Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Integrerad handsfree till og9-3

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    170

    Integrerad handsfree till og9-3

    Finns det integrerad handsfree till og9-3 att köpa nånstans?

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 327
    Om din bil är föreberedd för handsfree så räcker det med att du köper en kabel hos din saab-åf för resp. handsfree. Mycket lätt att koppla in och finns till många märken av hf-satser. Dock ingen saab-original hf-sats.

    Denna kabel koplas till vda-kontaktdonet i centerkonsolen och sedan till hf-satsen, lite plug-and-play om man säger så
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 939

    Re: Integrerad handsfree till og9-3

    Citat Ursprungligen postat av frostman
    Finns det integrerad handsfree till og9-3 att köpa nånstans?
    Jag köpte och fick min monterad hos/av The Phonehouse i samband med att jag köpte min P910i.
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    170
    Hmmm, alltså med integrerad menar jag en som inte är beroende av ens egna mobil utan att man kan ha ett SIM-kort som alltid sitter i bilen och när tändningen är på så fungerar den och man kan stänga av sin egna mobil men använda samma nummer...

    Bilen är HF-förberedd så får bli halv-integrerad (kanske var lite otydlig med vad jag menade med integrerad i frågan) om inte hel-integrerad finns att köpa.

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 327
    Citat Ursprungligen postat av frostman
    Hmmm, alltså med integrerad menar jag en som inte är beroende av ens egna mobil utan att man kan ha ett SIM-kort som alltid sitter i bilen och när tändningen är på så fungerar den och man kan stänga av sin egna mobil men använda samma nummer...

    Bilen är HF-förberedd så får bli halv-integrerad (kanske var lite otydlig med vad jag menade med integrerad i frågan) om inte hel-integrerad finns att köpa.
    Ok, då förstår jag. Finns inte att tillgå till en og9-3a. Möjligt om du köper eftermarknadsprylar, men inte något som saab tillhandahåller.
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    170
    Surt, borde ju va standardtillbehör till alla bilar. Får väl köra på halvintegrerat då.

  7. #7
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 939
    Citat Ursprungligen postat av frostman
    Surt, borde ju va standardtillbehör till alla bilar. Får väl köra på halvintegrerat då.
    Det gäller ju att operatören stöder den typen av funktionalitet också, och jag tror inte det är speciellt vanligt vare sig som tjänst/produkt eller ens efterfrågat från konsument.

    De gånger jag har testat något liknande, med Comviq i det här fallet, så har jag varit långt ifrån nöjd med resultatet. Det funkar, visst, men med intressanta resultat...

    Jag är helnöjd med att kunna slänga in mobilen i bilen, och låta den kommunicera ljudet över bilstereon. Telefonen får laddas samtidigt, så det finns ingenting funktionsmässigt att gnälla på för min del.
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  8. #8
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 893
    Citat Ursprungligen postat av frostman
    Surt, borde ju va standardtillbehör till alla bilar. Får väl köra på halvintegrerat då.
    Förstår dig, är så skönt att bara stänga av sin vanliga och låta alla samtal gå till bilen. Det som är fördelen med riktig telefon i bilen.
    Att stoppa i sin egen är ju inte så överdrivet latjo men funkar.

    Vet inte hur comviq är när det gäller multikort men kör man telia funkar det kanon. Saknar detta något fruktansvärt i min bil.
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-02-04, 19:03
  2. Handsfree HCA-20 till HCA-60 konvertering 9-5
    Av ime95mos i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-10-26, 17:51
  3. Koppla in handsfree till AS2 (9-5)
    Av dekagon i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-08-03, 11:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •