Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Mittsverigebanan 22/5 2010

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Sandviken
    Inlägg
    29

    Mittsverigebanan 22/5 2010

    Tjo!
    22/5 var jag upp till Midlanda motorpark för att spendera en heldag med en massa
    bilåka. Tanken var att jag skulle köra med Dieselskåpet men eftersom jag inte ännu hade fått mina bromsar jag trodde jag beställt i god tid så slängde jag iväg ett sms i hopp om att få tag på något annat att åka med. Smset skickades och svaret var positivt. Iväg på kvällen för att hämta bilen ifråga, hem och byta till mina r-däck. När monteringen var klar och vi skulle backa ut ur verkstan var det något som inte stod rätt till, visades sig vara bromsoken som tog i balanseringvikterna i fälgarna. Bort med vikterna och vips så rullade bilen lite lättare, dock med lite obalans men som knappt kändes trots dom stumma "Uni-ball bärarmarna"..
    Halv 6 lördag morgon rullade vi upp mot härnösand för att representera Saab då det var allt för många japsare, amerika och volvo bilar :P
    Väl framme möttes vi av strålande solsken men lite snea blickar, inte många som tycker att en saab hör hemma på en "rejsbana" tror jaa Tror alla vart himla överraskade dock när bilen fick sträcka ut lite på banan
    Bästa tid med "Dunkens svarta as" hamnade på 1,06.. 1sek slöare än Jernbergs blåa impreza som var snabbast runt banan. 2sek snabbare än Vipern som deltog
    Stort tack till "Dunken" som lånade ut bilen till mig så jag kunde ha kul medans han fick stå flaggvakt och frysa hemmavid.


    Filmen: http://www.youtube.com/watch?v=RY76y_TRs7o

  2. #2
    Helt original Dunkens avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Gefle
    Inlägg
    594
    Medlem#
    5788

    Re: Mittsverigebanan 22/5 Update med film!

    Hej
    Kul att du blev nöjd och hade skoj när du försvarade Saab's färger på banan..

    Lite förvånad ändå att inte det var fler som var lika snabb runt banan, det var ju ändock nåra fler potentiella vagnar där..
    //Dunken
    Projekt Secret ..

Liknande ämnen

  1. STCS på mittsverigebanan år 2000.
    Av negative i forum Allmänt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2018-11-21, 08:29
  2. Mittsverigebanan 3/9
    Av SaabAero i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2016-09-12, 20:52
  3. Saabträff Mittsverigebanan 28/8
    Av torzan i forum Norrland
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-08-27, 23:09
  4. Mittsverigebanan 2007?
    Av BjörnR i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 09:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •