Resultat 1 till 20 av 20

Ämne: Förslag ang Race crew/flaggvakter!

  1. #1
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    2 948

    Förslag ang Race crew/flaggvakter!

    När jag stod i kön in till Knutstorp igår kom Lillemor fram till mig och frågade om jag kunde tänka mig att stå flaggvakt under dagen och det kändes självklart att ställa upp så att det fler skall få chansen att leka på banan...

    Tyvärr blev det så att på det första bankörningspasset stod jag och snackade med folk den första stunden innan jag ställde mig i kö för att komma ut på banan och dessvärre blev det så att jag inte hann ut innan bankörningspasset var slut. Eftersom jag skulle stå som flaggvakt under sista passet blev jag alltså utan bankörningstillfälle...


    Förslag:
    Skulle man inte kunna ordna så att de som ställer upp och hjälper till med flaggning skulle kunna få en "fribiljett" förbi kön på det passet då de inte är upptagna med flaggandet? Som det funkade igår kändes det inte sååå kul för min del!
    Bruksbil: Opel Insignia med A20NHT. Busbil: Mazda MX-5 -91
    Största problemet med stämningen på detta forum är det lilla antal personer som ideligen klagar över stämningen.

  2. #2
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 912
    Medlem#
    2959

    Re: Förslag ang Race crew/flaggvakter!

    Citat Ursprungligen postat av Mats 2720
    När jag stod i kön in till Knutstorp igår kom Lillemor fram till mig och frågade om jag kunde tänka mig att stå flaggvakt under dagen och det kändes självklart att ställa upp så att det fler skall få chansen att leka på banan...

    Tyvärr blev det så att på det första bankörningspasset stod jag och snackade med folk den första stunden innan jag ställde mig i kö för att komma ut på banan och dessvärre blev det så att jag inte hann ut innan bankörningspasset var slut. Eftersom jag skulle stå som flaggvakt under sista passet blev jag alltså utan bankörningstillfälle...


    Förslag:
    Skulle man inte kunna ordna så att de som ställer upp och hjälper till med flaggning skulle kunna få en "fribiljett" förbi kön på det passet då de inte är upptagna med flaggandet? Som det funkade igår kändes det inte sååå kul för min del!
    Bra förslag Mats!
    Jag är ledsen för din skull. Förstår om det känns taskigt att ställa upp och sen inte få något tillbaka. Jag tror alla här har förståelse för att vissa i crewn och andra frivilliga skulle få förtur. Det är ni väl värda!

    Mvh Stoffe

  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ytterby, Kungälv
    Inlägg
    5 548
    Medlem#
    829
    Bra förslag Mats ..

    Vi har styrelsemöte om ca 2v .. jag skall ta med mig frågan och ta upp det då.

    MVH
    Magnus
    /M.Krantz no.829 ..
    Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
    RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    2 948
    >>Krantz

    Perfekt! Funkar detta med "fribiljett" tror jag att fler skulle kunna tänka sig att flaggvakta - det är faktiskt riktigt kul! Man står med bra uppsikt över banan och har förstaparkett till doften av brända bromsar och däcksrök!

    Dessutom kan man ha riktigt roligt åt folks mer eller mindre lyckade spårval
    Bruksbil: Opel Insignia med A20NHT. Busbil: Mazda MX-5 -91
    Största problemet med stämningen på detta forum är det lilla antal personer som ideligen klagar över stämningen.

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Lerum
    Inlägg
    3 837
    Jaha, så du menar att flaggvakter skall kunna njuta av det du nämner ovan OCH få förtur till banan?? Nån måtta på förmånerna får det ju vara...



  6. #6
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ytterby, Kungälv
    Inlägg
    5 548
    Medlem#
    829
    Citat Ursprungligen postat av Mats 2720
    Perfekt! Funkar detta med "fribiljett" tror jag att fler skulle kunna tänka sig att flaggvakta - det är faktiskt riktigt kul! Man står med bra uppsikt över banan och har förstaparkett till doften av brända bromsar och däcksrök!
    Absolut .. tycker att det är ett bra förslag. Det finns lite saker bara som att om man skall vara flaggvakt på sen körning och men får "fribiljett" till tidigare körning så kanske man drar hem .. men alla är ju inte sådanna .. men men .. tanken är mycket bra och jag skall helt klart ta upp det på mötet.
    Citat Ursprungligen postat av Mats 2720
    Dessutom kan man ha riktigt roligt åt folks mer eller mindre lyckade spårval
    jaha .. nu fattar jag varför du alltid såg ut att ha så kul då jag körde förbi dig vid din postering ......
    /M.Krantz no.829 ..
    Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
    RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB

  7. #7
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    2 418
    [quote=Krantz]
    Citat Ursprungligen postat av Mats 2720
    Perfekt! Funkar detta med "fribiljett" tror jag att fler skulle kunna tänka sig att flaggvakta - det är faktiskt riktigt kul! Man står med bra uppsikt över banan och har förstaparkett till doften av brända bromsar och däcksrök!
    Absolut .. tycker att det är ett bra förslag. Det finns lite saker bara som att om man skall vara flaggvakt på sen körning och men får "fribiljett" till tidigare körning så kanske man drar hem .. men alla är ju inte sådanna .. men men .. tanken är mycket bra och jag skall helt klart ta upp det på mötet.
    Citat Ursprungligen postat av "Mats 2720":1pslx371
    Dessutom kan man ha riktigt roligt åt folks mer eller mindre lyckade spårval
    jaha .. nu fattar jag varför du alltid såg ut att ha så kul då jag körde förbi dig vid din postering ...... [/quote:1pslx371]



    Dom som får "fribiljett" och som sedan inte ställer upp kan ni ju anteckna och sedan inte fråga någon mer gång.
    Om du sparkar en tiger i baken, bör du vara beredd på att handskas med dess käftar

  8. #8
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    2 948
    Citat Ursprungligen postat av Mrs Z
    Dom som får "fribiljett" och som sedan inte ställer upp kan ni ju anteckna och sedan inte fråga någon mer gång.
    Precis! Man får ju verkligen hoppas att folk inte skriver upp sig enbart för "fribiljetten" - resultatet blir ju då att det inte finns folk tillräckligt för det sista bankörningspasset. Gissa om de personerna blir populära då!!!
    Bruksbil: Opel Insignia med A20NHT. Busbil: Mazda MX-5 -91
    Största problemet med stämningen på detta forum är det lilla antal personer som ideligen klagar över stämningen.

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Lund, Skåne
    Inlägg
    279
    Medlem#
    4636
    på mitt gamla jobb fick man en triss lott för väl uttänkta idéer som ökade produktiviteten. Mats trisslotten är din, med guldstjärna i kanten
    "Livet Börjar vid 1,5 bar"
    Nu äntligen en 9-3 X XWD Biopower 210hk -10 VIT. och en tvåhjuling med 94hk, rolig som f*n för att vara så stor.
    #4636

  10. #10
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    2 948
    Citat Ursprungligen postat av zodiak06
    på mitt gamla jobb fick man en triss lott för väl uttänkta idéer som ökade produktiviteten. Mats trisslotten är din, med guldstjärna i kanten
    Wow!!! Jag köper den på vägen hem!
    Bruksbil: Opel Insignia med A20NHT. Busbil: Mazda MX-5 -91
    Största problemet med stämningen på detta forum är det lilla antal personer som ideligen klagar över stämningen.

  11. #11
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ytterby, Kungälv
    Inlägg
    5 548
    Medlem#
    829
    Här har du mats ...

    /M.Krantz no.829 ..
    Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
    RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB

  12. #12
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    4 640
    Citat Ursprungligen postat av zodiak06
    på mitt gamla jobb fick man en triss lott för väl uttänkta idéer som ökade produktiviteten. Mats trisslotten är din, med guldstjärna i kanten
    Dra ända åt helvete vad snålt...

    "Vassego grabben, kan va bra-kan va värdelöst..."
    Det är inte lätt att vara ett pucko...
    Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
    Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00

  13. #13
    Steg 5 RonnyOs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Alafors, GBG
    Inlägg
    5 087
    Citat Ursprungligen postat av zodiak06
    på mitt gamla jobb fick man en triss lott för väl uttänkta idéer som ökade produktiviteten. Mats trisslotten är din, med guldstjärna i kanten
    Haha, den va goo.. Här på Volvo får man flera mille om förslaget är tillräckligt bra. Tycker nog mats är värd något åt det hållet, för idén var kalas. Går den igenom kommer jag med glädje stå flaggvakt under träffarna.
    Medlem #3851 - Ronny Olofsson
    9000 Aero -96 600 hk

  14. #14
    Steg 5 RonnyOs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Alafors, GBG
    Inlägg
    5 087
    Citat Ursprungligen postat av Krantz
    Bra förslag Mats ..

    Vi har styrelsemöte om ca 2v .. jag skall ta med mig frågan och ta upp det då.

    MVH
    Magnus
    Hur blev det i denna frågan?
    Medlem #3851 - Ronny Olofsson
    9000 Aero -96 600 hk

  15. #15
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Matfors, Sundsvall
    Inlägg
    1 329
    Citat Ursprungligen postat av zodiak06
    på mitt gamla jobb fick man en triss lott för väl uttänkta idéer som ökade produktiviteten. Mats trisslotten är din, med guldstjärna i kanten
    ...men chefen krävde väl en trisslott själv om ni ville förändra för att förbättra...
    Opel Vectra 1,9 CDTI -08
    Audi A4 Avant TDI Quattro -08

  16. #16
    Guest
    Ni kommer att få lotta ut flaggvaktsplatserna i fortsättningen

  17. #17
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    2 948
    Med tanke på att det snart är dags för Knutstorp igen tänkte jag bara kolla om det hänt något i denna frågan?

    Finns det en lösning på problemet eller blir det en "hejsan-svejsan"-lösning som förra året?
    Bruksbil: Opel Insignia med A20NHT. Busbil: Mazda MX-5 -91
    Största problemet med stämningen på detta forum är det lilla antal personer som ideligen klagar över stämningen.

  18. #18
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    493
    Medlem#
    4025
    Jag kan tänka mig att flaggvakta lite, ska ändå bara testa lite "familjekörning" med nya bilen....men gärna inte hela tiden, vill kolla lite stillastående bilar oxå, för lite idéer m.m.
    Samt handla lite i "shoppen", gå runt och kika osv.
    Men nån timme eller två.....om jag får en bra plats
    Tycker att ALLA ska ställa upp, så alla får köra lika mycket/lite, beror på hur man ser det så att det blir rättvist, folk som är ego och bara vill köra och inte hjälpa till tycker jag inte om...."men jag har ju betalt medlemsavgiften ju" är nog den värsta undanflykten jag hört
    Borde väl vara ett krav, flagga och köra, ingen flagg ingen körning??
    Eller är jag dum i huvet??(mer än vanligt?)

  19. #19
    Individuell mappning sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    7 000
    Medlem#
    4706
    Citat Ursprungligen postat av Citrinracern
    Jag kan tänka mig att flaggvakta lite, ska ändå bara testa lite "familjekörning" med nya bilen....men gärna inte hela tiden, vill kolla lite stillastående bilar oxå, för lite idéer m.m.
    Samt handla lite i "shoppen", gå runt och kika osv.
    Men nån timme eller två.....om jag får en bra plats
    Tycker att ALLA ska ställa upp, så alla får köra lika mycket/lite, beror på hur man ser det så att det blir rättvist, folk som är ego och bara vill köra och inte hjälpa till tycker jag inte om...."men jag har ju betalt medlemsavgiften ju" är nog den värsta undanflykten jag hört
    Borde väl vara ett krav, flagga och köra, ingen flagg ingen körning??
    Eller är jag dum i huvet??(mer än vanligt?)
    Tycker det låter som en sund åsikt, kan tänka mig att stå en stund. Men vill ju oxå hinna köra lite

    M.v.h. Andreas

  20. #20
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    493
    Medlem#
    4025
    Kan väl dela upp flaggning med körperioderna??stå och flagga en period, köra resten av dagen?? Borde finnas tillräckligt med folk i a f vad jag hört....

Liknande ämnen

  1. P-A med crew?
    Av Sasse i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2011-05-26, 00:16
  2. Problem med flaggvakter???
    Av ab_aero i forum Off Topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-08-03, 00:13
  3. Race kat
    Av LG i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-21, 15:15
  4. Race!!!
    Av torbo90 i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-04-04, 01:43
  5. Race Crew
    Av Sonesson i forum Klubbfrågor
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-22, 20:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •