Tänkte nu lägga upp en liten tråd på vad jag gör med min og900 Aero.
Tanken är att det ska "bli" en Saab og900 Viggen

För er som räknar med en snabb och aktiv tråd kan nog bli aningen besvikna då tid och pengar inte finns i överflöd då man har familj och hus (och sambon går hemma och är mammaledig).
Anyway.


Projektet
Finns:
Saab 900 Aero T16 (198
• 2,3t långtopp
• 2,1 insug
• Röda 431 spridare
• Di-tändning
• Saab 9000 IC med ökat luftflöde
• Garrett TD04 16t aggregat
• 3" system med batteriböj från turbon (batteri flyttat till bagagen)
• Stum 5 växlad låda med växelförarled i stål.
• Bilstein racedämpare fram
• Bilstein sportdämpare bak
• Slitsade 9000 Tarox-skivor med Tarox-belägg fram
• Originalskivor med Tarox-belägg bak
• Stålomspunna bromsslangar runt om
• 17" Integralfälgar.
• 16" Aerofälgar (på sikt med R-däck).

Sen råkar det vara så att jag är lite av en "drömmare" så idéer och drömmar finns (dock brist på pengar,

kunskap och tid).
Så här är mina framtidsplaner (sen får vi se vad som blir verklighet och vad som förblir dröm).

[/] Viggenfront
[ ] H.U.D (Heads-Up-Display)
[ ] Viggenmärke här och var
[ ] Dubbla avgas (lika Turbo X)
[ ] Fräscha upp motorrummet
[ ] Fixa till så att man kan få i 5:an utan att lyfta på backknoppen (får se hur vi löser det)
[ ] Ta bort dragkrok
[ ] Airflowbakspoiler (eller bygga om befintlig)
[ ] Xenonlook
[ ] Devileyes
[ ] Bättre luftning till IC och luftfilter
[ ] Fixa innertaket (delvis hängande idag)
[ ] Glasfiberhuv
[ ] Lätta bilen på de ställen som går att lätta (utan att det blir fult eller störande)
[ ] Halvbur (eller helbur, vi får se)
[ ] Turbo X-fälgar (om detta är möjligt vill säga)
[ ] Etanolkonvertering







Fler bilder finns på garaget: http://www.garaget.org/?car=183340