Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: 9000 2.0t 88 utan kat

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Inlägg
    1 790

    9000 2.0t 88 utan kat

    e de nån mening med att porta tppen på en gamal 9000 turbo 88 om man bara moddat apc boxen ? och byt avgasystem ?
    jag har både dyselexi och saab

    livet börjar vid 4000 varv

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    3 134
    hmm nä min apc e moddad och toppen räcker då till, lätt
    Subaru Legacy

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falun
    Inlägg
    3 557
    Nej, inte om du inte ökar kapaciteten för insprutningen. Om du löser det med större spridare och chip så kan du ju ta ut mer effekt, men fortfarande är det inte läge att porta (men det kan ge ett visst resultat redan här). När du dessutom bytt till en större turbo och större IC och hamnar uppåt 300 hk. Då kan det vara läge att fundera kring portning och/eller kambyte.
    Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Inlägg
    1 790
    första ahnd portning mest i exprimentält syfte kul att se vad som häbnder omman gör si elelr så

    om man gör insugskanalerna som trattar med botten in mot ventilen och början ute vid insuget .. so då förhopningsvis e lika stort

    och avgas kanalerna likadanna detta för att få luften att axelerera in i motorn och ut i grenröret ?
    jag har både dyselexi och saab

    livet börjar vid 4000 varv

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falun
    Inlägg
    3 557
    Okej, trixa på om du vill för vetenskapens skull. Din slutsats kommer bli att det inte blir någon märkbart högre effekt om du bara portar. Har du moddat APC:n så har troligen insprutningen bottnat redan.
    Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.

Liknande ämnen

  1. 9000 utan gnista
    Av dino i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-09-23, 15:43
  2. 9000 -92 går bra utan lmm?
    Av Tim900turbo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-12-13, 23:06
  3. 9000 turbo -88 utan DI?
    Av simmar´n i forum Allmänt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-09-09, 12:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •