Efter ca 3 mil i bilen så kände jag mig hemma. Vilket var tur, för jag hade nästan 100 mil enkel resa hem. Det är inte lätt att bo i Norrland.

Bilen köptes i Västervik för 8500kr, med hjulsidor och bättre beggade friktionsdäck.

Som bilen såg ut vid inköp.



Nånstans kring Söderhamn dök namnet "Sally" upp i mitt huvud. Jag sa det högt och min flickvän höll med om att bilen var/är en "Sally".

Det första jag gjorde efter att jag hade köpt bilen var att börja leta fälgar. Jag har dock tur som har en snäll kompis (Konrad) som låter mig låna hans ASA Imola tills jag hittat en uppsättning fälgar som är värdiga nog att sätta på bilen.

Helgen som just var spenderades i garaget, totalt sett 14h (exkl tiden det tog att tvätta bil+fälgar), för att få tillbaka blänkat i lacken.

Här följer lite bilder på hur bilen såg ut före polering, och sen efter. Glömde ta "mitt-i-jobbet-bilder".

Taket:


Höger bakdörr:


Huven:


Och så lite efterbilder

Just utrullad ur garaget:


Höger bakdörr:


Taket:


Huven:



Tyvärr så tog jag inte i samma vinkel som förebilderna, hade inte samma ljusförhållande heller. Men man ser skillnaden ändå. Fick handgnugga runt emblem och andra svåråtkomliga ställen.

När jag skulle avmaskera bilen så trillade "S"-emblemet loss.
Måste fixa det.

Bjuder på två dagsfärska bilder också:






Så vad har jag för storslagna framtidsplaner?

- FÄLGAR, jag måste ha mina egna. Nån som sitter och trycker på en uppsättning 16" krysseker (Talladega-fälgar) eller 17" ASA Imola?
- Rostfria dörrar
- Byta framstolar, ev alla säten. Vore trevligt med skinn.
- Fixa innertaket, jag har aldrig gillat häng. Hur får man ut innertaket ur en sedan?

Bilen rullade förövrigt igenom besiktningen i fredags, det är skönt med problemfira gamm-bilar (ta i trä).