på året av dem så är snart medlemsavgiften "intjänad"!

    Citat Ursprungligen postat av Niklas F
    Vad kostar det att köra bana med/utan stcs?
    Det kostar inget att åka på våra banträffar, det ingår i klubbavgiften! Oerhört billigt mao! Vad det kostar att åka utan att vara medlem? Tjaa, vad är banhyran på Kinnekulle t.ex, 25000:- ca?


    Citat Ursprungligen postat av Niklas F
    Vilka banor?
    Vi brukar i regel åka på Ring Knustorp, Kinnekulle Ring, Mantorp park och Gelleråsen! Sen kan det komma att ändras lite från år till år men det är de baorna vi har besökt mest iaf!


    Nå, övertygad ännu? Seså, iväg o betala medlemsavgiften nu!

  8. #8
    Steg 1 Slenders avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    1 081
    Medlem#
    7289

    Re: värva medlemmar till Stcs

    Som alla andra säger, det krävs inte många beställningar från våra rabatt-givare för att de ynka 300kr ska vara intjänade med råge. Och sen uppe på det är banträffarna gratis, jämför t.ex. med Turbo Performance Club som jag tror kostar 500 kr/träff.
    Vissa banor kostar 60 000 kr/dag att hyra, så 300 kr för 4-5 banträffar (som är oförskämt roliga att vara med på) är knappast ett rövarpris. Bara att gå runt och kika på alla andras fina Saabar gör det värt det, så kan man få lite inspiration om vad man vill göra med sin egen också.

    Hoppas vi lyckas övertyga dig!
    Mvh Marcus

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Mellerud
    Inlägg
    68

    Re: värva medlemmar till Stcs

    För egen del värderar jag banträffarna mest i medlemskapet.
    300:-/år jämfört med många andra, läste precis på en annan sida att de tog 1000:- för en halvdag och 1500:- för en heldag. Säkert inte helt samma upplägg, men ändå, 300:- är inget i jämförelse...

    Hoppas vi lyckas övertyga dig.
    Just like that
    Saab 9-5 Aero | Saab 900 Aero

  10. #10
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 399
    Medlem#
    6935

    Re: värva medlemmar till Stcs

    Rabatten, helt klart.

    Jag köper inte direkt jättemycket från Speedparts, mest vanliga slitdetaljer, men dom 300kr det kostar att vara med brukar vara intjänade vid första beställningen.

    Sen tycker jag 300:- per år faktiskt är en struntsumma, så jag skulle ha varit med även utan rabatter bara för att jag gillar Saab.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    240

    Re: värva medlemmar till Stcs

    Låter ju inte så dumt faktiskt, jag skall fundera på saken
    Saab Aero 9-5 00
    Saab Og 900i 91
    Bilder på bilen, http://www.minhembio.com/Niklas%20F/241163/

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    192

    Re: värva medlemmar till Stcs

    Med tanke på att jag lägger 60-80000 om året i bilkostnader så framstår det som rent futtigt att ens reflektera över medlemsavgiften till STCS.
    Skämt å sido, jag har inte varit med på någon banträff ännu, men jag har hängt på forumet sedan -98 tror jag och har alltid uppskattat stämningen som till stor del skapas av medlemmar i STCS, och utan STCS inget forum. Är väl en ganska typisk föreningsmänniska som har vett att uppskatta andra människors tid och ideella arbete, och genom att betala min medlemsavgift så bidrar jag till att föreningen kan leva vidare, så att jag den dag jag kommer till en banträff får möjlighet att prova på bana. Tills dess njuter jag av att turbotrycket blir bättre och bättre, nån gång ibland får jag nytta av en eller annan rabatt, och sist men inte minst kan man knyta rätt kul kontakter genom forumet/klubben. Senast gav jag faktiskt bort en bil till en medlem...
    9-3 AERO SC 2,8T aut. A60 MY07 (såld)
    9-3 SS 1,8t -05 (såld)

  13. #13
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Hillerstorp
    Inlägg
    95

    Re: värva medlemmar till Stcs

    ja själv blev medlem just för bankörning (även om de bara blivit 1 hittils) och för rabatterna man får. Men också för att de är ett trevligt forum där man får bra hjälp osv, så vrf inte bidra till att de ska finnas kvar!

  14. #14
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås(utanför)
    Inlägg
    1 484
    Medlem#
    3456

    Re: värva medlemmar till Stcs

    Håller med övriga, rabatterna betalar snabbt igen sig. För de ynka 300 som det kostar att va med i klubben. Sen kan man inte mer än imponeras av att man får träffar GRATIS utöver rabatterna. Jag personligen skulle utan att blinka betala medlemsavgiften även om den dubblades.

    Sen att jag brukar va sen att betala det är en annan femma
    9000 CC AERO -91http://www.garaget.org/?car=279293
    OG 900 T16 Trionic 5.5 Biopower 4Krafs http://www.garaget.org/?car=32658
    Brukis:OG900S T16 Sedan Trionic 5.5///Mackanizedhttp://www.garaget.org/?car=263322

Liknande ämnen

  1. Betalande medlemmar i STCS har fler funktioner i nya forumet.
    Av bollman i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 174
    Senaste inlägg: 2016-06-09, 09:14
  2. Hur får man 0g 900s att varva lite till? =)
    Av THE_SAAB_DUDE i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-05-19, 00:23
  3. TurboTrycket: Fråga till alla medlemmar i STCS ...
    Av Mr Dezent i forum TurboTrycket
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2005-02-10, 16:11
  4. Har STCS-medlemmar rabatt på SDCC?
    Av Torlejf i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-12-21, 22:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •