Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Speedparts vevhus-kit . 1st slang över.?

  1. #1

    Speedparts vevhus-kit . 1st slang över.?

    Hallå!


    Har bytt vevhuskittet ikväll, och denna slangen begriper jag mig inte på vart den ska sitta.??
    Någon som vet? & har en bild på det.??

    http://speedparts.se/images/prod/slang/55,0462.jpg

  2. #2

    Re: Speedparts vevhus-kit . 1st slang över.?

    "Mellan rör till turbo och oljefälla" står det i beskrivningen på speedparts hemsida.

    Art:55560462

    Slangen som du ser längst upp på bilden borde det vara

  3. #3

    Re: Speedparts vevhus-kit . 1st slang över.?

    Citat Ursprungligen postat av b0rjara
    "Mellan rör till turbo och oljefälla" står det i beskrivningen på speedparts hemsida.

    Art:55560462

    Slangen som du ser längst upp på bilden borde det vara


    De roliga är att de sitter redan en annan slang på den platsen i oljefällan som följde med satsen, en med backventil.. & den går upp till T korset..

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bromölla NÖ Skåne
    Inlägg
    667
    Medlem#
    2681

    Re: Speedparts vevhus-kit . 1st slang över.?

    Var ute och kikade på min 9-5:a precis. Tyvärr förb... svårt att se ner under insuget bara. Men så här tyckte jag att det såg ut.....

    På det metallrör som kommer från turbons inloppsrör sitter en kort slangbit med ett T-kors och sedan en backventil. Därefter går den in i oljepåfyllningsröret.
    Från den ena anslutningen på oljefällan går en grov slang upp till ventilkåpan och från den andra anslutningen ska din slang som du länkade till sitta i och sedan sättas i T-korset.

    Den långa slangen med en backventil på som du får över, är samma slang som den i silikon, som du länkar till. Silikonslangen är förmodligen inte anpassad för uppgraderingskittet. Om du känner att du måste använda silikonslangen, så får du helt enkelt kapa den, plocka backventilen från den andra slangen och sätta på silikonslangen.

    Mvh
    9-3 Aero -01, 9-5 2,3 -99, NG 9-5 turbo4 bp xwd -11

  5. #5

    Re: Speedparts vevhus-kit . 1st slang över.?

    Citat Ursprungligen postat av Per-Ola
    Var ute och kikade på min 9-5:a precis. Tyvärr förb... svårt att se ner under insuget bara. Men så här tyckte jag att det såg ut.....

    På det metallrör som kommer från turbons inloppsrör sitter en kort slangbit med ett T-kors och sedan en backventil. Därefter går den in i oljepåfyllningsröret.
    Från den ena anslutningen på oljefällan går en grov slang upp till ventilkåpan och från den andra anslutningen ska din slang som du länkade till sitta i och sedan sättas i T-korset.

    Den långa slangen med en backventil på som du får över, är samma slang som den i silikon, som du länkar till. Silikonslangen är förmodligen inte anpassad för uppgraderingskittet. Om du känner att du måste använda silikonslangen, så får du helt enkelt kapa den, plocka backventilen från den andra slangen och sätta på silikonslangen.

    Mvh

    Ja, jag förstod nästan att det skulle vara något sånt.. För använder man bara silikonslangen så räcker den inte till, är för kort.. men med backventilen på den så räcker den ev till. .Jag ska prova, annars blir det utan silikonslang..

    Tack!

  6. #6
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 980

    Re: Speedparts vevhus-kit . 1st slang över.?

    Här ser du hur alla slangar ska dras om man ska dra det som i den senaste version av vevhusventen!



    Silikonslangarna ser ut att ersätta dom äldre slangarna innan senaste versionen!

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Landvetter
    Inlägg
    86

    Re: Speedparts vevhus-kit . 1st slang över.?

    Citat Ursprungligen postat av Börne

    Silikonslangarna ser ut att ersätta dom äldre slangarna innan senaste versionen!
    +1

    Jag fick en fin blå slang över när jag bytte förra veckan.
    9-3 Äro -01. Nästan en aero. Och en peppargrön 9-5 biopower -08. Och en silver 9-3 Aero V6 -06.

  8. #8

    Re: Speedparts vevhus-kit . 1st slang över.?

    Citat Ursprungligen postat av Svart
    Citat Ursprungligen postat av Börne

    Silikonslangarna ser ut att ersätta dom äldre slangarna innan senaste versionen!
    +1

    Jag fick en fin blå slang över när jag bytte förra veckan.


    Förmodligen samma som jag fick över då. . & den går inte att klippa av o sätta dit på backventil för slangen har för stor anslutning..

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bromölla NÖ Skåne
    Inlägg
    667
    Medlem#
    2681

    Re: Speedparts vevhus-kit . 1st slang över.?

    Citat Ursprungligen postat av Christensen
    Förmodligen samma som jag fick över då. . & den går inte att klippa av o sätta dit på backventil för slangen har för stor anslutning..
    Vet inte hur gärna du vill ha den blåa, men nog går det att fixa om man vill.
    Kanske blir lite sk bonnmek av det förståss. Kolla om du kan hitta någon annan slangbit som passar på backventilen och som också passar invändigt på den blåa slangen. Blir förmodligen en ganska tunn slang. Sedan dit med ett par rejäla straps och dra åt.
    9-3 Aero -01, 9-5 2,3 -99, NG 9-5 turbo4 bp xwd -11

  10. #10

    Re: Speedparts vevhus-kit . 1st slang över.?

    Citat Ursprungligen postat av Per-Ola
    Citat Ursprungligen postat av Christensen
    Förmodligen samma som jag fick över då. . & den går inte att klippa av o sätta dit på backventil för slangen har för stor anslutning..
    Vet inte hur gärna du vill ha den blåa, men nog går det att fixa om man vill.
    Kanske blir lite sk bonnmek av det förståss. Kolla om du kan hitta någon annan slangbit som passar på backventilen och som också passar invändigt på den blåa slangen. Blir förmodligen en ganska tunn slang. Sedan dit med ett par rejäla straps och dra åt.

    Går med slangklämma med

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bromölla NÖ Skåne
    Inlägg
    667
    Medlem#
    2681

    Re: Speedparts vevhus-kit . 1st slang över.?

    Citat Ursprungligen postat av Christensen
    Går med slangklämma med
    Självklart om det inte är så mycket spel det handlar om.
    9-3 Aero -01, 9-5 2,3 -99, NG 9-5 turbo4 bp xwd -11

Liknande ämnen

  1. Vevhus v6.0
    Av pmb i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-25, 12:07
  2. vad är det för slang från vevhus venten???
    Av Lunetic i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-22, 18:21
  3. Backventil vevhus?
    Av NiX i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-09-12, 08:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •