Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Styrenhet till Centrallås problem

  1. #1

    Styrenhet till Centrallås problem

    Tjena,
    Min saab 900 2,0t -97 bestämde sig tidigare i våras för att inte låta mig stänga av larmet vilket i sin tur ledde till att bilen inte gick att starta. Problemet är lokaliserat till styrenheten som korkat nog sitter under förarstolen (utsätts alltså för maximalt med väta snöiga vintrar). Vi har försökt koppla förbi centrallåset men en emobilizer gör att bilen ändå inte startar.

    Han som hjälper mig (och som dessutom är betydligt mer kunnig än vad jag är) säger att vi antagligen måste hitta en annan styrenhet med emobilizer och tillhörande fjärrkontoll för att kunna lösa problemet.

    Min fråga till er är nu om någon har erfarenhet av detta innan och om det finns några alternativa lösningar?

    Tacksam för alla svar! Fridens /Carl

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888

    Re: Styrenhet till Centrallås problem

    Hm, vilken typ och årsmodell är det på "min Saab" då?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3

    Re: Styrenhet till Centrallås problem

    Sorry, det är en 900 2,0t -97a

  4. #4
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 581
    Medlem#
    4156

    Re: Styrenhet till Centrallås problem

    Vet inte svaret på din fråga annat än att det rimligtvis går det att ta bort på något sätt men frågan är ju snarare hur mycket jobb det är kontra att fixa en annan enhet..

    Däremot, mig veterligen är det två olika styrenheter för larm och centrallås...

    Det som sitter under förarstolen är styrenheten till larmet.

    Styrenheten till centrallåset sitter under handskfacket vid passagerarnas fötter.

    När du trycker på knappen så går det en signal från larmstyrenheten till centrallåsenheten för att den ska låsa/låsa upp.

    Bara så att ni inte blandar ihop äpplen och päron när ni är ute och jagar reservdelar menar jag och får en centrallåsenhet när ni i själva verket ska ha ett komplett larm..
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  5. #5

    Re: Styrenhet till Centrallås problem

    Okej så det är styrenheten till larmet jag är ute efter? För det är så att fjärrkontrollens kontroll lampa blinkar men den kan inte stänga av larmet och därmed startspärren (det sitter en kontroll lampa för det under framrutan som ska sluta blinka meninte gör det). Så det kan ju vara så att det är något fel på mottagaren också? Det enklaste hade varit om man bara hade kunnat koppla ur larm och centrallås och använda det hederliga sättet att öppna. Men vad jag förstår är själva larmet sammankopplat med bilen på ett sådant sätt att det inte går utan den styrenheten?

    Fridens

Liknande ämnen

  1. Styrenhet centrallås
    Av axeljohan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-10, 12:04
  2. Var sitter relä resp styrenhet för centrallås på 900 -95?
    Av Sergel i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-24, 21:38
  3. styrenhet centrallås og900.... brådskande
    Av cpqpred i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-01, 02:01
  4. Hur byta styrenhet t. centrallås, 9k 96
    Av kryckmeister i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-06, 21:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •