Hej!
Nybliven ägare till en 9-5:a 2,3t som gått 17000 mil.
(Bytte k-kedja, b-kedja och tillhörande drev och skenor nästan direkt efter köp, silen var ren, tråget var rent)
1. Kan man se på kedjan om den är sliten?
Jag kan knappt se slitage på drevet till kamkedjan, de andra delarna verkar inte ens slitna, glidskenorna hade knappt slitits.
Ända var det ett litet rassel 5-10 sekunder efter kallstart.
Spännaren var ute cirka 14,5 milimeter.
2. Vad var det som lät? Spännaren till balansaxelkedjan?
3. Kedjan som jag bytte dvs den gamla, hade färgmarkeringar, är det så original eller bytte jag kedjan för andra gången?
4. Kan man läsa ut felkoder själv, och isf, vad krävs då för utrustning?
Jag har försökt söka på forumet, men det verkar som om det är oklart med 9-5 årsmodell -99 och tidigare
Mvh :-)