Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Konstigt fel på koppling saab 9-3 2001

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2010
    Inlägg
    2

    Konstigt fel på koppling saab 9-3 2001

    Har sedan några veckor problem med kopplingen på min saab 9-3:a årsmodell 2001. Första gången problemet uppenbarade sig var när jag startat bilen och kunde då inte lägga i någon växel alls, kopplingspedalen kändes helt normal. Gick ifrån bilen cirka 1 h och efter det fungerade allt perfekt...utan att jag gjort någonting.
    En gång är ingen gång tänkte jag.., men såklart kom problemet tillbaka, alltid när jag ska köra iväg..,när jag väl kommit iväg funkar det, möjligen känns växlarna trögare än normalt att lägga i.

    Lämnade in bilen på verkstad o de bytte huvudcylinder, problemet kommer nu inte lika ofta, kanske 1/10 och alltid när jag ska köra iväg.., riktigt märkligt.., någon som har någon ide vad som kan vara fel?
    Ska tilläggas att de gånger felet är där kan jag inte flytta bilen en meter...

    Fordon:
    Saab 9-3
    2001
    8500 mil

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2010
    Inlägg
    2

    Re: Konstigt fel på koppling saab 9-3 2001

    Verkstaden plockade ner kopplingen och visade sig vara metallflisor som lossnat och som flyttades runt i olika lägen, därför det fungerade ibland och ibland inte. Någon som varit med om detta tidigare på saab?

Liknande ämnen

  1. konstigt fel koppling saab 900 turbo 95
    Av THEDEVIL i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-06-21, 09:59
  2. Byte av koppling på 9-5 2.0t 2001
    Av christoferlasson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-25, 21:17
  3. problem koppling 9-3 2001
    Av jonas_ohlsson i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-21, 18:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •