Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Check Engine lyser på Saab 9-3 aero -00

  1. #1

    Check Engine lyser på Saab 9-3 aero -00

    Hej jag köpte en Saab 9-3 Aero -00 för ett tag sen och nu har check engine lampan börjat lysa.
    Har dragit ur batteriet och då släcks lampan men sen kommer den tillbaks efter någon dag.
    Den lyser hela tiden och ibland om jag trampar ner och låter turbon jobba börjar den blinka för att sedan gå tillbaks till att bara lysa.

    Någon som har någon aning om vad det kan vara för fel??

    Edit: jag upplever att turbon är lite "ryckig"

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 487

    Re: Check Engine lyser på Saab 9-3 aero -00

    Citat Ursprungligen postat av Plastanka1
    Hej jag köpte en Saab 9-3 Aero -00 för ett tag sen och nu har check engine lampan börjat lysa.
    Har dragit ur batteriet och då släcks lampan men sen kommer den tillbaks efter någon dag.
    Den lyser hela tiden och ibland om jag trampar ner och låter turbon jobba börjar den blinka för att sedan gå tillbaks till att bara lysa.

    Någon som har någon aning om vad det kan vara för fel??

    Blinkande motorlampa = Misständningar. Att den senare övergår till att lysa är för att den satt en felkod för dessa misständningar.

    Börja med att se över alla vaccumslangar under huven så du inte har någon som läcker. Byt tändstift och kvarstår problemen fortfarande, testa med en annan DI-kasett.
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  3. #3

    Re: Check Engine lyser på Saab 9-3 aero -00

    Citat Ursprungligen postat av Manick
    Blinkande motorlampa = Misständningar. Att den senare övergår till att lysa är för att den satt en felkod för dessa misständningar.

    Börja med att se över alla vaccumslangar under huven så du inte har någon som läcker. Byt tändstift och kvarstår problemen fortfarande, testa med en annan DI-kasett.
    Hej jag är inget proffs så därför kanske jag ställer en dum fråga nu men.. hur märker man att vaccumslangarna läcker? hör man det eller måste man känna?

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 487

    Re: Check Engine lyser på Saab 9-3 aero -00

    Citat Ursprungligen postat av Plastanka1
    Citat Ursprungligen postat av Manick
    Blinkande motorlampa = Misständningar. Att den senare övergår till att lysa är för att den satt en felkod för dessa misständningar.

    Börja med att se över alla vaccumslangar under huven så du inte har någon som läcker. Byt tändstift och kvarstår problemen fortfarande, testa med en annan DI-kasett.
    Hej jag är inget proffs så därför kanske jag ställer en dum fråga nu men.. hur märker man att vaccumslangarna läcker? hör man det eller måste man känna?
    Man kan höra om det är en stor läcka men säkrast är väl att känna efter och se ifall någon slang är torkad / sprucken och då byta ut dessa.
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

Liknande ämnen

  1. 9-5 Aero -01 Check engine lyser!
    Av Streetmachine i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-02-29, 02:10
  2. MY2003 9-5 Aero Check Engine lyser, vanligaste felet?
    Av turbo4ever i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-09-06, 01:31
  3. Check Engine Lampan lyser 9-3 Aero -03, FEL?
    Av Jolle i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 11:05
  4. 9-3 Aero M2001: Check-engine lyser ibland
    Av turbo4ever i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-17, 01:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •