Ursprungligen postat av
Tony 418
Ja det ska vara Trionic på den, och det bör sitta en T25 på den som jobbar bäst upp till strax över 200 Hk men som kan pressas en skaplig bit till om man envisas och inte har krav på evig livslängd eller maxeffekt under långa stunder.
Laddtrycket skall styras av programvaran och pillande med egna idéer på eller runt wastgatedosa slangar och magnetventiler är gränsande till idioti om man frågar mig. Detta för att systemet är känsligt och det under dessa experiment inte kan tillses att bränsle och tändning passar det upptvingade trycket, med risk för motorskador.
Kabeln du nämner är säkert den fördragna som skall vara till magnetventilen på Ftt-modellerna.
Har du kontrollerat att du har en IC på din bil herr Bolin...? Alla Ltt har inte det, samt saknar magnetventilen. Vissa har däremot båda men ett Ltt-progg i styrlådan.
Har du vägarna förbi mitt garage så kan jag ta en kik i styrlåda/program och se hur bilen gått och mått, och kanske visa dig lite så att du får en liten inblick i hur komplext systemet är. Kanske det kan dämpa din (vad jag förstår) iver att börja fingra på egen hand med glada idéer om att mickla med laddtrycket och trixa med soppan m.m. när du ser hur mycket mer det handlar om än på en gammal KJet eller LH-motor.... :-)
Kan ju rädda dig från tårar om inte annat... ;-)
MVH Tony