Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Saab 9000 Aero som helt plötsligt slutade ge laddtryck?

  1. #1

    Saab 9000 Aero som helt plötsligt slutade ge laddtryck?

    Jag var ute och körde med min Saab 9000 Aero som helst plötsligt slutade ge laddtryck och efter vad pappa har sagt så ska den ryka blått om turbon har gått i sönder så vad kan felet bero på? det finns en ventil som krånglar som är monterad på kylarn som sköter laddtrycket, kan det vara felet?

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 685

    Re: Saab 9000 Aero som helt plötsligt slutade ge laddtryck?

    Välkommen hit!

    Läs gärna här och fyll sedan i med mer detaljer: http://forum.saabturboclub.com/viewt...p?f=3&t=112558

    Har du inget laddtryck alls skulle det kunna vara stången mellan WG-klocka och -arm som lossnat.

    Edit: Tummen upp för dagens bästa trådrubrik.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3

    Re: Saab 9000 Aero som helt plötsligt slutade ge laddtryck?

    Okej, jag ska kolla upp det. Tack för svaret btw

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    78

    Re: Saab 9000 Aero som helt plötsligt slutade ge laddtryck?

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Välkommen hit!

    Läs gärna här och fyll sedan i med mer detaljer: http://forum.saabturboclub.com/viewt...p?f=3&t=112558

    Har du inget laddtryck alls skulle det kunna vara stången mellan WG-klocka och -arm som lossnat.

    Edit: Tummen upp för dagens bästa trådrubrik.
    När jag köppte min 9000 så var den stången bortkopplad och då blir det ju tvärt om. Med stången loss så laddar den max då WG:n är ständ hela tiden.
    Saab 9³ Aero SS [MTE Performance] -05
    saab 9000 CSE 2,3 ltt Jubileum -97 *Inlöst av försäkringsbolag pga stöldskador*

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 685

    Re: Saab 9000 Aero som helt plötsligt slutade ge laddtryck?

    Citat Ursprungligen postat av Aalto
    När jag köppte min 9000 så var den stången bortkopplad och då blir det ju tvärt om. Med stången loss så laddar den max då WG:n är ständ hela tiden.
    Nej, så blir det inte. Trådskaparen kan dessutom bekräfta detta då han satt tillbaka stången och att den nu laddar som den ska igen.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    78

    Re: Saab 9000 Aero som helt plötsligt slutade ge laddtryck?

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av Aalto
    När jag köppte min 9000 så var den stången bortkopplad och då blir det ju tvärt om. Med stången loss så laddar den max då WG:n är ständ hela tiden.
    Nej, så blir det inte. Trådskaparen kan dessutom bekräfta detta då han satt tillbaka stången och att den nu laddar som den ska igen.
    Hehe. Som sagt så blev det så på min. När stången var loss så laddade den fullt och när jag satte tillbaks stången så laddade den normalt. Dom kanske hade sabbat mer på den turbon än vad jag trodde. Ja ja. Lika bra tt man inte har den kvar.
    Saab 9³ Aero SS [MTE Performance] -05
    saab 9000 CSE 2,3 ltt Jubileum -97 *Inlöst av försäkringsbolag pga stöldskador*

Liknande ämnen

  1. Våran saab slutade ge gas helt och hålet.
    Av nessa85 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-11-08, 22:37
  2. 9-5 Aero läcker olja helt plötsligt??
    Av loni i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-12, 15:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •