Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Konstigt ljud och sen motorfel

  1. #1

    Konstigt ljud och sen motorfel

    Tjena allihoppa! jag körde min saab 95 2,3t igår sen så började den göra ett hummande ljud ifrån motorrummet vid vissa varvtal ca 2500 rpm , sen så sjönk laddtrycket ner till 0,5 , det var på 0,8.1,0 förrut och motorfels lampan tändes.
    men jag har mina egna funderingar om att det kan vara någon vakumslang eller intercooler slang som har lossnat, jag ska ut och titta på det nu, men om det är någon som har haft det här problemet innan eller har en aning om vad det kan vara så tar jag gärna emot tips

  2. #2

    Re: Konstigt ljud och sen motorfel

    nu har jag varit ute och tittat, inga slangar som jag kan se har lossnat eller så, så nu vet jag inte alls hur jag ska göra, alla råd är välkomna

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: Konstigt ljud och sen motorfel

    Läs ut felkoder.

    Med hemort i profilen ökar chansen att någon i ditt närområde med utrustning för att läsa koder skall erbjuda sig, kanske till och med under helgen.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  4. #4

    Re: Konstigt ljud och sen motorfel

    Tack för tipset men jag tog mig friheten att rengöra tändkasetten och kontaktstyckena, sen så drog jag ut säkringarna till motorstyrningen och nollade skiten motorlampan har slocknat och jag har provkört den så stormen är över för tillfället

Liknande ämnen

  1. konstigt ljud
    Av Trubbisen i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-24, 19:41
  2. Konstigt ljud hos 9-3 -01?
    Av Bjirnen i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-02, 18:14
  3. Konstigt ljud
    Av DanTheMan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-16, 13:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •