Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Frågor ang segt internet & router!

  1. #1
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 903

    Frågor ang segt internet & router!

    Har haft problem med att internet har varit sjukt segt sista tiden!

    Testade idag på inrådan av en kollega att ta bort min router & vips så går det snabbt igen, kopplade in den i höstas då jag skaffade ett PS3 slim men har haft den liggande i ett skåp sen jag fick med den när jag tecknade bredband hos Telia för många år sedan! Routern är en ZyXEL P-320W!

    Som jag förstått inte det modernaste & snabbaste, eftersom det nu går snabbt att surfa igen måste det väl vara routern som felar!??! Har kollat på D-Link DIR 655 men det är rätt många som ger den dåligt betyg samtidigt som många ger den bra, vilka andra finns det att kolla närmre på.. max 1000kr!

    Har ingen laptop just nu men kommer att köpa inom snar framtid, så den ska användas trådlöst till en laptop & min iPhone, samt via nätverkskabel då den redan är dragen för maximal hastighet med den router jag har idag till mitt PS3. Gick väldigt mycket bättre med kabel än trådlöst, men det är väl för att det är kass hastighet på den router jag använder idag när man ska kolla film & lyssna på musik via PS3 Mediaserver!

    Kom med förslag alla som kan nåt om datorer & routrar!

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    384

    Re: Frågor ang segt internet & router!

    Jag gillar d-links 6-serie.

    Men: den gamla skall givetvis kunna prestera tillräckligt bra.
    Kör en firmwareuppgradering (Så blir du av med dina inställningar också ifall du gjort några dumma )

  3. #3
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 903

    Re: Frågor ang segt internet & router!

    Citat Ursprungligen postat av Qvintus
    Jag gillar d-links 6-serie.

    Men: den gamla skall givetvis kunna prestera tillräckligt bra.
    Kör en firmwareuppgradering (Så blir du av med dina inställningar också ifall du gjort några dumma )
    Har kopplat in den nu igen för att kolla om det blir skillnad & nu är internet lika segt igen.... (väntar på http://www......) nere i vänstra hörnet i Firefox varje gång man ska öppna en sida!

    Har kollat på ZyXEL's sida men hittar ingen uppgradering till min, samma version som jag har bara!

    Det sitter en reset knapp på baksidan, man kanske skulle testa att trycka in den?

    Edit: Har tryckt in reset & det blir ingen skillnad, men det borde ju ha nollat alla mina inställningar då jag fick ange koder osv igen. Tänkte på det du sa om att jag eventuellt gjort gjort några dumma inställningar så borde ju dom vara borta nu!

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    384

    Re: Frågor ang segt internet & router!

    En reset tror jag inte nollställer inställningar.

    Vet du hur du ser vad det blir för hastighet? (10/100) Skall förvisso inte spela någon roll. 10Mbit är så pass snabbt att du inte skall uppleva någon fördröjning när du surfar.

  5. #5
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 903

    Re: Frågor ang segt internet & router!

    Citat Ursprungligen postat av Qvintus
    Vet du hur du ser vad det blir för hastighet?
    Har kört lite TPTEST om det är det du menar!?!? Har märkt att jag har väldigt dålig hastighet när jag skickar!

    Testade nyss & fick 15Mbit/s mottagningstest & bara 70Kbit/s i skicka!

    Jag har Telia 12 - 24Mbit

Liknande ämnen

  1. [Internet] Förstärka trådad signal med router?
    Av HerrAlbin i forum Off Topic
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-03-22, 19:22
  2. Hur kommer jag in i min router?
    Av MrTurbo i forum Off Topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-03-21, 13:34
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-15, 19:13
  4. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-06-23, 16:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •