Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Vad menas med "sales pack"?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    78

    Vad menas med "sales pack"?

    Hej

    Min sambo fick sin telefon utbytt då den varit inne på reparation ett flertal gånger. Då hon i samma veva passade på att förlänga sitt abonnemang så fick hon ytterligare en ny telefon.

    Detta resulterar i att hon nu tänker sälja den telefon som hon fått utbytt. I det garantipapper som följde med telefonen så står det "Ersatt med i5700 i sales pack" Vad menas med "sales pack"? Ingår det färre tillbehör ex. laddare osv?

    Då jag/vi tycker det ser bättre ut att sälja en produkt där garantiförseglingen inte är bruten så vill vi inte ta upp kartongen för att se vad den innehåller. Kan inte heller läsa mig till på kartongen vad den innehåller tyvärr.

    Har googlat utan större resultat, men det behöver ju inte betyda att svaret inte finns "out there"

    Tack på förhand!

    /Mvh RzR
    "Den kvinnliga föraren fick hela frampartiet intryckt. Lastbilsföraren endast små skador på lämmen."
    Kör: Volvo 854 GLT -93

  2. #2

    Re: Vad menas med "sales pack"?

    Har inget bra svar på frågan men att bryta "garantiförseglingen" spelar ju ingen roll då garantin inte gäller för den nya köparen.

    Bara att öppna och kolla vad som finns i

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    78

    Re: Vad menas med "sales pack"?

    Hej

    Gäller inte garantin för den nya köparen? Min sambo var inne i butiken där hon köpt telefonen och de sa att det inte skulle vara några problem med garantin vid en eventuellt försäljning?

    Har hon blivit lurad eller kan du styrka det du säger? Försöker inte vara snorkig eller en besserwisser men då de i butiken hävdar att det inte skall vara några problem så blir jag fundersam när jag får ett annat svar här.

    /Mvh RzR
    "Den kvinnliga föraren fick hela frampartiet intryckt. Lastbilsföraren endast små skador på lämmen."
    Kör: Volvo 854 GLT -93

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    844

    Re: Vad menas med "sales pack"?

    Det beror på, enligt http://www.konsumentverket.se/Svar-fran ... ndra-hand/ så gäller den inte men om du inte har ett personligt kvitto/garantisedel så är det ju svårt att veta vem som köpte den först, sedan måste man skilja på säljar-garanti och tillverkar-garanti, är det tillverkaren som ställer upp med garantin så har det ju ingen betydelse vem som är ägare så länge tillverkaren säger att den gäller, HTC tex har 24 månadres garanti på sina telefoner och de bryr sig inte om du är 1:a köparen eller 2:a eller ...
    Kör 9-5 SC -07 2.3t Biopower och NG9-5 -10 TID4

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    78

    Re: Vad menas med "sales pack"?

    Hej

    Tack för svaret, verkar som om vi får ta och kontakta butiken igen för säkerhetsskull. Det sista vi vill göra är att lura någon även om det är oavsiktligt.

    /Mvh RzR
    "Den kvinnliga föraren fick hela frampartiet intryckt. Lastbilsföraren endast små skador på lämmen."
    Kör: Volvo 854 GLT -93

  6. #6
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    4 921

    Re: Vad menas med "sales pack"?

    Sales pack är en säljförpackning, alltså inte bara en ubytesenhet.

    Säg att du lämnar in bara en lur, istället för att bara få tillbaka en lur i bubbelplast så får du en förpackning som butiken kan sälja igen.

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Inlägg
    318

    Re: Vad menas med "sales pack"?

    Det är som pumpe skriver, alltså en ny telefon komplett i kartong. Garantin brukar aldrig vara något problem bara det finns ett giltigt garantibevis.
    9-3 2,0t -01

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Kluckande, Skrammel, "Klapprande ljud" i framvagnen OG9-5
    Av asppie i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-06-19, 00:43
  2. Vad menas med "Anti Lock" ?
    Av ApeCake i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-09-06, 20:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •