Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 75

Ämne: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

  1. #21
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    Ligger uppe, IMG_1891
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  2. #22
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    809

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    Vill även jag tacka för ytterligare en trevlig träff!

    Slutade lite olyckligt för mig då en kylarslang sprängdes sista passet och läckte ut glykol så fint i motorrummet med en lätt brand på som följd Men tack vare otroligt snälla "Skånehåkan" som ändå hade sin og900 på släp så fick jag låna hans slang från hans bil så jag tog mig hem iaf

    Och sen en annan sak. Hade gärna önskat att fler anmäler sig till flaggvakter så inte samma personer står varje träff. Jag har stått flaggvakt nu dom 3 senaste bankörningarna och det blir ju lite mindre körning då för egen del men man får ju offra sig lite ibland.
    Garaget.org
    900 T16-88 Projekttråd
    Pearlwhite og900 -84 Projekttråd

  3. #23
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 683
    Medlem#
    7346

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    Tackar även jag för en mycket trevlig dag! Alltid roligt att träffa lite likasinnade SAAB-nördar

    Vädret blev ju bättre mot slutet iaf!

    Blev lite tokig turordning vid första familjekörningen tyckte jag. Några av oss som var på det andra informationsmötet (11.45), hamnade naturligt nog längre bak i kön till familjekörningen. Men det som blev lite konstigt var att man plötsligt släppte på bankörnings-lineupen ett antal omgångar. Sen när det väl var familjekörning igen bröts det för prisutdelningen.

    Fick köra så det räckte och blev över ändå! Bara en kommentar.

  4. #24
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Inlägg
    131
    Medlem#
    7459

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    Citat Ursprungligen postat av Bagarn
    Tackar även jag för en mycket trevlig dag! Alltid roligt att träffa lite likasinnade SAAB-nördar

    Vädret blev ju bättre mot slutet iaf!

    Blev lite tokig turordning vid första familjekörningen tyckte jag. Några av oss som var på det andra informationsmötet (11.45), hamnade naturligt nog längre bak i kön till familjekörningen. Men det som blev lite konstigt var att man plötsligt släppte på bankörnings-lineupen ett antal omgångar. Sen när det väl var familjekörning igen bröts det för prisutdelningen.

    Fick köra så det räckte och blev över ändå! Bara en kommentar.
    Kan hålla med i den kommentaren. Vart lite besviken då jag för förstagången skulle ut på kullen och känna på banan och lära mig den plus att han som skulle åka med fick kliva an. Det skulle vart bra med ett par lugna varv innan man halkade ut på en våt bana första gången. Nu vart det att tränga sig ut i bankön då man stod som tredje bil i familjekön. Hoppas att ingen tog illa upp. Annars kan det sägas att det var en mycket trevlig dag när solen änltligen bröt fram. När man åker på gatudäck så var det halt när det var blött på banan. Tack till de trevliga personer som hjälpte mig när min slangvid toppen började läcka. Fick en slang som var hel och slangklämma och låna verktyg så kom jag hem utan problem. Detär vad jag kallar sammanhållning i klubben.
    Det var ävan en trevlig fredagskväll med grillning och snack.
    Väl mött på mantorp.
    9-3 2.0T -04 Banbil 9-3 AERO XWD -10 Vardagsbil saab 96 -75 finbil

  5. #25
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    Även jag hade lite otur med line-up:en och hamnade precis så att jag inte fick köra när det bytte mellan olika pass utan fick snällt ställa mig sist i den då jättelånga kön till det andra passet, med risk för att inte få köra där heller. Jag lyckades få mig en enda bankörning i sista passet och ingen i de första, line:ade direkt igen och hamnade naturligtvis preciiiiis på gränsen så att jag inte fick en körning till trots försök att muta den stenhårda ledningen. När skokyssandet, pengaerbjudandena och slutligen löftet om en kebabrulle äntligen verkade få dem att mjukna så kom en TRAKTOR och körde ett eget banpass, och det var slutet på den dagen!

    Trots detta är jag mycket nöjd med dagen. Vi hade bitvis lite sol, det var en massa glada och trevliga människor, jag fick prova mina nya uppgraderingar och BILEN HÖLL!!! SUCCÉ!!!

    Race Crew och alla glada flaggvakter ska ha ett stort tack, utan er skulle vi sitta hemma och skriva i forumet om hur kul det skulle vara att få prova våra bilar på bana.
    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

  6. #26
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    875
    Medlem#
    7093

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    Jag (som har slutsiffra 4) förstår er som fick vänta.
    På mantorp kanske vi skall börja med grupp 5-9?

    Förövrigt var det en mycket trevlig dag!
    Bilen fick sig en premiärträff och man träffade många trevliga människor.
    (Var en kort sekund rädd för växellådsras då jag fick i tvåan ist. för fyran på rakan )

    / Axel

  7. #27
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    138

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    Då var oskulden avklarad med hirschen. men shit pomfrits vad det krängde Det märks att 95an är en stor bil. Otroligt lärorikt att veta var gränsen går och hur den uppför sig. En stor eloge till alla ansvariga för ett bra genomfört program om än lite vått Väl mött på Mantorp nästa gång

  8. #28

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    Citat Ursprungligen postat av asuskic
    Det var riktigt roligt idag! Körde bana för första gången och fy fan så kul, man får mersmak Mantorp är redan inbokat

    Hoppas att Simpan lyckades köra hem idag, efter att ha krökt ena bakhjulet



    Jag måste också tacka för en trevlig dag! Det va kul så länge det varade i alla fall!

    Lyckades komma hem till Gävle efter 38 LÅNGA mil! Ett tack till frippe också som åkte med hela vägen!

  9. #29
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    130

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    Tack för en toppendag!!
    Första gången jag körde också, och ja 9-5an är en stor bil på bana.
    Fick även lära sig att varma "vanliga" däck blir halkiga..

    Ses på Mantorp med R-däck

    Tack till Crew!!

    //Fredrik

  10. #30
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Älmhult
    Inlägg
    16

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    jag vill med tacka crew för en superrolig dag på banan.
    Det var först gången för mig och jag kommer definitivt till mantorp, 9-5 an har fått smak för banan nu.

    Vill också tacka alla er som var med på "campingen" dagen innan för en väldigt trevlig kväll.

    ha det bra så ses vi på mantorp.
    9-5 AERO Turbo6 2011
    9-5 AERO Kombi 2001
    99 GL Super 1978
    95 custom 1977

  11. #31
    Grundladd xpcas avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Moholm
    Inlägg
    266
    Medlem#
    7036

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    Kan bara instämma med resten att det var en trevligt träff, körde dock inte men var många fina bilar att titta på och kul att se dom på banan.

    Men angående omröstningen "Finaste bilen" och att det tydligen var väldigt få personer som hade röstat så kan jag inte för min egen del och dom jag åkte med inte ens hade sett några lappar att skriva på.. visste inte ens om det förrän vi såg lådan och då var det för sent.. Kanske borde dela ut lapparna vid insläppet?..
    STCS #7036 www.garaget.org/xpca - Saab 9-3 Aero 5D 2002

  12. #32
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 964
    Medlem#
    Dolt

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    Vill tacka alla arrangörer, flaggvakter, racecrew, förare, fotografer, flaggvakter igen, styrelsen, min kartläsare/fotograf/flaggvakt, Falcon's mamma, utsläpparna, slalombansättaren (något tajt bana kanske denna gången) och allt annat trevligt saabfolk. Trots lätt fuktig bana tidvis så blev det en toppendag på kullen. Var riktigt kul att få gasa och svänga i full fart igen. Att sista körningen slutade minst sagt spännande när motorn plötsligen stannade precis in i svängen under bron slipper jag gärna uppleva igen. Är ju inte riktigt där man önskar att baken vandrar på grund av minskad gas och då glider ut åt höger om man säger så. Nu gick det bra och de vänliga flaggvakterna efter kvarnkurvan tog väl hand om mig. Stort tack ännu en gång till alla flaggvakter. Bilen är minst sagt lättmekad så efter några minuters felsökande och en bytt säkring till bränslepumpen och ett monterat buntband så tog bilen oss hemåt efter träffen. Tackar förresten för sällskapet hem. Kändes tryggt med en eskort.

    Stort grattis till slalomkungen vrid till snabbaste slalomtid, jonTe för andra platsen och Peter (som gillade sitt pris så ) till tredjeplatsen. Ser fram emot att få så var man själv hamnade. Målet var på övre halvan av resultatlistan men vi får se när listan kommer ut hur det blev med det.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  13. #33
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    62

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    Väldigt tacksam för alla som ställer upp och ordnar.... MEN... Jag vill också gnälla lite på hur turordningen sköttes, sist ut från förarmötet och sist i kön på första familjekörningen gjorde att jag fick köra mitt första varv på banan kl 14:30 då andra familjekörningsomgången började igen eftersom jag var svensk och snällt väntade kvar i kön... Han med två familjekörningar då och sen sist i kön igen så det blev bara två bankörningar fast man höll i tills dagen var slut och stod i kö konstant.
    Självklart kan man inte förutse ev avåkningar och annat som drar ut på tiden men man kan ju va mer flexibel, nu denna gång så han inte hela familjekörningsledet igenom men dom som körde bankörning efter första familjepasset han ju loopa kön typ 3 gånger, man kunde ju kanske förlängt familjekörningen lite när det stod en väldigt lång rad fortfarande till familjekörningen och väldigt mycket mindre till bankörningen.
    Rated R for Retarded
    Saab 900 2.3i -95 Såld
    Saab 9-3 Aero Coupé -00 E85 420Nm

  14. #34
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    875
    Medlem#
    7093

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    Nu vet jag att crew har tillräckligt mycket att göra.
    Men är det fler som ställer upp och hjälper till som flaggvakter mm.
    så kanske vi kan motverka detta köande på något sätt.

    Räkna bilar och sätta en "sista bil" skylt på bakluckan på bilen som blir sist ut
    i respektive körning och omgång?

    / Axel

  15. #35
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    Citat Ursprungligen postat av Burns
    man kunde ju kanske förlängt familjekörningen lite när det stod en väldigt lång rad fortfarande till familjekörningen och väldigt mycket mindre till bankörningen.
    Detta har vad jag kan minnas diskuterats innan & man har väl valt att lägga lite mer tid till just bankörningen, det är ju bankörningen som är den största grejen med våra banträffar, jag kör själv bara familjekörningen pga allt för slitet chassie & måste ha en bil som är hel med mig hem & hann också bara med två rundor!

    Sen kan man kanske tycka att alla som ska köra bankörning & vet att dom kan hanterar en bil runt banan & inte har sin familj eller andra med i bilen kunde lugna sig till bankörningen för att låta dom som av någon anledning inte vill köra bankörningen utan nöjer sig med att hålla 100 km/h kunde få komma till!

    Men det är ju som det är, alla vill ut & då blir det ju på det viset om vi är många på träffarna, vilket för övrigt är skitskoj!

  16. #36
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Kvidinge
    Inlägg
    95
    Medlem#
    7152

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    Citat Ursprungligen postat av kalle b
    Tack till de trevliga personer som hjälpte mig när min slangvid toppen började läcka. Fick en slang som var hel och slangklämma och låna verktyg så kom jag hem utan problem. Detär vad jag kallar sammanhållning i klubben.
    Det var ävan en trevlig fredagskväll med grillning och snack.
    Väl mött på mantorp.
    Lite flyt att jag hade en bättre begagnad slang i skuffen.
    Tror nog du bör byta den snarast möjligast då jag misstänker att den ger upp ganska lätt den med. Förra begagnade slangen jag satte dit på min höll ett år ungefär...
    Fredag kvällen var mycket trevlig, härligt med lite mer folk jämfört med förra årets träff på Kinnekulle. Tack till er som var där!
    Nu är det lång väntan till Mantorp...
    /Simon
    Saab 900 T16 -92, USA-modell -> http://www.garaget.org/?car=153567
    Saab 96 Deluxe -62, Saab 9000 Kombi -91
    Saab 9-5 Aero SportCombi -05 http://www.garaget.org/?car=352789

  17. #37
    Individuell mappning sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    7 000
    Medlem#
    4706

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    Blev en kort träff för min del, åkte ut till Läckö och förlovade oss istället

    Vi lyckades dock glömma kvar en liten kylväska och en termos, ingen som tog med sig den?

    Tack på förhand!

    M.v.h. Andreas & Hanna

  18. #38
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Blev en kort träff för min del, åkte ut till Läckö och förlovade oss istället
    Grattis

  19. #39
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Sen kan man kanske tycka att alla som ska köra bankörning & vet att dom kan hanterar en bil runt banan & inte har sin familj eller andra med i bilen kunde lugna sig till bankörningen för att låta dom som av någon anledning inte vill köra bankörningen utan nöjer sig med att hålla 100 km/h kunde få komma till!
    Jag personligen tycker ju att familjekörningen "missbrukas" lite. Folk kör så mö bilen/ däcken håller i de kurviga partien och kör sakta på rakan. Max 100 gäller och det är snabbt i kurvorna. Så enda skillnaden mot bankörningen är ju egentligen farten i slutet på rakan.
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  20. #40
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969

    Re: [Eftersnack] Kinnekulle 19/6 2010

    Citat Ursprungligen postat av MrTurbo
    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Sen kan man kanske tycka att alla som ska köra bankörning & vet att dom kan hanterar en bil runt banan & inte har sin familj eller andra med i bilen kunde lugna sig till bankörningen för att låta dom som av någon anledning inte vill köra bankörningen utan nöjer sig med att hålla 100 km/h kunde få komma till!
    Jag personligen tycker ju att familjekörningen "missbrukas" lite. Folk kör så mö bilen/ däcken håller i de kurviga partien och kör sakta på rakan. Max 100 gäller och det är snabbt i kurvorna. Så enda skillnaden mot bankörningen är ju egentligen farten i slutet på rakan.
    Uhm, på vilket sätt är det att "missbruka" familjekörningen att följa de regler som finns för den? Att hålla hastigheten till 100 eller lägre, vill säga... Reglerna innebär ju just det du säger... Att man kan komma att ligga på (och ibland över) gränsen till vad en standardbil klarar i kurvorna och att det absolut kommer att gå sakta (100km/h ÄR sakta på rakorna... ) på rakorna.

    Det låter mer som att man använder dem just som det är tänkt och inte alls att man "missbrukar" dem. Att en del bromsar upp lite för att inte ligga för nära den framför är väl också bra, då det faktiskt svartflaggats på familjekörning när folk ansetts ligga för nära framförvarande och därmed "hetsat". Att sakta ner och öka avståndet måste ju ändå vara önskvärt just på familjekörningen om man råkat komma lite för nära framförvarande för att man kunde ta en kurva i lite högre hastighet än framförvarande.

    Jag tycker då att familjekörningarna sköts finfint och att race crew har precis tillräckligt god koll på dem. Kudos till race crew!
    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

Liknande ämnen

  1. Eftersnack Kinnekulle Ring 19/9 - 2010
    Av Hedley i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2010-09-28, 22:31
  2. Eftersnack Kinnekulle 13/9 2009
    Av daree i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 77
    Senaste inlägg: 2009-09-22, 20:50
  3. Eftersnack/ bilder Kinnekulle 20/5
    Av sportsedan i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 135
    Senaste inlägg: 2007-08-01, 16:40
  4. Eftersnack Bilsport Kinnekulle 3/9
    Av NordicDalarna i forum Allmänt
    Svar: 67
    Senaste inlägg: 2005-09-08, 15:52
  5. Eftersnack/bilder Kinnekulle 3-4/7-04
    Av TD04 i forum Allmänt
    Svar: 83
    Senaste inlägg: 2005-07-04, 20:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •