Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Bilen börjar "durra/blöddra" vid 1 bar ladd...

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Järbo
    Inlägg
    130

    Bilen börjar "durra/blöddra" vid 1 bar ladd...

    Halloj!

    Det är så att jag har ett hemmaknåpat steg 2 från en kille som är rätt känd för å kunna sånt, men när jag gasar fullt på 2an från typ 2000rpm så börjar den att blöddra typ så fort den laddar kring 1 bar. Vad är fel isf? Gäller samma på alla växlar utom 1an.

    Tacksam för snabb hjälp.

    MVH Andreas

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    598

    Re: Bilen börjar "durra/blöddra" vid 1 bar ladd...

    Citat Ursprungligen postat av Ante_hedis
    Halloj!

    Det är så att jag har ett hemmaknåpat steg 2 från en kille som är rätt känd för å kunna sånt, men när jag gasar fullt på 2an från typ 2000rpm så börjar den att blöddra typ så fort den laddar kring 1 bar. Vad är fel isf? Gäller samma på alla växlar utom 1an.

    Tacksam för snabb hjälp.

    MVH Andreas

    tycker du ska snacka med han som hemmapulat programmet, han vet säkert va de kan va för fel... för mycke bränsle skulle ja gissa på...


  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 853

    Re: Bilen börjar "durra/blöddra" vid 1 bar ladd...

    Fixa signaturen.

    Byt sedan stift och DI-kassett till en du VET fungerar med laddtryck över 1 bar.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 474

    Re: Bilen börjar "durra/blöddra" vid 1 bar ladd...

    Citat Ursprungligen postat av saab_xturbo


    tycker du ska snacka med han som hemmapulat programmet, han vet säkert va de kan va för fel... för mycke bränsle skulle ja gissa på...

    Jag skulle snarare gissa på för lite bränsle jag... Misständningar vid högre laddtryck brukar kunna vara resultatet av en soppapump som inte orkar med. Been there, done that :]
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Järbo
    Inlägg
    130

    Re: Bilen börjar "durra/blöddra" vid 1 bar ladd...

    Citat Ursprungligen postat av LM
    Fixa signaturen.

    Byt sedan stift och DI-kassett till en du VET fungerar med laddtryck över 1 bar.
    Gjort allt det.

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    598

    Re: Bilen börjar "durra/blöddra" vid 1 bar ladd...

    Citat Ursprungligen postat av Manick
    Citat Ursprungligen postat av saab_xturbo


    tycker du ska snacka med han som hemmapulat programmet, han vet säkert va de kan va för fel... för mycke bränsle skulle ja gissa på...

    Jag skulle snarare gissa på för lite bränsle jag... Misständningar vid högre laddtryck brukar kunna vara resultatet av en soppapump som inte orkar med. Been there, done that :]

    eftersom han skrev ''bluddra'' så i mina öron låter det som för mycket bränsle...


    till trådskaparen: testa byt tillbaka till din orginal box om du har den kvar, om felet är bort då (trots den då antagligen inte kommer ladda 1 bar) känns de som att programvaran e nå strul med... har du kört med programmet länge förresten? eller hände detta fel 5 minuter efter trimmning?

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Järbo
    Inlägg
    130

    Re: Bilen börjar "durra/blöddra" vid 1 bar ladd...

    Citat Ursprungligen postat av saab_xturbo
    Citat Ursprungligen postat av Manick

    Jag skulle snarare gissa på för lite bränsle jag... Misständningar vid högre laddtryck brukar kunna vara resultatet av en soppapump som inte orkar med. Been there, done that :]

    eftersom han skrev ''bluddra'' så i mina öron låter det som för mycket bränsle...


    till trådskaparen: testa byt tillbaka till din orginal box om du har den kvar, om felet är bort då (trots den då antagligen inte kommer ladda 1 bar) känns de som att programvaran e nå strul med... har du kört med programmet länge förresten? eller hände detta fel 5 minuter efter trimmning?

    Svårt att förklara ljudet.... De har varit sen ja bytte box om jag minns rätt, bilen har varit avställd pga dåligt med cash. Men ska se om man kan fixa ett ljudklipp eller filmklipp så ni förstår

Liknande ämnen

  1. Svar: 30
    Senaste inlägg: 2012-06-06, 17:23
  2. "varvstopp" vid 5000, misständningar. Lågt ladd.
    Av johan73624 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2010-04-18, 21:03
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-01, 17:37
  4. Vilka prylar "används" inte över ett visst ladd/va
    Av ctg_putte i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 09:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •