Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 75

Ämne: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

  1. #41
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    6 807

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    Som vanligt en trevlig träff, tack alla som gör det möjligt

    Synd på vädret dock....var ett jäkla regnande.
    Som tur var räddades dagen av ett par torra varv i slutet av dagen.

    Ruskigt långt kvar till Mantorp......

    mvh Jonas

  2. #42
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    Citat Ursprungligen postat av Samuelf
    Att sakta ner och öka avståndet måste ju ändå vara önskvärt just på familjekörningen om man råkat komma lite för nära framförvarande för att man kunde ta en kurva i lite högre hastighet än framförvarande.
    För att ligga och pressa max i kurvorna ja. Ut på bankörningen då, det är okej att släppa på rakorna så andra kan köra förbi och sedan pressa i kurvorna bäst du vill. Om du kör av i slutet av kvarnkurvan i 95kmh på bankörning eller i 95kmh under familjekörning, när gör det mest ont? På slalomen används hjälm och där vill det till att komma upp i 100kmh.

    Citat Ursprungligen postat av Samuelf
    ...svartflaggats på familjekörning när folk ansetts ligga för nära framförvarande och därmed "hetsat"
    Precis, det har även inträffat omkörningar och AVÅKNINGAR.

    Citat Ursprungligen postat av Samuelf
    Jag tycker då att familjekörningarna sköts finfint och att race crew har precis tillräckligt god koll på dem. Kudos till race crew!
    Utan tvekan gör de ett suveränt jobb! Men trycket på familjekörningen skulle minska om de som vill testa hur fort bilen går i kurvorna körde ett pass för att "känna på banan" och sedan körde bankörningen istället för att köra familjekörningen en gång till och sedan inte bry sig om bankörningen alls.
    Å andra sida tillkommer ju; "flytta på dig för fan jag vill om" på bankörningen, så det är ju inget frikort det heller, helst inte för dem som hatar att bli omkörda....

    Familjekörninen skall vara mer som farfarsbilar på Liseberg. Absolut INGEN tävlingsinstinkt, hets eller "jag tog kurvan snabbare än dig".

    Det är en viktig del i klubbens träffar att det ges tillfälle att ta med familjen / kompisar en sväng på banan så tro nu absolut inte att jag vill ha bort den, men det primära är trots allt bankörningen. Enligt mig då som vart på stcs träffar sedan 1998. "Tjejernas halvtimme" fanns ju också förr men det märktes rätt snart att de fixade familjekörning / bankörning lika bra som grabbarna.

    Känns som detta snack vart uppe tidigare så vi behöver ju inte göra det mer avancerat. Till Mantorp hoppas jag kunna komma i en SAAB!!! Väl mött där!
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  3. #43
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    Jag tror inte att du får medhåll om detta. Familjekörningen ska knappast vara lika sakta eller tillochmed saktare än vanlig gatukörning. Farfars bilar my ass. Då försvinner ju hela poängen med att under kontrollerade former kunna ta med sig vänner och familj ut på banan för att visa (med en säkerhetsreducering av hastigheten på rakorna, för att minska risken för uttröttade bromsar och resultatet av detta i slutet av dem) att en Saab minsann kan vara en duglig bil även på bana. Bana/slingrig landsväg? Jag föredrar bana. Eller har jag missat poängen helt med familjekörningen?

    Jag har då aldrig åkt ensam på familjekörningen och ser ju då absolut inte bankörningen som ett alternativ då vi ju inte får ta med passagerare där. Jag älskar det faktum att jag kan få ta med mig en kompis i bilen och då veta att säkerhetsmarginalerna är just så mycket större men att man ändå kan få ligga max i kurvorna. Vad är problemet? Det har funnits ett par avåkningar, sure. So what? Har nån av dem varit allvarligare än nån avåkning på bankörningen? Har nån av dessa kommit och anklagat nån annan än sig själv för detta? Ge folk lite andrum, vetja.

    Och att sakta ner för att kunna köra snabbare men fortfarande under 100 och med lite avstånd till framförvarande kan väl ändå inte vara fel? Att sakta ner för att av nån anledning ligga och pressa över 100 på rakorna som jag har förstått att en del vill ser jag ingen som helst anledning till. DEN kritiken är rättvis. Att däremot i ena sekunden säga att man inte får sakta in för att ge lite utrymme för framförvarande (NEJ, INTE FÖR ATT KUNNA KÖRA ÖVER DEN TILLÅTNA HASTIGHETEN) och sen nästa andetag svartflagga för att man ligger för nära framförvarande köper jag inte.

    Och än en gång, det verkar ju funka tillräckligt bra med själva åkningen som det är nu!? Racecrew klagar ju väl inte? Varför ska du? =D

    *räcka ut tungan*

    Ska nåt ändras (och jag säger absolut inte att det måste det) så tycker jag att prio kunde vara att utöka tiden på banan och minska tiden i depån. Kanske skippa prisutdelning och moment kring det? Röstandet verkar ju inte vara så intressant, exempelvis... Och kanske inte att stå och se nån ta emot ett luftfilter de egentligen inte vill ha heller. Det bör ju iaf absolut inte ske på bekostan av bantid iaf.

    Ytterligare kramar och pussar till racecrew och flaggvakterna. Ni förtjänar att nämnas så ofta det går!
    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

  4. #44
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    Citat Ursprungligen postat av Samuelf
    Jag tror inte att du får medhåll om detta. Familjekörningen ska knappast vara lika sakta eller tillochmed saktare än vanlig gatukörning. Farfars bilar my ass. Då försvinner ju hela poängen med att under kontrollerade former kunna ta med sig vänner och familj ut på banan för att visa (med en säkerhetsreducering av hastigheten på rakorna, för att minska risken för uttröttade bromsar och resultatet av detta i slutet av dem) att en Saab minsann kan vara en duglig bil även på bana. Bana/slingrig landsväg? Jag föredrar bana. Eller har jag missat poängen helt med familjekörningen?
    Huga vad långt du skriver.
    Jämnförelsen med farfarsbilar var inte om hastighet utan gällande jagandet genom kurvorna. Klart man skall ligga i lite men det är ju inte att komma ikapp / hålla undan bilen framför / bakom som gäller egentligen. Dock blir det väl lätt så.
    Det jag är ute efter är att fler skall våga sig på bankörningen och sedan kunna säga att de verkligen kört bana. Det ger mer smak. Tveksam till att familjekörningen egentligen är tillför hetsjakt i kurvorna men självklart för att man skall vara säkrare än när du ger dig ut på allmänväg och kör max 100kmh i kurvorna med polare i bilen.

    Citat Ursprungligen postat av Samuelf
    Jag har då aldrig åkt ensam på familjekörningen och ser ju då absolut inte bankörningen som ett alternativ då vi ju inte får ta med passagerare där. Jag älskar det faktum att jag kan få ta med mig en kompis i bilen och då veta att säkerhetsmarginalerna är just så mycket större men att man ändå kan få ligga max i kurvorna. Vad är problemet? Det har funnits ett par avåkningar, sure. So what? Har nån av dem varit allvarligare än nån avåkning på bankörningen? Har nån av dessa kommit och anklagat nån annan än sig själv för detta? Ge folk lite andrum, vetja.
    Varför är det så viktigt att "köra max i kurvorna" när man har polarna med sig? Kör bankörningen med polarna brevid banan och du kan köra max hela varvet.
    Och avåkningar är aldrig "So what?" enligt mig, går oftast bra men finns allvarligare händelser i historien.


    Citat Ursprungligen postat av Samuelf
    Och än en gång, det verkar ju funka tillräckligt bra med själva åkningen som det är nu!? Racecrew klagar ju väl inte? Varför ska du? =D
    Det funkar hyffsat bra på banan ja, men det är ofta snack om att kön till familjekörningen är för lång och att dra ner på bankörningen är inget alternativ.

    Citat Ursprungligen postat av Samuelf
    Ska nåt ändras (och jag säger absolut inte att det måste det) så tycker jag att prio kunde vara att utöka tiden på banan och minska tiden i depån. Kanske skippa prisutdelning och moment kring det? Röstandet verkar ju inte vara så intressant, exempelvis... Och kanske inte att stå och se nån ta emot ett luftfilter de egentligen inte vill ha heller. Det bör ju iaf absolut inte ske på bekostan av bantid iaf.
    Bantiden utnyttjas bra redan nu, enda "dötiden" är just vid prisutdelningen. Det är passen före det som köerna är längst, efter prisutdelningen brukar det vara mindre kö (inte alltid) och bli mer tid att köra.

    Edit: Det är ju inga nya grejer som varken du eller jag kommer med utan det har vart uppe flera gånger tidigare så jag ser det inte nödvändigt att tjöta mer. Kommer alltid finnas röster som vill ha mer / mindre av något moment. Som det är uppdelat nu är ett mycket bra upplägg och crew sköter ju det galant.

    Sammanfattat är mitt tips; Fler borde våga sig på bankörningen.

    Vill du nått mer så ta det på msn Samuelf.
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  5. #45
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 964
    Medlem#
    Dolt

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    Inte för att jag är expert eller liknande vad gäller körning på bana på något sätt men med hjälp av min erfarenhet av långloppsrace på samma banor i Sverige som vi kör på vid våra träffar så är jag nog inne på MrTurbos linje. Har sett det gå åt helsike alltför många gånger i fullburade bilar, med fullpunktad förare, utrustad med fullständig tävlingsgodkänd säkerhetsutrustning för att kunna anse att en bil full med ohjälmade människor inte skulle må bra av en oturlig avåkning.

    Jag tror att familjekörningen är ett bra sätt att få visa folk hur banan ser ut och förbereda sig själv inför nästa troliga steg, det vill säga bankörningen. Att undersöka hur snabbt Tv-krönet kan tas (alternativt hur hårt ett räcke är) gör man nog helst lämpligen istället när man är ensam i bilen och har hjälmen på sig.

    Detta är mina egna enkla tankar om det hela. Och en sak till, var inte nedsättande mot farfars bilar. Var den absoluta favoriten på Liseberg när jag var liten.

    Och åter igen, stort tack till alla flaggvakter!
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  6. #46
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    Citat Ursprungligen postat av MrTurbo
    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Sen kan man kanske tycka att alla som ska köra bankörning & vet att dom kan hanterar en bil runt banan & inte har sin familj eller andra med i bilen kunde lugna sig till bankörningen för att låta dom som av någon anledning inte vill köra bankörningen utan nöjer sig med att hålla 100 km/h kunde få komma till!
    Jag personligen tycker ju att familjekörningen "missbrukas" lite. Folk kör så mö bilen/ däcken håller i de kurviga partien och kör sakta på rakan. Max 100 gäller och det är snabbt i kurvorna. Så enda skillnaden mot bankörningen är ju egentligen farten i slutet på rakan.
    Varför missbrukas det!??! Som Samuelf skriver följs ju reglerna!

    En väldigt stor skillnad är att man håller sin plats i ledet då man inte får köra om! Det känner nog många som en trygghet att det kommer ingen galning bakifrån & ska om till varje pris. Nu sköts ju bankörningen väldigt bra & vad jag har sett så sker inga vansinnesomkörningar, men jag känner i alla fall en trygghet i att veta att den som ligger bakom inte helt plötsligt befinner sig bredvid mig!

    Jag har inte kört bankörning pga att jag har en bil som jag inte anser lämplig, en slö 150Hk halvsleten jättetung 9-5 med lite halvsvajigt chassi med originalbromsar! Skulle jag ge mig ut på bankörning så är nog risken väldigt mycket större än under familjekörningen att man råkar ut för en avåkning, jag känner mig så pass väl att om jag ger mig ut där så kommer det gå fortare & fortare med en bil som inte är anpassad för det! Därför kör jag bara familjekörning trots att jag älskar fart, det är kul att gasa på i svängarna, men när man har en gräns på max 100km/h så är risken väldigt mycket mindre för en avåkning, kollar man mätaren under ett varv på kullen så tror jag inte man är uppe i 100km/h i så värst många svängar, det är väl under bron, sen inga fler skulle jag tro!

  7. #47
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    460

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    Citat Ursprungligen postat av MrTurbo
    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Sen kan man kanske tycka att alla som ska köra bankörning & vet att dom kan hanterar en bil runt banan & inte har sin familj eller andra med i bilen kunde lugna sig till bankörningen för att låta dom som av någon anledning inte vill köra bankörningen utan nöjer sig med att hålla 100 km/h kunde få komma till!
    Jag personligen tycker ju att familjekörningen "missbrukas" lite. Folk kör så mö bilen/ däcken håller i de kurviga partien och kör sakta på rakan. Max 100 gäller och det är snabbt i kurvorna. Så enda skillnaden mot bankörningen är ju egentligen farten i slutet på rakan.
    Jag måste säga att jag håller med om att familjekörningen ibland blir allt för bankörningslik.
    Familjekörningen är ju till för att man skall kunna ta med medåkare i bilen och köra några varv under så säkra förhållanden som möjligt.
    Om man vid familjekörningen kör lika fort som vid bankörning i kurvorna och inget krav på hjälm finns så kan man ju fråga sig om denna körningstyp är mindre riskabel än bankörningen bara p.g.a. lägre sluthastighet på rakan.
    Hur många olyckstillbud har vi sett på rakorna?...... det är ju oftast i kurvorna som det händer.
    Jag tror det kanske är dags att i fortsättningen anpassa körtiden för bankörning resp familjekörningen efter hur många som ställer sig i respektive led för att undvika att familjekörningen blir till en typ av "bankörning light".
    Familjekörning skall vara en säker form av körning för de som vill ta med barn o andra utan att utsätta dessa för onödiga risker i samband med körningen.

    /Claes

  8. #48
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Vara, Västra götalands län
    Inlägg
    175

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Blev en kort träff för min del, åkte ut till Läckö och förlovade oss istället

    M.v.h. Andreas & Hanna

    Stort grattis!
    Hälsningar Ola
    *******************************************
    SAAB 9-3 Aero SportCombi 2.0T BioPower XWD -10

  9. #49
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    875
    Medlem#
    7093

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    Citat Ursprungligen postat av Robertsson
    Jag tror det kanske är dags att i fortsättningen anpassa körtiden för bankörning resp familjekörningen efter hur många som ställer sig i respektive led för att undvika att familjekörningen blir till en typ av "bankörning light".
    Familjekörning skall vara en säker form av körning för de som vill ta med barn o andra utan att utsätta dessa för onödiga risker i samband med körningen.

    /Claes
    Jag personligen har en bil som är mer anpassad för bankörning.
    Men vill ta mig ut på familjekörningen för att få med min flickvän.
    Vill faktiskt hålla med er allihop.

    Familjekörningen kan gå något för fort på vissa ställen.
    Men att den "missbrukas" som MrTurbo skriver vill jag inte hålla med om.

    Kanske en ledarbil under familjekörning som anpassar hastigheten för resten av ledet?

  10. #50
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Vara, Västra götalands län
    Inlägg
    175

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    Stort tack för ytterligare en väl genomförd träff.

    Vädret var för en gångs skull inte med oss på kullen, vilket istället gjorde att man hann prata med fler av alla trevlig klubbmedlemmar. Trots det hann man inte riktigt med att prata med alla man önskade...

    Synd att det är så långt till nästa träff...
    Hälsningar Ola
    *******************************************
    SAAB 9-3 Aero SportCombi 2.0T BioPower XWD -10

  11. #51
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Vara, Västra götalands län
    Inlägg
    175

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    Citat Ursprungligen postat av AxlSam
    Kanske en ledarbil under familjekörning som anpassar hastigheten för resten av ledet?
    Ledarbil har använts förut och är något som borde prövas igen.
    Hälsningar Ola
    *******************************************
    SAAB 9-3 Aero SportCombi 2.0T BioPower XWD -10

  12. #52
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Inlägg
    131
    Medlem#
    7459

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    Jag ser familjekörningen som en möljihet att bjuda på en resa runt banan, kanske inte i fullfart men ändå att de kan få känna på banan. Det ger mig i allla fall en chans att prova banan innan man ska ut i full fart, Jag menar att det är ett tillfälle att lära sig banannär man aldig körd där tidigare så man kan börja lära sig spårval och liknande. Men det är väl kul att många vill ut på familjekörningen även om det blir lite mindre med bankörning.
    9-3 2.0T -04 Banbil 9-3 AERO XWD -10 Vardagsbil saab 96 -75 finbil

  13. #53
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    392
    Medlem#
    3901

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    Jag respekterar alla synpunkter från båda "läger". Själv kör jag bankörning o mina kompisar också så jag behöver ingen familjekörning där någon åker med.

    När jag åker på en träff brukar jag ställa upp som flaggvakt. Det är roligt att få vara ute nära bilarna i kurvorna. Fler borde ställa upp på detta. Då blir fördelningen mer jämn av hur mycket man får köra.
    Som flaggvakt upplever jag att familjekörningen går väldigt fort och där var många små tendenser till avåkningar. Fler borde definitivt våga testa bankörning! På bankörningen behöver man inte vara rädd för att bilda kö. De flesta är ödmjuka och har respekt för att man är ny. Vad man kan göra är att blinka åt sidan, släppa förbi och sen försöka hänga på. Dessa moment bör man hantera även när hornen är som längst.
    Är man helt ny så är det givetvis familjekörning som gäller till att börja med.

    En annan grej som jag tycker styrelsen och RaceCrew borde sträva efter är att utnyttja tiden maximalt under dagen. Detta görs givetvis men man kanske kan göra det ännu bättre!?
    Kan man ha förargenomgång på fm för de som inte kör konbana tex?
    Man kanske kan utvärdera om upplägget på Knutan är intressant på andra träffar också?

    Mer tid för familjekörning och mindre bankörning tycker jag är fel. Jag är inte medlem i klubben och åker runt på banträffar för att kompisar ska få åka några varv på banan. Det är ju ändå min bil, mina pengar och tid som jag lagt på att få ha roligt på träffar. Dock är familjekörning en bra väg att få fler att köpa Saab och bli medlemmar .

    Tack för en trevlig träff!

    MVH
    Schön
    BioPower... SÅLD TILL FINLAND

  14. #54
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    Citat Ursprungligen postat av Robertsson
    Hur många olyckstillbud har vi sett på rakorna?...... det är ju oftast i kurvorna som det händer.
    Relativt självklart så sker ju de extremt få olyckor som inträffar just i kurvorna. Ett av få undantag är väl när strypningen av rakan på Mantorp resulterade i närkontakt med räcket för nån stackare? Dock är det ju relevant hur man kommer fram till kurvan. Har man följt reglerna för familjekörningen så har man inte behövt bromsa ner från en för hög hastighet och har förmodligen både bromsar och däck som överlever en lite mer inspirerad kurvtagning.

    Citat Ursprungligen postat av Robertsson
    Familjekörning skall vara en säker form av körning för de som vill ta med barn o andra utan att utsätta dessa för onödiga risker i samband med körningen.
    Säker? Ja, självklart. Onödigt stramt? Det hoppas vi väl ändå inte? Är det bara jag som inte riktigt ser poängen med att ta med sig vänner, barn, familj etc ut på en racingbana om man ska leka tufftåg och ta kurvorna i samma takt som man gör ute i trafiken? Är detta verkligen vad de medlemmar som kommer till banträffarna för att ta del av familjekörningarna efterfrågar?

    Har vi nån exakt statistik över våra olyckstillfällen? Riktiga olyckor, alltså. Inte när man smakat lite gräs/grus och sedan åkt vidare.

    Kom på att vi glömt tacka en grupp förut, så här kommer ännu ett hyllningsrop:
    HURRA FÖR RACE CREW, FLAGGVAKTER OCH ÄVEN ALLA VÅRA KÄRA KAMERAMUPPAR!!! =D
    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

  15. #55
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    392
    Medlem#
    3901

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    Citat Ursprungligen postat av Samuelf
    Säker? Ja, självklart. Onödigt stramt? Det hoppas vi väl ändå inte? Är det bara jag som inte riktigt ser poängen med att ta med sig vänner, barn, familj etc ut på en racingbana om man ska leka tufftåg och ta kurvorna i samma takt som man gör ute i trafiken? Är detta verkligen vad de medlemmar som kommer till banträffarna för att ta del av familjekörningarna efterfrågar?
    Jag tycker att inriktningen för våra träffar ska vara för oss, inte släkt o vänner. Givetvis ska vi ha familjekörning men då får man respektera att det är familjekörning och inte pressa max i kurvorna. Jag stod vid pos 4 och det märktes nästan ingen skillnad vilken körning det var om man inte vände sig mot rakan.
    Tar man med någon som aldrig åkt bana så behöver man inte köra så fort för att denna ska få lite racingkänsla. Det är iallafall vad jag upplevt.

    /Schön
    BioPower... SÅLD TILL FINLAND

  16. #56
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    6 807

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    Tiderna från slalomen....när kommer de?

    mvh Jonas

  17. #57
    STCS Styrelse
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Götene
    Inlägg
    685
    Medlem#
    116

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    Citat Ursprungligen postat av jonTe
    Tiderna från slalomen....när kommer de?

    mvh Jonas
    Tiderna ligger uppe nu
    VVFB (Våga vägra facebook)
    99 Turbo 1980, 900 Aero 1984, 9000 A50 2,0t 1997, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 Classic 2,3t 1998, 9-3 SC 1,8t 2007

  18. #58
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    Citat Ursprungligen postat av Sven
    Citat Ursprungligen postat av jonTe
    Tiderna från slalomen....när kommer de?

    mvh Jonas
    Tiderna ligger uppe nu
    Spanade lite på tiderna... Verkar som att det blev ett misstag vid prisutdelningen? Står ju att 7938 kom 3:a men vad jag vet så var det inte han som fick sig nåt luftfilter. Det gör ju iofs varken till eller från, då den bilen inte använder nåt luftfilter. Men ändå? "Rätt ska vara rätt." och allt sånt nonsens. ;D
    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

  19. #59
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Vara, Västra götalands län
    Inlägg
    175

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    Dessutom verkar inte alla tider kommit med då jag inte hittar mina i listan...
    Hälsningar Ola
    *******************************************
    SAAB 9-3 Aero SportCombi 2.0T BioPower XWD -10

  20. #60
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    6 807

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    Citat Ursprungligen postat av Ola 146
    Dessutom verkar inte alla tider kommit med då jag inte hittar mina i listan...
    Inte jag heller...

    mvh Jonas

Liknande ämnen

  1. Eftersnack Kinnekulle Ring 19/9 - 2010
    Av Hedley i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2010-09-28, 22:31
  2. Eftersnack Kinnekulle 13/9 2009
    Av daree i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 77
    Senaste inlägg: 2009-09-22, 20:50
  3. Eftersnack/ bilder Kinnekulle 20/5
    Av sportsedan i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 135
    Senaste inlägg: 2007-08-01, 16:40
  4. Eftersnack Bilsport Kinnekulle 3/9
    Av NordicDalarna i forum Allmänt
    Svar: 67
    Senaste inlägg: 2005-09-08, 15:52
  5. Eftersnack/bilder Kinnekulle 3-4/7-04
    Av TD04 i forum Allmänt
    Svar: 83
    Senaste inlägg: 2005-07-04, 20:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •