Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: Cykel efter eget huvud

  1. #21
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    656
    Medlem#
    5690

    Re: Cykel efter eget huvud

    Ställer mig till skaran som tycker detta är intressant, då jag på något sätt fått upp intresset för racercyklar! Är helt novis på området och kan passa på att fråga om ni känner till något bra forum? Jag har nog hittat minst 10 st olika svenska men har svårt att bedöma seriositeten på de.

    Hoppas på att införskaffa en cykel inom kort då suget verkligen börjar bli enormt!
    Marcus Lind

  2. #22
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 396
    Jag har inte hittat nåt svenskt forum för cykelnördar som är riktigt bra och stor snurr på. Däremot finns väldigt mycket saklig info att hitta på de som finns, t ex cykelforum.se och happymtb.org. Det finns svenska fixie/singlespeed-communities som kanske är bra men de har jag inte kollat upp ordentligt, men har en känsla av att fixedgear.se är bra.

    Ytrikes i europa är nörderiet för äldre cyklar (f a racercyklar) riktigt skitstort. Holland, Belgien och stora delar av Italien Spanien och Frankrike har cykelsporten i blodet på samma sätt som engelsmännen har sin fotboll, dvs det är nästan som religion. Vilka utrikiska forum som är bra fart på har jag inte fått grepp om, det finns så många. Sen så är ju cykelhobbyn tämligen mångfasetterad med så att säga många grenar på trädet, så hittar man bara rätt sökbegrepp så kan man googla sig både blodig i ögonen och rejält blöt i brallan.

    Det senaste jag hittat i svår cykelfetischism är en årlig utställning i en ort som heter Neerkant i Holland, som jag bara måste besöka nån gång i livet. Smakprov hos London fixed-gear & single-speed - och en slideshow hos flickr som är av blandad kvalle men på det stora hela en absolut given lägg-till-favoriter Stalen Ros slideshow...

    Å sen så finns USA. Man kan tro att de bilfixerade amrisarna inte intresserar sig för cykling, men vafan cykelsport och kreativ cykelbyggning är bara sjukt stort i USA.

    För att inte tala om Japan...
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  3. #23
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    798

    Re: Cykel efter eget huvud

    Jag ska oxå ta upp mitt cyklande igen tänkte jag, i fredags köpte jag min första racer, http://www.henrikssonscykel.se/pub_i...white_1204.jpg
    Kolfiberram, gaffel och sadelstolpe

    Mtb kör jag på en Cannondale som jag köpte för typ fem år sedan.
    Audi A4 3.0 TDI Quattro -06
    9000 Aero -96, steg4
    Husqvarna 449TE -11

  4. #24
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    656
    Medlem#
    5690

    Re: Cykel efter eget huvud

    Citat Ursprungligen postat av Eyeball
    Jag ska oxå ta upp mitt cyklande igen tänkte jag, i fredags köpte jag min första racer, http://www.henrikssonscykel.se/pub_i...white_1204.jpg
    Kolfiberram, gaffel och sadelstolpe

    Mtb kör jag på en Cannondale som jag köpte för typ fem år sedan.
    Ingen dålig kärra det där Nu måste du ge ett omdöme på den!

    När börjar höstpriserna komma till butik tror ni? Är det lönt att köpa nytt nu eller ska man vänta lite i hopp om att kunna pruta/köpa utgående modeller?
    Marcus Lind

  5. #25
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    798

    Re: Cykel efter eget huvud

    Citat Ursprungligen postat av Unique87
    Citat Ursprungligen postat av Eyeball
    Jag ska oxå ta upp mitt cyklande igen tänkte jag, i fredags köpte jag min första racer, http://www.henrikssonscykel.se/pub_i...white_1204.jpg
    Kolfiberram, gaffel och sadelstolpe

    Mtb kör jag på en Cannondale som jag köpte för typ fem år sedan.
    Ingen dålig kärra det där Nu måste du ge ett omdöme på den!

    När börjar höstpriserna komma till butik tror ni? Är det lönt att köpa nytt nu eller ska man vänta lite i hopp om att kunna pruta/köpa utgående modeller?

    Nä, den verkar bra, ska ge ett omdöme när jag testat lite, har bara hunnit ta en inställningstur för att justera in skor och sadel.

    Höstpriserna har nog redan kommit, jag fick iaf rabbat på denna, dock hade jag fått bättre rabbat på cannondalen, men fanns ju inte i rätt size.
    Audi A4 3.0 TDI Quattro -06
    9000 Aero -96, steg4
    Husqvarna 449TE -11

  6. #26
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    172

    Re: Cykel efter eget huvud

    I vilken tysk butik hittade du styret? Jag har letat länge efter ett så smalt cowhorn. Själv sitter jag titt som tätt och tittar på sidan: www.framebuilding.com
    för att planera mitt kommande cykelprojekt. Ska bara bygga klart de två halvfärdiga cyklarna som står här hemma först...

  7. #27
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    798

    Re: Cykel efter eget huvud

    Nu har det blivit tre turer, första va en inställningstur på ca 1mil, andra på tre mil, idag trampade jag fem mil.

    Så här långt känns den iaf kanon! Va det rullar på bra jämfört med en mtb som jag mest kört!
    På turen idag hade jag ett snitt på knappa 35km/h och då har jag inte cyklat på flera år!
    Cykeln känns styv, bra respons när man tar i, står upp i backar.

    Men för det priset borde den vara bra!
    Livstids garanti på ramen!
    Audi A4 3.0 TDI Quattro -06
    9000 Aero -96, steg4
    Husqvarna 449TE -11

  8. #28
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 396
    Citat Ursprungligen postat av Maran
    I vilken tysk butik hittade du styret? Jag har letat länge efter ett så smalt cowhorn. Själv sitter jag titt som tätt och tittar på sidan: http://www.framebuilding.com
    för att planera mitt kommande cykelprojekt. Ska bara bygga klart de två halvfärdiga cyklarna som står här hemma först...
    Styret från bike-discount.de

    Pass opp här, för det finns en annan tysk sida som heter nästan likadant, men det är denna som "gäller".

    En engelsk också, som jag har beställt från och verkar mycket bra: chainreactioncycles.com
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  9. #29
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    656
    Medlem#
    5690

    Re: Cykel efter eget huvud

    Nu ska det börjas!! Fel pedaler tills mitten av nästa vecka, då kommer även skor i rätt storlek hem.

    Marcus Lind

  10. #30
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    656
    Medlem#
    5690

    Re: Cykel efter eget huvud

    Första turen: 55km. Rätt roligt om man jämför med en vanlig cykel! Märktes dock att man är rätt otränad. Efter 30km så började minsta backe kännas som en stor klättervägg!
    Marcus Lind

Liknande ämnen

  1. Tips på dubbdäck till cykel
    Av Herr Thomas i forum Off Topic
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-02-24, 00:24
  2. Byta vevlager på cykel / rotationsriktning?
    Av Herr Thomas i forum Off Topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-07, 11:30
  3. GPS till cykel/EU25-moped?
    Av Hjulspinn i forum Off Topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-13, 13:23
  4. Designa eget emblem, vem kan göra det efter egna önskemål?
    Av KaptenKidd i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-02, 17:50
  5. [LÖST] Placering av huvud- och slavcylinder 9000 -93
    Av Maitoman i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-05-18, 18:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •