Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Köpt saab 900, startspärr i går inte att starta

  1. #1

    Köpt saab 900, startspärr i går inte att starta

    Hej

    jag har precis köpt mig en saab 900 och när jag köpte den visste jag om att den inte starta på grund av startspärren som går i. Larmet går inte att avaktivera på grund av att fjärrkontrollen är trasig. Jag har fått fram kopplingsschema på bilens el och larm enheten.
    Nu gäller det att bygla, jag får igång bränslepumpen. Men får inte igång motorstyrningen (antar att de är den andra startspärren) motorn går runt och gnista på stiften och soppa fram, Men stiften blir inte blöta...
    Någon som vet mera exakt vart man ska bygla. För enligt saabverkstad ska de gå att bygla sig förbi larmet. Jag förstår att ni tror jag ska stjäla en bil. Men Pm'a gärna eller så kan jag bevis att de är min bil på något vis.

    Mvh Viktor

  2. #2

    Re: Köpt saab 900, startspärr i går inte att starta

    Vad är det för årsmodell? Jag har 1995 larmdosan sitter på sidan om förarsidan. Går att plocka ur larmboxen, sedan finns en bygel att sätta dit istället för larmet. Borde väl säljas av SAAB? Annars kan jag titta på hur det är bygglat. Om du PM:ar mig.

    Har just det problemet att larmet drog ur batteriet. Och det är på så fort jag slår igång den igen.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Startproblem, startspärr? 9000
    Av FredrikAkesson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2013-11-26, 20:26
  2. Startspärr Saab 9000 kan ej starta bilen
    Av Gyllis i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-12-27, 23:41
  3. Startspärr som hindrar min Saab att starta??
    Av Stahlbom i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-12-30, 18:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •