Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: fundering på byte 1,9tid till biopower!

  1. #1

    fundering på byte 1,9tid till biopower!

    Hejsan har lite funderingar på att byta bort min saab 9-5 1,9 tid till en biopower! Är inte alls nöjd med dieslen Har byt massa grejer på den o börjar bli trött på den manuella lådan också. Nu e det så att jag funderar lite på en biopower kör typ bara landsvägs körning! Hur mycket drar den med etanol landsväg ungerfär?? Sedan har jag en fundering hur den är på att dra tungt hästsläp?? Ska man då köra på bensin eller etanol?? automat lådan fungerar bra eller?? ska man köpa 2,0 t eller 2,3 t??
    Tacksam för alla svar! MVH

  2. #2

    Re: fundering på byte 1,9tid till biopower!

    Nu har jag en 9-3 sportcombi 2.0t biopower(aut).. men iaf så drar den runt litern på landsväg och 1.6-1.7 när jag åker i stan... etanol alltså :P inte kollar bensin

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Linkeboda
    Inlägg
    230

    Re: fundering på byte 1,9tid till biopower!

    Citat Ursprungligen postat av oktopan
    Hejsan har lite funderingar på att byta bort min saab 9-5 1,9 tid till en biopower! Är inte alls nöjd med dieslen Har byt massa grejer på den o börjar bli trött på den manuella lådan också. Nu e det så att jag funderar lite på en biopower kör typ bara landsvägs körning! Hur mycket drar den med etanol landsväg ungerfär?? Sedan har jag en fundering hur den är på att dra tungt hästsläp?? Ska man då köra på bensin eller etanol?? automat lådan fungerar bra eller?? ska man köpa 2,0 t eller 2,3 t??
    Tacksam för alla svar! MVH
    Etanol om du vill ha effekt, bensin om du vill slippa tanka HELA TIDEN när man kör tungt drag. Med bara bil (inget släp) så ligger min på motorväg runt 1,1-1,3l/m beroende på hur tung gasfot man har. Går att komma ner mer, men då får man inte köra fortare än 110. Och förbrukning i stadskörning med automat och etanol, den ska vi inte ens tala om - den är rent patetisk. Men det är roligare att köra med etanol i tanken...

    Automatlådan är momentbegränsad (!) enligt instruktionsboken, men det funkar bra ändå.

    2.3 är nog bättre val om du ska dra tungt, men det är ingen skillnad i hur mycket de FÅR dra.
    /Andreas
    -----------------
    9-5 2.0 BioPower -07

Liknande ämnen

  1. fundering på chippning eller byte av 9-3
    Av mange39 i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-01-01, 19:46
  2. fundering angånde biopower trim ion modul
    Av mange39 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-12-23, 23:14
  3. Byte av termostat 9-3 1.9TID 2006
    Av aeromagnus i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-19, 21:10
  4. Pris vid byte av termostat 9-3SC 1.9TiD?(LÖST)
    Av Krikkaz i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-20, 18:27
  5. Fundering kring motor byte på 9000
    Av saab9000cc i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-30, 18:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •