Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Bilen blir inlöst. Vad ska jag begära/räkna med?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    201

    Bilen blir inlöst. Vad ska jag begära/räkna med?

    Var, som jag skrev om i en annan tråd, med om en olycka för en vecka sen. Var in med bilen häromdagen till verkstan, som konstaterade direkt att den inte kommer att repareras.

    Hur mycket tror ni att jag kommer kunna få för bilen? Vad ska jag gå med på?
    Jag har förstått det inte är någon ovanlighet att försäkringsbolaget ger skambud.
    Försäkringsbolaget är Länsförsäkringar Bergslagen.

    Bilen är en Saab 9000 2,3T ´92 med nästan 25000 mil på mätaren. Väldigt fräsch, ingen rost alls nästan, fräsch inredning(dock ej skinn).
    Bilder finns i min signatur.


    /Robin

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    760

    Re: Bilen blir inlöst. Vad ska jag begära/räkna med?

    Räkna med 10-12000kr.

    mvh marre

  3. #3
    Steg 3 JSNs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ölanda (Göteborg)
    Inlägg
    3 557
    Medlem#
    8163

    Re: Bilen blir inlöst. Vad ska jag begära/räkna med?

    På så gamla bilar är det nästan bara skicket som avgör, men för att få ett ungefärligt pris så titta på www.bilpriser.se Sedan kan du alltid fråga vad du kan få plocka av bilen utan att få avdrag på priset, tex fälgarna och sätta på några plåtfälgar...
    /Johan

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    201

    Re: Bilen blir inlöst. Vad ska jag begära/räkna med?

    Citat Ursprungligen postat av JSN
    På så gamla bilar är det nästan bara skicket som avgör, men för att få ett ungefärligt pris så titta på http://www.bilpriser.se Sedan kan du alltid fråga vad du kan få plocka av bilen utan att få avdrag på priset, tex fälgarna och sätta på några plåtfälgar...
    /Johan
    Jag har faktiskt redan plockat av mina Super Aero (med riktigt fina däck) och satt på original "Aero '92". Jag kan ju höra med försäkringssnubben om jag kan få nåt mer om jag skickar med fälgarna tänkte jag.

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Bilen blir inlöst. Vad ska jag begära/räkna med?

    Citat Ursprungligen postat av helvetes
    Citat Ursprungligen postat av JSN
    På så gamla bilar är det nästan bara skicket som avgör, men för att få ett ungefärligt pris så titta på http://www.bilpriser.se Sedan kan du alltid fråga vad du kan få plocka av bilen utan att få avdrag på priset, tex fälgarna och sätta på några plåtfälgar...
    /Johan
    Jag har faktiskt redan plockat av mina Super Aero (med riktigt fina däck) och satt på original "Aero '92". Jag kan ju höra med försäkringssnubben om jag kan få nåt mer om jag skickar med fälgarna tänkte jag.
    Fråga kan du ju alltid men varför tror du försäkringsbolaget har något intresse av att försöka sälja dina fälgar vidare dyrt och på så sätt minska sina kostnader?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    201

    Re: Bilen blir inlöst. Vad ska jag begära/räkna med?

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av helvetes

    Jag har faktiskt redan plockat av mina Super Aero (med riktigt fina däck) och satt på original "Aero '92". Jag kan ju höra med försäkringssnubben om jag kan få nåt mer om jag skickar med fälgarna tänkte jag.
    Fråga kan du ju alltid men varför tror du försäkringsbolaget har något intresse av att försöka sälja dina fälgar vidare dyrt och på så sätt minska sina kostnader?
    Nej, det är sant. Men det borde väl ändå vara så att de eventuella "extra" pengarna jag skulle få med Super Aero på istället för original inte når upp till den summa som jag får vid försäljning av dem separat..?

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    386

    Re: Bilen blir inlöst. Vad ska jag begära/räkna med?

    Citat Ursprungligen postat av JSN
    På så gamla bilar är det nästan bara skicket som avgör, men för att få ett ungefärligt pris så titta på http://www.bilpriser.se Sedan kan du alltid fråga vad du kan få plocka av bilen utan att få avdrag på priset, tex fälgarna och sätta på några plåtfälgar...
    /Johan
    Bilvärderingssiter är ju rena skämtet... Den där sidan värderade min 9-5 Aero 00 till 11-16k vid köp av privatperson. Jo tjena säger jag!!
    Nuvarande: Saab 9-3 SC 1.8t BioPower -07 | Saab 9-5 SC 2.0t BioPower -06 |
    Tidigare: Saab 9-3 2.0t -98 | Saab 9-3 Aero SS Hirsch 2.8t -06 | Saab 9-5 Aero -00 |

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Bilen blir inlöst. Vad ska jag begära/räkna med?

    Citat Ursprungligen postat av ekon
    Citat Ursprungligen postat av JSN
    På så gamla bilar är det nästan bara skicket som avgör, men för att få ett ungefärligt pris så titta på http://www.bilpriser.se Sedan kan du alltid fråga vad du kan få plocka av bilen utan att få avdrag på priset, tex fälgarna och sätta på några plåtfälgar...
    /Johan
    Bilvärderingssiter är ju rena skämtet... Den där sidan värderade min 9-5 Aero 00 till 11-16k vid köp av privatperson. Jo tjena säger jag!!
    Och min värderad till 0-15k.
    Min mors bil blev värderad till 25k, ganska gå värdeminskning på 3år (200k)
    Saablös dåre

  9. #9
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: Bilen blir inlöst. Vad ska jag begära/räkna med?

    Citat Ursprungligen postat av helvetes
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Fråga kan du ju alltid men varför tror du försäkringsbolaget har något intresse av att försöka sälja dina fälgar vidare dyrt och på så sätt minska sina kostnader?
    Nej, det är sant. Men det borde väl ändå vara så att de eventuella "extra" pengarna jag skulle få med Super Aero på istället för original inte når upp till den summa som jag får vid försäljning av dem separat..?
    Tror inte du får ett öre extra för att du skickar med andra fälgar, dyr extrautrustning plockar man ju som regel bort, det är ju inte så att man skickar med nya 19" och stereo för 15000kr till skroten.

    Så original som möjligt, det kan säkert bli lite gnäll om man börjar rensa bilen på standard utrustning.

    Skulle nog med säga någonstans runt 10 med tanke på skicket.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

Liknande ämnen

  1. Vad ska jag begära för bilen tro 9-5 Aero?
    Av Jeppe9KTurboS i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-07, 23:56
  2. F-bolaget vill lösa ut bilen, vad begära?
    Av kallekula19 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-02, 14:05
  3. Vad ska man begära för bilen? 9-3 1.9 TiD SC
    Av Alex9-3 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 23:09
  4. Vad kan man begära för pris på bilen?
    Av Twim i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-31, 09:05
  5. Hur mycket kan jag begära för bilen
    Av Nozfer i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-24, 23:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •