Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 27

Ämne: Sälja 9-3 Aero -02. Är detta verkligen för dyrt??

  1. #1

    Sälja 9-3 Aero -02. Är detta verkligen för dyrt??

    Jag har haft denna http://www.blocket.se/klippan/Saab_9_3_ ... a=23_7&w=0
    ute på blocket i 2 veckor och i stort sett helt tyst.
    Är det jag som har fel uppfattning??
    Är det för dyrt för denna och vad ska jag sätta för pris för att få den såld??

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871

    Re: Är detta verkligen för dyrt??

    Uppenbarligen är det för dyrt för att attrahera köpare om det varit lugnt. Själv tycker jag också priset känns i överkant.
    Räkna inte med att få ut några pengar för ett Steg 3, kanske snarare tvärtom.

    Tror att du tjänar på några fler, bättre bilder, gärna i detaljer och av interiören som illustrerar att "Bilen är i absolut toppskick".
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3

    Re: Är detta verkligen för dyrt??

    Men vad är mer realistist att begära då??

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871

    Re: Är detta verkligen för dyrt??

    En som gått ungefär lika långt/kort som din för 60': http://www.blocket.se/sodermanland/S...n_27725337.htm

    Tror det är mer realistiskt.

    En som gått något längre för 49': http://www.blocket.se/stockholm/SAAB...s_27504547.htm
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Sälja 9-3 Aero -02. Är detta verkligen för dyrt??

    Jag föredrar Coupé, och säkerligen många andra av oss yngre gör det också.
    Som LM länkade finns det ju bilar i samma klass för mindre pengar.

    Det är bara att bita i det sura äpplet och sänka priset, eller hoppas på det bästa.
    Saablös dåre

  6. #6
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540

    Re: Sälja 9-3 Aero -02. Är detta verkligen för dyrt??

    Japp det är för dyrt.

    runt 55 gissar jag.

    Kanske mindre eftersom den är hårt trimmad och utrustad med stor baslåda.

    Du köper en lätt en SS Aero för 70 lök.
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Fors, Dalarna
    Inlägg
    626
    Medlem#
    5772

    Re: Sälja 9-3 Aero -02. Är detta verkligen för dyrt??

    Kvd's bilpriser säger 47' till 54' inte satt i sten naturligtvis men ändå en liten fingervisning. Sedan får man beakta eventuell avskräckande effekt med trimmet och baslådan.

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    760

    Re: Sälja 9-3 Aero -02. Är detta verkligen för dyrt??

    Sälj trimmet och baslådan samt återställ den till original så får du garanterat 55000kr för själva bilen, och med lite tur får du säkert ut 5-10000kr för trimmet/baslådan/slutsteg.

    mvh marre

  9. #9

    Re: Sälja 9-3 Aero -02. Är detta verkligen för dyrt??

    Bäst pris för original. Håller helt med Marre m fl.

    Priset är på tok för högt. Målgruppen därefter (redan smal p g a trimmet).

  10. #10
    Helt original Kippys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Södra Skåne
    Inlägg
    591

    Re: Sälja 9-3 Aero -02. Är detta verkligen för dyrt??

    Hade en sån, med steg3.
    Nästan 18 000 mil

    Firman jag bytte in den på satte prislapp på 58´

    Hade jag sålt den privat hade jag nog fått 40-45 som bäst.

    Sänk priset till 60-65 iaf

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    453

    Re: Sälja 9-3 Aero -02. Är detta verkligen för dyrt??

    Citat Ursprungligen postat av Henke006
    Jag har haft denna http://www.blocket.se/klippan/Saab_9_3_ ... a=23_7&w=0
    ute på blocket i 2 veckor och i stort sett helt tyst.
    Är det jag som har fel uppfattning??
    Är det för dyrt för denna och vad ska jag sätta för pris för att få den såld??
    Ja. Det är för dyr om du jämför med andra på Blocket. Sedan är saker som sportavgas (buller), baslådor (obrukbart bagage) och stegX (hårt körd) sådant som begränsar den intresserade skaran kraftigt.
    saab 9000 CSE 2,3T -95 http://www.garaget.org/?car=254000
    saab 9-3 Aero -02 http://www.garaget.org/?car=201674 *SÅLD*
    saab 9000 CSE 2,3i -95 http://www.garaget.org/?car=229754

  12. #12
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 683
    Medlem#
    7346

    Re: Sälja 9-3 Aero -02. Är detta verkligen för dyrt??

    Tyvärr är det ju så att det kapital du lägger ut på bilen i form av ljud, chassiuppgraderingar och trim inte ökar värdet på bilen vid försäljning. Som LM säger, snarare tvärtom. Det är ett slag man får ta när man är dumma nog som vi att ha bilen som hobby

    Har man tur hittar man en köpare som letar efter en bil med dessa uppgraderingar redan gjorda. Dock är ju den målgruppen något smalare.

    Ingen tvekan på att man förmodligen tjänar mer pengar på att plocka av diverse uppgraderingar och sälja löst. Det är nog mer en fråga om ork/lust

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2010
    Inlägg
    171

    Re: Sälja 9-3 Aero -02. Är detta verkligen för dyrt??

    Citat Ursprungligen postat av NickeBagarn
    Tyvärr är det ju så att det kapital du lägger ut på bilen i form av ljud, chassiuppgraderingar och trim inte ökar värdet på bilen vid försäljning. Som LM säger, snarare tvärtom. Det är ett slag man får ta när man är dumma nog som vi att ha bilen som hobby

    Har man tur hittar man en köpare som letar efter en bil med dessa uppgraderingar redan gjorda. Dock är ju den målgruppen något smalare.

    Ingen tvekan på att man förmodligen tjänar mer pengar på att plocka av diverse uppgraderingar och sälja löst. Det är nog mer en fråga om ork/lust

    Hähä precis vad jag gjorde Nej priset är alldeles för dyrt. Jag köpte nyligen min nya kärra. 9-3 Aero 01. 12000 mil och då var det usa blinker,koni ställbara,viggen vinge, tonade rutor,3" ifrån katten och steg 1 och betalade 65 och bilen låg ute för 69 å var jag lite feg på o pruta då jag blev störtkär på fläcken

    och det var även en Coupé

    Jag hade nog inte gett mer än 60ish för denna. Eftersom jag inte tittar på bilar som har mer än steg 1. Även om jag nu har planer på att slänga i mer än steg 1 så vill jag inte ha något som någon annat har trimmat "sönder" man vet ju aldrig hur bilen har använts oavsett hur ärlig föregående ägaren må vara.
    Saab 9-3 Aero - 02 - Går på sprit!

  14. #14
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871

    Re: Sälja 9-3 Aero -02. Är detta verkligen för dyrt??

    Citat Ursprungligen postat av timpa.
    Eftersom jag inte tittar på bilar som har mer än steg 1. Även om jag nu har planer på att slänga i mer än steg 1 så vill jag inte ha något som någon annat har trimmat "sönder" man vet ju aldrig hur bilen har använts oavsett hur ärlig föregående ägaren må vara.
    Å andra sidan har du ju ingen koll på hur "ärlig" någon som säljer en otrimmad bil är heller.
    Det har ju kommit flera råd redan i tråden om att återställa en trimmad bil till orginal innan försäljning.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  15. #15
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    760

    Re: Sälja 9-3 Aero -02. Är detta verkligen för dyrt??

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av timpa.
    Eftersom jag inte tittar på bilar som har mer än steg 1. Även om jag nu har planer på att slänga i mer än steg 1 så vill jag inte ha något som någon annat har trimmat "sönder" man vet ju aldrig hur bilen har använts oavsett hur ärlig föregående ägaren må vara.
    Å andra sidan har du ju ingen koll på hur "ärlig" någon som säljer en otrimmad bil är heller.
    Det har ju kommit flera råd redan i tråden om att återställa en trimmad bil till orginal innan försäljning.
    Jag skulle nästan säga att trimmade bilar hålls i betydligt bättre skick än otrimmade. Har man lagt ner pengar på trim snålar man inte in på oljebyten som vanliga svenssons gör. Jag t.ex byter olja var 800 mil vilket knappast Greta 60 gör med sin bruksbil, hon fyller på olja när oljetryckslampan lyser

  16. #16
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 683
    Medlem#
    7346

    Re: Sälja 9-3 Aero -02. Är detta verkligen för dyrt??

    Citat Ursprungligen postat av Marre90
    Jag skulle nästan säga att trimmade bilar hålls i betydligt bättre skick än otrimmade. Har man lagt ner pengar på trim snålar man inte in på oljebyten som vanliga svenssons gör. Jag t.ex byter olja var 800 mil vilket knappast Greta 60 gör med sin bruksbil, hon fyller på olja när oljetryckslampan lyser

    Tänkte precis skriva samma sak. Är väl såklart från fall till fall, men aspekten att folk som trimmar förmodligen bryr sig mer om sina bilar än någon som inte gör det finns ju alltid där.

  17. #17
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    570

    Re: Sälja 9-3 Aero -02. Är detta verkligen för dyrt??

    Mmm, bryr sig mer, men kör sannolikt mycket hårdare än genomsnittet. Tar ut varandra eller?

    Drivaxlar, drivknutar etc. håller nog längre för Greta 60 än för Robban 22 och sin steg 5 trimmade rymdfärja.
    Honda Accord 2.2 iDTEC Automat Tourer 2009
    9-5 SC Vector 2.0t Biopower 2006 Såld.

  18. #18
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Sälja 9-3 Aero -02. Är detta verkligen för dyrt??

    Citat Ursprungligen postat av Sasjjj
    Mmm, bryr sig mer, men kör sannolikt mycket hårdare än genomsnittet. Tar ut varandra eller?

    Drivaxlar, drivknutar etc. håller nog längre för Greta 60 än för Robban 22 och sin steg 5 trimmade rymdfärja.
    Nu var det ju inget värsting trim i bilen, utan ett standard steg 3 om jag förstått det rätt.

    Robban 22 tycker nog inte det är så kul att börna med en fwd bil, annars hade han nog köpt en rwd.
    Dessutom byter jag hellre en eller två drivknutar än får tickande motor pga misskötsel och slarv med oljebyten.

    Som föregående talare skrev, de som lägger ut pengar på trim brukar sköta om de bättre.

    Sen kan jag ju inte direkt påstå att Greta 60 kör bättre än Robban, Robban behöver nog inte slira på koppling för att komma iväg från ett trafikljus
    Saablös dåre

  19. #19
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: Sälja 9-3 Aero -02. Är detta verkligen för dyrt??

    "Steg 3 chippad, 280+ HK. (Maptun)
    Drar 0,75 vid "snäll" körning.
    13500 pendlarmil, (ej hårdkörd)"

    Redan när jag läst det så blir i alla fall mitt intresse svalare!

    Att skriva (ej hårdkörd) speciellt när man i raderna ovanför läser "steg 3 blablabla" får mig genast att tänka tvärtemot! Sen om det är sant eller inte spelar ju ingen roll då jag tror många drar öronen åt sig av en sån enkel sak!

    Ibland är det bättre att inte skriva för mycket i en annons!

  20. #20
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Sälja 9-3 Aero -02. Är detta verkligen för dyrt??

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    "Steg 3 chippad, 280+ HK. (Maptun)
    Drar 0,75 vid "snäll" körning.
    13500 pendlarmil, (ej hårdkörd)"

    Redan när jag läst det så blir i alla fall mitt intresse svalare!

    Att skriva (ej hårdkörd) speciellt när man i raderna ovanför läser "steg 3 blablabla" får mig genast att tänka tvärtemot! Sen om det är sant eller inte spelar ju ingen roll då jag tror många drar öronen åt sig av en sån enkel sak!

    Ibland är det bättre att inte skriva för mycket i en annons!
    Jag ser inget fel med den texten, visserligen är vi alla olika.
    Snäll körning är med ägg under pedalen enligt mig.
    Och bara för bilen är steg 3 trimmad så behöver man inte köra rally-kalle

    Denna bil hade varit intressant för mig ifall den var en Coupé samt 10.000kr billigare.
    Saablös dåre

Liknande ämnen

  1. Krångligt/dyrt att byta framspoiler 9-5 aero MY 2002?
    Av jellybear i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 00:28
  2. för dyrt med 6500:- för en Aero/viggen inredning?
    Av Saaben i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 23:47
  3. Är detta verkligen för dyrt?
    Av bollman i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-03-05, 23:15
  4. stämmer detta verkligen..?
    Av pillson i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-02-17, 17:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •