Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Kopplings problem 900ng cab (tar tidigt)

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    17

    Kopplings problem 900ng cab (tar tidigt)

    hallå har en saab 900 ng cab som det är kopplings problem på, bilen inhanlades förra hösten med relativt ny koppling bytt på verkstad inget hemma meck. men kopplingen tar dirkekt i botten så de finns inget dragläge, har provat att byta vajer eftersom den är självjusterande men hjälpte inte ett dugg väldigt tacksam för svar!
    kör saab 93 2.0T

    www.garaget.org/ruben_89

  2. #2

    Re: Kopplings problem 900ng cab (tar tidigt)

    Hej jag har haft samma problem med min saab 900 cab 95a och det går tydligen att justera kopplingen det sitter under ratten en dosa som man kan justera.
    SAAB 900 CAB 2.0T 185hk+

  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: Kopplings problem 900ng cab (tar tidigt)

    har caben egen kopplingskonstruktion?
    Att det skulle finnas någon justeringsrej under ratten har jag inte sett till, iaf inte som justerar kopplingen.

    Det man kan justera ytterligare är spelet i pedalen, många 900or har ganska stort spel innan det liksom börjar dra i vajern, går att shimsa upp med brickor.

    Vart köpte du vajern?

    jag har upplevt skiftande kvalitet på dessa. lika så finns det både självjusterande och manuellt justerbara på marknaden.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  4. #4

    Re: Kopplings problem 900ng cab (tar tidigt)

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    har caben egen kopplingskonstruktion?
    Att det skulle finnas någon justeringsrej under ratten har jag inte sett till, iaf inte som justerar kopplingen.

    Det man kan justera ytterligare är spelet i pedalen, många 900or har ganska stort spel innan det liksom börjar dra i vajern, går att shimsa upp med brickor.

    Vart köpte du vajern?

    jag har upplevt skiftande kvalitet på dessa. lika så finns det både självjusterande och manuellt justerbara på marknaden.
    Det var precis vad jag menade under ratten (pedalerna) min koppling var nybytt när jag köpte bilen men tog i princip i botten men nu känns den som ny efter justering. behövdes aldrig shimsa upp med brickor på min.
    SAAB 900 CAB 2.0T 185hk+

  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: Kopplings problem 900ng cab (tar tidigt)

    Citat Ursprungligen postat av codden83
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    har caben egen kopplingskonstruktion?
    Att det skulle finnas någon justeringsrej under ratten har jag inte sett till, iaf inte som justerar kopplingen.

    Det man kan justera ytterligare är spelet i pedalen, många 900or har ganska stort spel innan det liksom börjar dra i vajern, går att shimsa upp med brickor.

    Vart köpte du vajern?

    jag har upplevt skiftande kvalitet på dessa. lika så finns det både självjusterande och manuellt justerbara på marknaden.
    Det var precis vad jag menade under ratten (pedalerna) min koppling var nybytt när jag köpte bilen men tog i princip i botten men nu känns den som ny efter justering. behövdes aldrig shimsa upp med brickor på min.
    Hmm märkligt för nått sånt har jag inte hittat och jag har bytt flertalet kopplingsvajrar, justera pedalerna gör du med brickor ute i motorrummet där vajern går genom torpeden.
    Annars är det nått hemmameck du gjort.

    Ta gärna bilder på vad det är du justerat!

    Kan ju även tänkas att Caben har nått annat system.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

Liknande ämnen

  1. Kopplings problem på 9-5 00:a
    Av JkbPower i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-20, 17:25
  2. saab 900ng Kopplings wire problem
    Av -emil- i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-12-22, 18:26
  3. Kopplings problem!
    Av SAAB SCANIA i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-24, 17:00
  4. Kopplings problem 900ng
    Av maruthi i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-06-03, 15:38
  5. Kopplings problem.
    Av David_ i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-08, 22:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •