Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 29

Ämne: Någon här som vill uttrycka sin ilska mot bilisterna/resande

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 401

    Någon här som vill uttrycka sin ilska mot bilisterna/resande

    Efter att ha läst denna tråden viewtopic.php?f=18&t=284030 så är det dags för mig att uttrycka ilskan mot många bilister och övriga trafikanter!

    Och jag har blivit mycket arg vid både busskörning och bilkörning.

    Här ska ni se varför jag har många gånger blivit ilsken på bilisterna och övriga trafikanter.

    Bilkörning:
    *På heden så parkerade en Audi så nära min bil på Heden att jag fick hoppa in genom passagararsidan för att komma in till förarplatsen.
    *En kvinnlig kör mot enkelriktat när jag ska köra ut från en p-plats vid Coop Forum i bäckebol.

    Busskörning:
    *En kvinnlig bilist(kärring) kör inne på Nils Ericson Terminalen med sin bil och står i vägen för mig, tvingas tuta massa ggr, men nej sen visar hon mig fingret så jag till slut gick ut ock skällde ut henne ordentligt !!
    *På Lilla Varholmen så står en annan bilist mitt i vägen där man egentligen bara får köra och inte stå, tutar som vanligt men denne flyttar sig snabbt.
    *På Lilla Varholmen igen så står det en husbil vid busshållplatsen och jag tutar som vanligt på den men vägrar att flytta sig vilket gjorde att passagerare som skulle åka med gick och fick bort husbilen, men där fortsätter problemen i bussen istället då en resenär kallar mig idiot vilket gjorde mig mycket ilsken på den Idi**en.
    *Utanför Centralstationen så älskar folk att gå mot rött som ni andra kanske märkt, har inget annat val än att skrämma bort de med tuta annars går dumskallarna igen!

    Sammanfattning: Förstår er mycket väl att ni som fick bucklor på era bilar blivit arga men vill även påpeka att när man kör buss så träffar man på massa fler bilister som gör en arg!


    Vill påpeka också att folket som åker linje 24 i GBG är riktigt otrevliga med massa dålig attityd. Så 80% av alla folk som åker linje 24 kan dra åt hel**te

    Om ni vill uttrycka eran ilska mot trafikanterna så kan ni komma och skriva i den tråden. Hoppas ni kan ursäkta mitt språk i början.
    Nu: 9-3 2,0t
    Körkortsbehörigheter: A,B,C,D
    Har numera väldigt dåligt med tid att logga in här pga arbete!!

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Fågelbrolandet
    Inlägg
    3 071

    Re: Någon här som vill uttrycka sin ilska mot bilisterna??

    Kan bara hålla med Göteborgarna är sveriges sämsta bilister, sen kommer taxiförarna i stockholm ( nu blir det krig)
    http://www.garaget.org/?car=144123
    SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 487

    Re: Någon här som vill uttrycka sin ilska mot bilisterna??

    Citat Ursprungligen postat av Blue Spirit
    Kan bara hålla med Göteborgarna är sveriges sämsta bilister, sen kommer taxiförarna i stockholm ( nu blir det krig)

    Kan risa både busschaffisar och taxifchaffisar som håller till här i stockholm.

    Det känns som att 90% av dessa tror att bara för att dom är yrkeschaffisar så får dom göra precis som dom känner i trafiken. Det byts filer tvärt, det trängs och stångas och skapar allmän irritation helt i onödan.

    Har varit med om att taxichaffisar har pekat finger åt mig när jag hängt mig på tutan för han slängt sig in över spärrzon in i filen där jag körde och gjorde att jag fick pallnita för att inte montera in min bil i röven på honom... Bussar som ska ut från busshållplatser som börjar svänga, sen blinkar sen ser sig för... Blinkar dom först så släpper jag alltid ut dom (det är ju trots allt lag på det) men då får dom ju fan se till att göra detta med...
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    269

    Re: Någon här som vill uttrycka sin ilska mot bilisterna??

    Min största ilska ligger vid folk som chansar i trafiken, det gäller omkörningar, fyrvägskorsningar etc.

    Alltid vid 2-1 "motorfarleder" så när det är ca 100m kvar av omkörnings filen så passar vissa jävla idioter på att köra om. När det ändå är en lastbil som ligger längre fram och kommer stoppa upp trafiken. Det är så nära som cm innan dem tar i mitten räcket, skätter upp grus och skit som skapar ett enda stort damm moln, kul.. Varje gång detta sker så bara hoppas jag på att få se dem med en söndertrasad bil. Vad f*n ger det att tjäna mindre än en minut på den totala färdtiden? Varför inte vänta tills det finns utrymme för omkörning?

    En händelse för ca ett år sedan, dock i Finland men det förekommer utan tvekan minst lika ofta här i Sverige (om inte mer). Folk chansar vid "korsningar" där förbipasserande trafik har företräde. Ex. vid stoppskyltar. En trafikant ser oss KLART och tydligt rullandes på en huvudled men väljer ändå att i ett desperat försök att korsa vägen. Vi kommer i ca 80km/h halt väglag och killen sticker fram rakt framför oss vi har nu ca 20-30m på oss att stanna, och det går inte fort för han. Vi tvärnitar men inte hjälper det, min nylackerade front (då ca 1 vecka sedan lack) monteras rakt in i hans högra bakdel.. Den frustrationen. Hade inte vi varit så uppmärksamma hade vi satt bilen i 80km/h rätt in i sidan på hans bil. Då hade det varit något annat än en trasig front. Men fan så mycket skit den grabben fick av mig

    Tråkigt att så många chansar i trafiken.

    /Almy

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 401

    Re: Någon här som vill uttrycka sin ilska mot bilisterna??

    Citat Ursprungligen postat av Manick
    Citat Ursprungligen postat av Blue Spirit
    Kan bara hålla med Göteborgarna är sveriges sämsta bilister, sen kommer taxiförarna i stockholm ( nu blir det krig)

    Kan risa både busschaffisar och taxifchaffisar som håller till här i stockholm.

    Det känns som att 90% av dessa tror att bara för att dom är yrkeschaffisar så får dom göra precis som dom känner i trafiken. Det byts filer tvärt, det trängs och stångas och skapar allmän irritation helt i onödan.

    Har varit med om att taxichaffisar har pekat finger åt mig när jag hängt mig på tutan för han slängt sig in över spärrzon in i filen där jag körde och gjorde att jag fick pallnita för att inte montera in min bil i röven på honom... Bussar som ska ut från busshållplatser som börjar svänga, sen blinkar sen ser sig för... Blinkar dom först så släpper jag alltid ut dom (det är ju trots allt lag på det) men då får dom ju fan se till att göra detta med...
    Samtidigt får du även tänka på att ledbussar och boggiebussar te.x kan behöva 2 körfält för att kunna köra vidare.

    Och håller även med dig att man risar mest alla taxiförare! Varje gång jag kör linje 513 till Partille via korsvägen på natten speciellt(ni som bor i GBG vet säkert hur den går eller??) så får man problem med taxiförare när man ska åka ut från Heden i korsningen mot Avenyn då massa taxiförare står i vägen för bussen varje gång, och vid Liseberg så gillar taxiförare också att stå mitt i vägen trots att det är grönt för att köra, så ris till många taxiförare
    Nu: 9-3 2,0t
    Körkortsbehörigheter: A,B,C,D
    Har numera väldigt dåligt med tid att logga in här pga arbete!!

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 938

    Re: Någon här som vill uttrycka sin ilska mot bilisterna??

    Jag vill risa alla i trafiken som kör bil ätandes, pratandes i telefon, kelandes med barnen och som sminkar sig. Samtidigt. Skämt åsido - kör bil när du skall och gör inget annat samtidigt. Prata telefon när bilen STÅR STILL. Fan om jag blir påkörd i nån av mina fina 900or nån gång av nån tattarkärring eller finanssnubbe som pratar i mobiltelefon, nåt jag ser varje dag i Götet, FLERA GÅNGER. Den personen kommer få en helvetes utskällning av mig....

    Och så vill jag skälla på alla dårar som ligger vänster i Tingstadstunneln söderut, och skall mot stockholm i rusningstrafiken och girar över 3 filer i kaoset. Hellre riskera liv och lem än att behöva köra fel litegrand.... Djävlar det vart nära några gånger mitt framför mig.... Död åt dessa vidriga mäniskor.
    MEDLEM 7032.

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    HEDEMORA
    Inlägg
    222

    Re: Någon här som vill uttrycka sin ilska mot bilisterna??

    Ja nog ser man mycket knasigt i trafiken, men jag är långt ifrån felfri själv också.
    Lennart Andersson
    Golf VR6 -92
    Opel Monterey 3,2 V6

  8. #8
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935

    Re: Någon här som vill uttrycka sin ilska mot bilisterna??

    Citat Ursprungligen postat av Almy
    Alltid vid 2-1 "motorfarleder" så när det är ca 100m kvar av omkörnings filen så passar vissa jävla idioter på att köra om. När det ändå är en lastbil som ligger längre fram och kommer stoppa upp trafiken. Det är så nära som cm innan dem tar i mitten räcket, skätter upp grus och skit som skapar ett enda stort damm moln, kul.. Varje gång detta sker så bara hoppas jag på att få se dem med en söndertrasad bil. Vad f*n ger det att tjäna mindre än en minut på den totala färdtiden? Varför inte vänta tills det finns utrymme för omkörning?
    Erkänner villigt att jag ibland kan vara en av dom du beskriver. Dock inte så extremt så att det handlar om centimeter och gruset skvätter, men jag kör ofta om så många som jag bara absolut hinner när det väl är 2-filigt.

    Jag får helt enkelt psykbryt av att ligga bakom någon som håller 95 på 110 väg. Det må väl vara hänt att det bara är enstaka minuter det handlar om, men just det där att någon annan tar sig friheten att bestämma att jag måste hålla deras fart enbart för att dom inte har bråttom gör mig helt galen. Får jag en lucka så kör jag, direkt.
    Det enda som möjligen gör mig mer frustrerad är när folk ska ut i vänsterfilen och knappt vågar gasa! Det retar gallfeber på mig! Ska man ut i omkörningsfilen så kan man väl för fan stå på lite! Jag hävdar inte att alla måste ge järnet men håller högerfilen 100 så kan man väl fan hålla sig där om man inte tänkt köra fortare än 105 iaf!

    Jag försöker alltid uppträda säkert och respektfullt i trafiken och samarbetar till det yttersta i alla lägen, men just 1+2 vägarna testar mitt tålamod. Att folk inte vill köra fort respekterar jag, men försök inte tvinga mig att hålla samma fart.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 074

    Re: Någon här som vill uttrycka sin ilska mot bilisterna??

    Citat Ursprungligen postat av rcy
    Citat Ursprungligen postat av Almy
    Alltid vid 2-1 "motorfarleder" så när det är ca 100m kvar av omkörnings filen så passar vissa jävla idioter på att köra om. När det ändå är en lastbil som ligger längre fram och kommer stoppa upp trafiken. Det är så nära som cm innan dem tar i mitten räcket, skätter upp grus och skit som skapar ett enda stort damm moln, kul.. Varje gång detta sker så bara hoppas jag på att få se dem med en söndertrasad bil. Vad f*n ger det att tjäna mindre än en minut på den totala färdtiden? Varför inte vänta tills det finns utrymme för omkörning?
    Erkänner villigt att jag ibland kan vara en av dom du beskriver. Dock inte så extremt så att det handlar om centimeter och gruset skvätter, men jag kör ofta om så många som jag bara absolut hinner när det väl är 2-filigt.

    Jag får helt enkelt psykbryt av att ligga bakom någon som håller 95 på 110 väg. Det må väl vara hänt att det bara är enstaka minuter det handlar om, men just det där att någon annan tar sig friheten att bestämma att jag måste hålla deras fart enbart för att dom inte har bråttom gör mig helt galen. Får jag en lucka så kör jag, direkt.
    Det enda som möjligen gör mig mer frustrerad är när folk ska ut i vänsterfilen och knappt vågar gasa! Det retar gallfeber på mig! Ska man ut i omkörningsfilen så kan man väl för fan stå på lite! Jag hävdar inte att alla måste ge järnet men håller högerfilen 100 så kan man väl fan hålla sig där om man inte tänkt köra fortare än 105 iaf!

    Jag försöker alltid uppträda säkert och respektfullt i trafiken och samarbetar till det yttersta i alla lägen, men just 1+2 vägarna testar mitt tålamod. Att folk inte vill köra fort respekterar jag, men försök inte tvinga mig att hålla samma fart.
    RCY vi är exakt likadana i körsättet.
    Får själv totalt psykbryt när jag träffar på dessa bromsklossar i trafiken.
    Jag har hänsyn om det är en gammal bil, kan vara något trasigt.
    Men är det enfiligt och hastigheten varierar mellan 80-100km/h på 110väg så slår det slint i skallen på mig
    Saablös dåre

  10. #10
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    760

    Re: Någon här som vill uttrycka sin ilska mot bilisterna??


  11. #11
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Någon här som vill uttrycka sin ilska mot bilisterna??

    Kan ni inte behärska er i trafiken på grund av medtrafikanternas misstag föreslår jag er att lägga körkortet i ett frankerat kuvert, adressera det till

    "Transportstyrelsen
    601 73 Norrköping "

    och sedan lägga det på lådan.


    Nä då, även jag brukar ibland dra en djup suck och räkna till tio då jag råkar ur för de exempel ni ger.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 367

    Re: Någon här som vill uttrycka sin ilska mot bilisterna??

    Till de idioter som ligger 1 dm bakom o trycker pga att man håller hastigheten och de inte vill göra det.

    Till de idioter som ställer sig bredvid bilen så man knappt kommer in trots att det finns 100 lediga parkeringar runt om (flockbeteende)

    Till de idioter som kör ut på en motorväg i 40 km/h

  13. #13
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 633

    Re: Någon här som vill uttrycka sin ilska mot bilisterna??

    Citat Ursprungligen postat av TurboCab
    Prata telefon när bilen STÅR STILL. Fan om jag blir påkörd i nån av mina fina 900or nån gång av nån tattarkärring eller finanssnubbe som pratar i mobiltelefon, nåt jag ser varje dag i Götet, FLERA GÅNGER. Den personen kommer få en helvetes utskällning av mig....
    Om min fru ringer mig medans jag kör och utan handsfree svarar jag och samtalet går så här:
    Hej jag ser till så att maten är klar när du kommer hem, hej då.

    medans din chef ringer dig, du stannar och samtalet går så här:
    Tjena, du har fått sparken.

    Vem av oss två tror du är farligast i trafiken?
    Mvh Timmy

  14. #14
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 401

    Re: Någon här som vill uttrycka sin ilska mot bilisterna??

    Off topic här nu men idag ska ni se vilka dumskallar Torslandafolket verkligen kan vara när man kör buss, linje 24 alltså. På fredagen natten mot lördagen när jag var på väg till Nils Ericson Terminalen vid kl 01:15 tiden så slängde ett gång ligister en moped mitt i vägen på Amhult, och när jag skulle åka från Lilla Varholmen vid 23:38 så blev jag idiotförklarad av 2 vuxna utan anledning, jag slängde ut dem direkt för detta Har folk i Torslanda allvarliga problem med bussförare eller är de rasister ?!?!?! Har ni upplevt något liknande med Torslandafolket eller har ni medlemmar här som kör buss haft såna problem med passagerare.
    Nu: 9-3 2,0t
    Körkortsbehörigheter: A,B,C,D
    Har numera väldigt dåligt med tid att logga in här pga arbete!!

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    377

    Re: Någon här som vill uttrycka sin ilska mot bilisterna/resande

    Bussarna runt Torslanda (VCT) brukar köra som om livet hängde på det...

    Jag ser _många_ bussar där jag jobbar, inte direkt många som lagt märke till (30) skylten som täcker det mesta av området där jag håller till.
    Saab 9-5 Aero Kombi -01

  16. #16
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 401

    Re: Någon här som vill uttrycka sin ilska mot bilisterna/resande

    Citat Ursprungligen postat av sundevil
    Bussarna runt Torslanda (VCT) brukar köra som om livet hängde på det...
    Hur menar du? Jag kör endast linje 24 när det gäller Torslanda.


    Och lördagen var också ännu en hit. Körde återigen linje 24 och så stannade bussen då jag fick soppatorsk på Syrhåla när jag skulle till Lilla Varholmen, fick vänta på bärgare i 25 minuter minst, passagerare som säger "jävla idiot kör då, blattejävel stå inte still vi vill hinna med färjan och massa jävla skitsnack" . När bärgaren fyllde på bränsle så körde jag till Hjuvik och därifrån fick jag åka direkt tom till Centrum, dvs Nils Ericson Terminalen för att kunna klara 01:25 turen, men på vägen till Centrum så får jag stopp på bussen igen då bakdörren inte är stängd ordentligt vilket gjorde att dörrbromsen hängde sig på Wieselgrensplatsen. Där förlorade jag 6 minuter till, senare kom jag på att man måste öppna luckan ovanför för att komma åt knappen som stänger av dörrbromsen. Därefter körde jag mot Centrum, minst 25 minuter försenad. Passagerare hann inte med färjan vilket innebar att de fick vänta i 1 timma till, där kommer de igen och klagar . Sen vände jag direkt till Hjuvik för att släppa av och på folk där och sen köra till Centrum igen som linje 24 ska göra, när jag väl släppt av passagerare så körde jag som fan, och var glad att eländet är över MEN vid Partillemotet så börjar det igen, SOPPATORSK och väntade på bärgare igen. Blev minst 40 minuter försenad till Veolia garage i Partille.

    Men GRRRRRRRRRRRR på massa passagerare som åker linje 24, ni kan väl ta er i a**let
    Nu: 9-3 2,0t
    Körkortsbehörigheter: A,B,C,D
    Har numera väldigt dåligt med tid att logga in här pga arbete!!

  17. #17
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    541

    Re: Någon här som vill uttrycka sin ilska mot bilisterna/resande

    Många otrevligheter du verkar ha fått ta emot. Lite stil på passagerarna kan man allt begära, men å andra sidan tycker jag det är uselt att åka på soppatorsk. Att få det två gånger dessutom? Saknas det bränslemätare i bussen? Utgår man ifrån att bärgaren fyller hela tanken?

  18. #18
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 401

    Re: Någon här som vill uttrycka sin ilska mot bilisterna/resande

    Citat Ursprungligen postat av Fairlane
    Många otrevligheter du verkar ha fått ta emot. Lite stil på passagerarna kan man allt begära, men å andra sidan tycker jag det är uselt att åka på soppatorsk. Att få det två gånger dessutom? Saknas det bränslemätare i bussen? Utgår man ifrån att bärgaren fyller hela tanken?
    Bärgaren fyllde endast på 40 liter diesel ena gången, men samtidigt när du kör i 90 km/h med en Volvo B9S Ledbuss så har man 2100 varv/min så det kan ju också dra mer bränsle, alla ledbussar har problem med bränslemätarna tyvärr. Tur att man jobbar endast fredag och lördag med att köra buss sena pass och lördag och söndag tidiga morgonpass.


    Har även 2 bilder när jag fick soppatorsk även i Partille samt även vad det är för busstyp och hur den ser ut:
    http://www.geting.se/viewimage/image/24 ... d0018.jpeg
    http://www.geting.se/viewimage/image/24 ... d0017.jpeg


    Ni som bor i GBG måste sett denna busstyp i Partille på linje 513 och linje 24 i Torslanda.
    Nu: 9-3 2,0t
    Körkortsbehörigheter: A,B,C,D
    Har numera väldigt dåligt med tid att logga in här pga arbete!!

  19. #19
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Någon här som vill uttrycka sin ilska mot bilisterna/resande

    Behöver inte buss i linjetrafik respektera zebralagen?
    Noterade nyss att såväl tonårsfjunisar på moped som medelålders taxichaufförer stannnade för gående till skillnad från två lokalbussar efter varandra.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  20. #20
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 401

    Re: Någon här som vill uttrycka sin ilska mot bilisterna/resande

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Behöver inte buss i linjetrafik respektera zebralagen?
    Noterade nyss att såväl tonårsfjunisar på moped som medelålders taxichaufförer stannnade för gående till skillnad från två lokalbussar efter varandra.
    Samtidigt ska västtrafik betala för taxi om bussturen blir mer än 20 minuter sen, och stannade EN taxibil för att plocka upp passagerare?? NEJ
    Nu: 9-3 2,0t
    Körkortsbehörigheter: A,B,C,D
    Har numera väldigt dåligt med tid att logga in här pga arbete!!

Liknande ämnen

  1. Hur hanterar man ilska
    Av 5xaero i forum Off Topic
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-11-17, 10:53
  2. Att jobba som resande servicetekniker utomlands?
    Av Unique87 i forum Off Topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-20, 22:44
  3. fotoretuschering (?) någon här som kan och vill?
    Av 99 då 9-5 nu, båda svarta i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-01, 16:00
  4. Någon som vill ha en motor ? ;)
    Av painball i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-08-06, 16:50
  5. Någon som vill?
    Av Hulken i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2005-01-27, 12:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •