Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Biopower 2,0T vs. 2,3T

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Romakloster
    Inlägg
    81

    Biopower 2,0T vs. 2,3T

    Funderar på att köpa en 9-5 sportcombi -07-08.
    Undrar hur stor är skillnaden mellan 2,0 & 2,3 vad gäller bränsleförbrukning, körbarhet (vrid/effekt, mjuk/hård gång), manuell vs. automat, utrustningsnivå (är 2,3 (valigtvis) bättre utrustad eller??...) samt är ev. prisskillnad värd det?
    Tacksam för svar.
    Mvh Daniel
    Mvh Daniel

    Saab 9-5SC 2,3t Bio Power Vector Anniversary 2007

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Romakloster
    Inlägg
    81

    Re: Biopower 2,0T vs. 2,3T

    Är det ingen som har något att säga om detta?
    Jag menar, vilken är det vettigaste köpet?
    Mvh Daniel
    Mvh Daniel

    Saab 9-5SC 2,3t Bio Power Vector Anniversary 2007

  3. #3
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 235

    Re: Biopower 2,0T vs. 2,3T

    Hej och välkommen

    Det är väl ingen som vaknar till av trådrubriken då det inte ens finns 2.0T eller 2.3T. Du hittar bara 2.0t eller 2.3t

    Med lite sök finns svaren på frågorna bland alla trådar.

    Jag som åkt en 9-5 SC 2,0t biopower med steg1 under 11000 mil hade tagit en sådan. Se http://www.nordictuning.com/stcs/ams_no ... r_test.pdf

    Att en 2.3 skulle ha mer utrustning än 2.0 kan jag inte tänka mig att det stämmer. Många är företagsbilar och begränsas i många falla vad bilpolicyn säger.

    Det blir en råare gång i en 2.3

    /Fred
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Romakloster
    Inlägg
    81

    Re: Biopower 2,0T vs. 2,3T

    Hehe, visste inte att det var så noga med versalerna...
    Då kan man lika gärna titta efter 2,0t (med litet t ), är inte ute efter hästarna primärt utan en säker familjebil som är trevlig att köra...

    Vad skiljer utrustningspaketen åt? Har sett Linear (som väll är basicutrustning), Pilot och Vector (som fler 2,3t verkar har).

    Tack Fred

    Mvh Daniel
    Mvh Daniel

    Saab 9-5SC 2,3t Bio Power Vector Anniversary 2007

  5. #5
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 235

    Re: Biopower 2,0T vs. 2,3T

    Här är bibeln gällande utrustningspaket. Linear, Vector och Aero är designlinjer. Sedan blir det paket som tex Pilot.http://www.wallentin.be/SAAB/SAAB%20modellyear.html

    Tex M06-07 http://www.wallentin.be/SAAB/modellyear%20M06_M07.html

    Där hittar du prislista också http://www.wallentin.be/SAAB/Pris%20til ... 06-07.html

    Hitta du en 2,0t bio med mycket utrustning för att sedan bjuda den på ett steg1 för att få den som den borde varit från fabrik.

    /Fred
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  6. #6

    Re: Biopower 2,0T vs. 2,3T

    Citat Ursprungligen postat av daniel1973
    Hehe, visste inte att det var så noga med versalerna...
    Då kan man lika gärna titta efter 2,0t (med litet t ), är inte ute efter hästarna primärt utan en säker familjebil som är trevlig att köra...

    Vad skiljer utrustningspaketen åt? Har sett Linear (som väll är basicutrustning), Pilot och Vector (som fler 2,3t verkar har).

    Tack Fred

    Mvh Daniel
    Vet inte om det skiljer så värst mycket men har en 2,3t och varför snåla ? he he
    Bränsle förbrukningen ska man kanske inte nämna i stadstrafik E85 och automat = dålig kombination ligger ganska högt dock är landsväg en hyffsad siffra i mina ögon.
    En sak jag kan rekommendera är iallafall att se efter en vector med pilot paket och så mycket x-tra utrustning som möjligt då dom e klart trevligare på alla sätt sport chassi ,el-stolar med minne ,hel skinn, xenon ljus och el infällbara speglar ja lite sånt godis är ju inte dumt att ha ?
    Samt att icke förglömma spoiler paketet som sitter på (en Linear ser ju naken ut)

    Bara min åsikt hoppas det kan hjälpa dig lite mer på vägen.

    Mvh Mats
    9-5 Vector SC 2,3t Biopower -07
    http://www.garaget.org/?car=189452&image=1774714

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    827

    Re: Biopower 2,0T vs. 2,3T

    Citat Ursprungligen postat av Fral
    Hej och välkommen

    Det är väl ingen som vaknar till av trådrubriken då det inte ens finns 2.0T eller 2.3T. Du hittar bara 2.0t eller 2.3t
    /Fred
    Njaa, om vi ska vara sånna så finns det ju faktiskt 2.3T, bensinare då alltså, men iaf.
    Goin' on rage n anabolic fuel!!

  8. #8
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 235

    Re: Biopower 2,0T vs. 2,3T

    Citat Ursprungligen postat av G-man
    Njaa, om vi ska vara sånna så finns det ju faktiskt 2.3T, bensinare då alltså, men iaf.
    Men när trådrubriken klart och tydligt säger biopower faller 2.3T/220.

    /Fred
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Romakloster
    Inlägg
    81

    Re: Biopower 2,0T vs. 2,3T

    Citat Ursprungligen postat av Kvarten
    Vet inte om det skiljer så värst mycket men har en 2,3t och varför snåla ? he he
    Bränsle förbrukningen ska man kanske inte nämna i stadstrafik E85 och automat = dålig kombination ligger ganska högt dock är landsväg en hyffsad siffra i mina ögon.
    En sak jag kan rekommendera är iallafall att se efter en vector med pilot paket och så mycket x-tra utrustning som möjligt då dom e klart trevligare på alla sätt sport chassi ,el-stolar med minne ,hel skinn, xenon ljus och el infällbara speglar ja lite sånt godis är ju inte dumt att ha ?
    Samt att icke förglömma spoiler paketet som sitter på (en Linear ser ju naken ut)

    Bara min åsikt hoppas det kan hjälpa dig lite mer på vägen.

    Mvh Mats
    Det blir ju mest landsväg och här på gotland så är det ju 80 på alla vägar.


    Tittar på en 2,3t SC Vector Anniversery -07 som verkar interresant. Välutrustad som du säger och den snygga isblå färgen.


    Tack för alla åsikter.


    Mvh Daniel
    Mvh Daniel

    Saab 9-5SC 2,3t Bio Power Vector Anniversary 2007

  10. #10

    Re: Biopower 2,0T vs. 2,3T

    Vill bara poängtera det Fral länkade till, wallentin.se. Där kan du verkligen lära dig det mesta. Men grundtänket för dig borde vara: Vector med pilotpaket. Då får du en hel del lull-lull. Sen finns det bonusar som helskinn och cd-växlare mm. mm. som vissa bilar har. Observera att halvskinn är standard på Vector. Den klädseln är riktigt fin tycker jag. Verkar slittålig och är inte fläckkänslig. Föredrog faktiskt halvskinnet framför helskinn när jag köpte min, men det är ju en smaksak.

    Köp den bil som passar in på dessa kriterier samt är i finast skick och funkar med dina egna önskemål om färg och miltal. Låt 2,0 eller 2,3 vara sekundärt. 2,0 är mycket vanligare.
    Saab 9-5 Vector -06

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Romakloster
    Inlägg
    81

    Re: Biopower 2,0T vs. 2,3T

    Har hittat denna Vector 2,3t Anniverserypkt:
    http://www.bytbil.com/bilar/saab/9-5/jvecfrdg/
    Gillar färgen och den har den utrustning jag kräver och lite till....
    Är priset vettigt?
    Någon som vet något om firman J Forsberg Bil AB - VALSKOG?

    Mvh Daniel
    Mvh Daniel

    Saab 9-5SC 2,3t Bio Power Vector Anniversary 2007

  12. #12

    Re: Biopower 2,0T vs. 2,3T

    Priset verkar enligt min mening förvånansvärt bra. Jag skulle störa mig på miltalet, men å andra sidan är 12000 mila-servicen (förutsätter man) gjord, och den är dyr. Ingen aning om firman.
    Saab 9-5 Vector -06

  13. #13
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    570

    Re: Biopower 2,0T vs. 2,3T

    Citat Ursprungligen postat av Mastodontfilms-Mats
    Priset verkar enligt min mening förvånansvärt bra. Jag skulle störa mig på miltalet, men å andra sidan är 12000 mila-servicen (förutsätter man) gjord, och den är dyr. Ingen aning om firman.
    Tycker priset är lite i underkant trots att den har gått lite sisådär halvlångt. Men stort plus är att 12k milaservicen är gjord.
    Honda Accord 2.2 iDTEC Automat Tourer 2009
    9-5 SC Vector 2.0t Biopower 2006 Såld.

  14. #14
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    570

    Re: Biopower 2,0T vs. 2,3T

    Jag trodde att helskinn var standard i Vector-paketet. Min har helskinn, men det var väl en option.

    Jag tycker helskinnet håller sig riktigt fräscht trots att bilen nu har gått drygt 11k mil och att det var en företagsbil från början. (Ja jag har fördomar mot hur sådana bilar ibland underhålls ivändigt. Eller snarare inte underhålls.) Men jag har underhållit det väldigt noga med specialprodukter som används av rekonditionerare.
    Honda Accord 2.2 iDTEC Automat Tourer 2009
    9-5 SC Vector 2.0t Biopower 2006 Såld.

Liknande ämnen

  1. Skillnader i hårdvara i B207 Biopower vs bensin
    Av icbm i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2021-02-06, 23:24
  2. Skillnad 1,8t biopower och 2,0t biopower
    Av kolven28 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2014-04-21, 18:40
  3. [LÖST] Biopower vs. icke Biopower samma hårdvara? OG9-5 B2x5
    Av SaabAero i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 01:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •